Ziek zijn, eigen schuld dikke bult.....?!

Algemeen
hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Ziek zijn, eigen schuld dikke bult.....?!

Bericht door hannie » 31-08-2010 14:53

Wat vinden jullie van het volgende:

Ongeveer drie weken geleden zag ik op TV in 1 vandaag, dat een groep mensen zich sterk maken om (ernstig) zieke mensen bij te staan. Deze hadden van werkers? op het alternatieve gebied, min of meer te horen hadden gekregen dat allerlei aandoeningen, chronische ziekten, ook kanker, eigenlijk eigen schuld dikke bult was!
Mijn haren gingen er van overeind staan, van binnen ging het ook behoorlijk te keer moet ik zeggen, 'k was woest. Hoe durven sommigen zo aanmatigend te zijn, en ver te gaan om (bijna voor 'godje' spelend!) dit bij hun medemens voor de voeten te gooien. Wat ben je dan voor iemand vraag ik me af.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 31-08-2010 15:27

dat slaat werkelijk nergens op.. ik kan daar wel boos om worden....
kijk.... je kunt er niets aan doen.. als je ziek bent... dat veroorzaak je niet echt met opzet.. en stel dat je het wel met opzet doet.. zoals anorexia etc. dan kun je er alsnog niets aan doen dat je ziek wordt... zoiets zit in je hoofd .. dus dan ben je ziek in je hoofd.. en daar kun je ook niets aan doen.. het zit in je of niet...
dit was ff wat anders tussendoor.. hahah maarem.. ik vind het niet kunnen dat je dat zo even tegen iemand zegt..
x
frozen eyes can't cry

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 31-08-2010 15:28

hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.. zet soms nogal onhandig neer.. haahahaa
x
frozen eyes can't cry

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 31-08-2010 16:06

Je was heel duidelijk hoor Annoes in je uitleg. En ik ben het met Hannie eens dat je dit niet zomaar kunt zeggen.

Alhoewel ik ook wel eens ergens gelezen heb dat je dit leven zelf uitkiest en alles wat je overkomt ook je ziekten om erdoor te leren en groeien .Dus ja ik vind dit heel moeilijk hoor en nogal ver gaan.
Maar zoals die mensen doen , om dan over (eigen) schuld te praten is nooit goed.
Er is trouwens geen schuld.Er zijn alleen maar leerlessen.Ik denk dat die mensen die dat beweren nog heel wat te leren hebben.Ze creëren zo nog meer angst.En die mensen willen zieke mensen helpen ??? zet er mijn vraagtekens bij
Ik heb die uitzending niet gezien.En ik ben eigenlijk wel blij want het klinkt allemaal heel negatief
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 31-08-2010 17:26

Ik moet even iets duidelijker zijn:

deze groep die zich sterk maakten, waren juist dé mensen die zich ook heel verontwaardigt voelden over deze uitlatingen naar al diegenen die wat mankeerden.

Annoes, je hebt het heel duidelijk neer gezet hoor, we mogen in die zin ook nooit van schuld spreken,is mijn gevoel ook hier in, zélfs niet als iemand (een tijd lang) alle hulp weigert.

Marianne, dat heb ik ook geleerd, alles wat er gebeurd in heel ons leven is om, áls we het ook willen, van te leren. Ook dat ieder z'n eigen leven uitkiest(en de opdracht hier in) dus ook de niet mooie/pijnlijke lessen wat met gebreken en/of ziekten te maken hebben.

Ben er vóór ik zo ver was en ook echt kon plaatsen heeeel lang geleden, vaak boos om geweest wanneer ik al die ellende voelde.

En wát te denken van al die mensen die JUIST door hun ellende uitgegroeid zijn tot hele positieve figuren, ook voor anderen, maar waarvan de beschadigingen door ziekten enz. blijvend zijn. Ook daar zullen onheroepelijk mensen bij zijn die nu éigen schuld dikke bult naar hun hoofd krijgen....!

Het staat voor mij heel vast, wij mogen nooit en te nimmer dergelijke uitlatingen naar anderen doen.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 31-08-2010 17:28

gelukkig maar:P hahahaha
x
frozen eyes can't cry

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 31-08-2010 17:32

Helemaal mee eens Hannie.
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 31-08-2010 17:38

Annoes en Marianne :D dankjewel
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Stridje
Lid
Lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 18-03-2008 22:38

Bericht door Stridje » 10-09-2011 15:01

Hoi hoi,

Het is dan al wel een onderwerp van vorig jaar aug, maar ik wil toch nog ff reageren.

Ik heb ook in de alternatieve zorg gewerkt, en daar gebeurde exact hetzelfde tegen over de patiénten. Tot dat dat een keer duur kwam te staan. En wel die patiént had een hersen infarct gehad en was nu ook nog depressief, ze kwam bij ons om hulp, de therapeut zei gewoon glas hard in haar gezicht, ge u heeft helemaal geen hersen infarct gehad. Bij de patiént in kwestie kwam ook Kanker voor in de fam, de therapeut zei dat is eigen schuld dikke bult, kanker krijg je door het op één stappelen van onverwerkte emoties enz enz. De patiént was daar helemaal van onderste boven dat de therapeut dit zomaar had durven zeggen.
Ze is naar huis gegaan en heeft nog een paar keer contact gezocht om haar schande, ongenoegen,onbegrip uit te spreken over de behandeling. De rekening van het consult heeft ze nooit betaald.

Ziek zijn is iets wat je lichaam je geest wil vertellen heb ik wel eens gehoord. Ook daar van weet ik niet of dat zo is, alhoewel ik dit eigenlijk wel kan plaatsen.

Ik brak vorig jaar mijn pols, omdat ik het in die tijd heel erg druk had en ik eigenlijk mijzelf voorbij liep. Op het moment dat ik viel had ik 3 dagen van te voren oorpijn. Ik ging door en jawel viel en brak mijn pols. Wie niet horen wil moet maar voelen. Dus mijn lichaam gaf aan dat het nu klaar was met rennen en vliegen. en ja omdat ik niet wilde horen(oorpijn) grepen ze op een ander manier in. Dus ja ???? ik weet het allemaal niet precies en zal nooit of te nimmer zeggen dat ziek zijn iemands eigen schuld is ..hoogstens dat er misschien een boodschap in zit.

Lieve Groet Stridje
Uit de diepste dalen komen de mooste wonderen

Klaudia
Lid
Lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 21-12-2009 20:05

Bericht door Klaudia » 10-09-2011 23:45

Dat er een boodschap zit In het ziek zijn,daar zou ik me best iets bij kunnen voorstellen,

maar om te zeggen ,dat het je eigen schuld is...nou ,daar zakt mij de broek van af,echt,vreselijk!

Zelf heb ik dit meegemaakt.

Voor 2 jaar terug kreeg ik een oproep van het bevolkings onderzoek voor baarmoederhalskanker,

Om een lang verhaal kort te maken....mijn uitstrijkje was NIET goed..pap 3B

Ernstig verontrustige cellen,waar echt iets aan gedaan moest worden,

Ik ben daar aan ook geopereerd en nu is alles tot nu toe goed...

Ik plaatste mijn verhaal op hyves ,om mijn EI kwijt te kunnen,ik was erg geschrokken,ook vooral omdat ik nergens last van had...

Ik kreeg veel bemoedigde berichtjes,wat me heel erg goed heeft gedaan,maar ik kreeg ook een bericht,van één of andere therapeut...........die zei ook,dat het mijn eigen schuld was..
Ik kreeg zijn website om een afspraak te maken
:?

Het was mijn manier van leven...ik had het zelf gedaan... en voor een fors bedrag kon ik dat bij hem ongedaan maken. :shock: :shock: :shock:

Deze meneer was geen eens een Hyves vriend van mij,maar oké

Wat ik heel toevallig vind ,dat ik dit bericht lees...verleden week heb ik al mijn oude berichten op hyves nagekeken en daar stond die van deze therapeut ook nog bij...

Wilde het toch graag delen...
Go your own way,the way of your heart...

Harte groet,Klaudia

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”