Ik vraag me af....doel

Alles over relatie en relatiesferen
Plaats reactie
Sita
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1740
Lid geworden op: 13-02-2008 17:33

Ik vraag me af....doel

Bericht door Sita » 09-12-2008 19:15

Ik vraag me af:


Wat voor doel dient het om ineens weer iemand anders te willen zijn?
Iemand die loopt naast de jij, of is het juist anders om?
Vertel me: wat is het ...........
Wil je soms iemand anders zijn?
Niet tevreden met jezelf?
Vertel me: wat is het ...........
Of juist wijzen naar die ander?
Aan jou mankeert niets?
Vertel me: wat is het ...........
Of weer juist jij-en die zich dagelijks in zichzelf verschuilen?
Waarin ook weer vele ik-jes zitten verborgen
Vertel me: wat is het ...........
Kopieer niet anderen, ook al begint het als een spel?
Of is een gifgroene adder van jaloezie?
Vertel me: wat is het ...........
Al plak je er een ander beeld bij.
Gewoon een ander plaatje, of juist een naam?
Wie verteld me wat het is ...........

Kijk eens zuiver, puur, liefdevol, begrijpend, vooral ook menselijk naar DIEGENE die je denkt te zijn? Je 'WARE'
ik, die overkoepelend is.
Niet veroordelend, oordelend. Probeer je eigen spiegel tegemoet te treden, wees niet bang,

Niet meer kopierend, of met opzet confronterend

En dat is de confrontatie, met de ik-jes, waaruit jij kiest om een eigen IK te maken.

Dat is de relatie tot jezelf


hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 09-12-2008 20:34

Dit behelst precies de les in ieders leven,om te leren dat een ieder mag zijn zoals hij/zij is.
Al leren we allemaal op weer een andere manier hoe "het moet"of wat er verwacht wordt .
Vanaf de geboorte doorloopt ieder een bepaald straatje,tot dat we er achter komen dat dat
niet bij ons past of hoort.Daarna is het verdraaid moelijk om je eigen ik of zijn zoals je
werkelijk inelkaar steekt terug te vinden.En daar zit hem nu de kneep! Hoe kijk ik objectief naar mij zelf?Hoe weet ik of dat een eerlijk zefbeeld is? Al weet ik best wat mijn bepaalde gewoontes/trekjes zijn,die niet altijd gewaardeerd worden door anderen,in hoeverre moet ik dat wel of niet veranderen eventueel?Dat vergt een mensen leven bijna.Dit geld in alle leef
situaties,fam. werk,school,enz.enz.Daarbij speelt het spiegelen ook een hele grote rol,wat we vaak niet in de gaten hebben.Ik leer nog steeds wat dit aangaat,al ben ik wel tevreden met
me zelf,daar mogen dus m,n fouten gewoon bij horen,zonder me meteen de grootste oen
van de wereld te voelen.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 10-12-2008 17:58

Mooi beschreven Sita. Zeker als je jonger bent, ben je op zoek naar je identiteit en neem je soms een image aan. Totdat die image je niet meer tevreden stelt of iemand je door begint te krijgen. Wees altijd jezelf, hoe moeilijk dat ook is. Als je probeert iemand anders te zijn, dan zul je op een dag ontdekt worden door degenen die je doorhebben. Wees jezelf, liefdevol, eerlijk, heb een warm hart, doe dingen vanuit je eigen passie, wees niet afgunstig maar maak iets van je leven, kijk niet naar anderen want dat ben jij niet, doe wat je leuk vindt, vind de vrede in jezelf en straal dit naar anderen uit. Het leven zal je veel makkelijker afgaan. Wees een voorbeeld voor anderen en al het goede zal terugkomen. Dit probeer ik na te leven. En ik kan je zeggen, mijn leven is veel liefdevoller geworden.

Liefs Louisa
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

Gast

Bericht door Gast » 10-12-2008 23:23

Nou Louisa, ik sluit mij volledig bij je reactie aan, zo sta ik ook in het leven, elke dag doe ik heel bewust mijn uiterste best om dat na te streven, oprechtheid, eerlijkheid, goed zijn voor de wereld en de alles wat op je levenspad komt, oogst mooie dingen. Ik ben daar dankbaar voor.
Groetjes Karin

Plaats reactie

Terug naar “Relaties”