Treinreis van het leven

Alles over relatie en relatiesferen
karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Treinreis van het leven

Bericht door karin » 18-01-2009 23:35

Ik wens je een goede reis,



In respect,liefde gevend voor jou.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Re: Treinreis van het leven

Bericht door hannie » 19-01-2009 00:34

karin schreef:Ik wens je een goede reis,



In respect,liefde gevend voor jou.
Prachtig Karin,dank voor het plaatsen! Heb gerrit in gelogd,anders kon ik het niet bekijken.Snap het niet hoor.
liefs hannie

Ik krijg alleen maar dit tezien,gebeurd heel vaak,kan er helemaal niets mee beginnen.Hoe kan dat nou? Weet iemand de oplossing?
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 19-01-2009 00:38

ja sorry maar ik kan alleen zeggen klik op het driehoekje met links muis
sorry meer dan dat kan ik nie uit leggen
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 19-01-2009 11:35

Gedeeltelijk kan ik hier in mee gaan,dat je zelf uiteindelijk de keus maakt, maar wat als je soms gedwongen word door te rijden,of een hele andere route moet nemen door
iets waar je zelf geen invloed op hebt?Terwijl je het zelf graag anders
had gedaan?Ik weet voorbeelden,maar kan ze hier niet neer zetten.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 19-01-2009 14:10

Ik snap wat je bedoelt, Hannie.
Soms moet je een omweg nemen/een andere weg (bij ziekte bijvoorbeeld).
Wel een hele mooie metafoor, die treinreis!
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 19-01-2009 15:16

haha, er volgt nu een mededeling, de volgende trein heeft vertraging :lol:
Maar gelukkig, daarna kijk je weer waar je uit wilt stappen!
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 19-01-2009 15:16

Op een zijspoor moeten wachten tot je de volgende etappe mag afleggen,dat begrijp ik vaak wel,(anders achteraf wel)in de zin van bijv.dat je of iets overslaat als het te snel doordendert,
of omdat de ander er nog niet aan toe is.De omstandigheden moeten eerst gunstig zijn tot
een ieder er aan toe is voor het volgende traject.Of alleen of gezamenlijk.
Maar is dat dat ALTIJD eigen keuze? Daar ben ik nog niet helemaal uit,of zou ook dat al helemaal bij het het "lespakket"horen waar voor 'k gekozen heb,toen ik in dit leven kwam?
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 19-01-2009 21:21

Ieder mens heeft zijn eigen treinreis,ieder mens kan je weerspiegelen, we hebben alle iets, wat we van elkaar kunnen leren,soms duurt de reis iets langer,en er zijn kortere reizen.Die keuze is altijd van je zelf.Is je reis negatief,of positief het is een leer,we zijn nooit te oud om iets teleren.
Een weerspiegeling van het al,zal je altijd een goede keuze kunnen maken.Precies als het wegens ziekte is,zal hij even stil staan,hij zal na een tijd zeker voor je verder rijden.
Ik wens jullie alle een fijne treinreis.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

carlajp
Lid
Lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 03-09-2008 14:12

Bericht door carlajp » 01-02-2009 14:20

Ik ben de boeken van Loes van Loon aan het lezen en daar wordt vaak over je Karma gesproken. Hier onder even een klein sitaat uit een v/d boeken als kleine aan vulling misschien op deze treinreis die jullie zo mooi beschrijven.
Heb ook al op heel wat zijsporen moeten wachten voor ik weer verder kon. Ik ben nu in haar derde boek en als je steeds meer uitleg krijgt over het hoe, wat en waarom kan ik niet ontkennen dat ik het ik het best lastig vond om te ontdekken waarom ik al die zijsporen in mijn leven ben tegen gekomen, sommige begrijp ik nog steeds niet [helemaal] ;-)
Het positieve is dus dat je blijkbaar toch alles zelf in de hand hebt. Het moeilijke hier van is om echt te begrijpen waarom je in je leven de trein wel eens net gemist hebt en op de volgende moest wachten of tijdelijk op een zijspoor terecht bent gekomen.........

"Voordat je geboren werd, was je ziel zonder stoffelijk lichaam. Je wilde terug om te ervaren, omdat je ergens geen inzicht in had, omdat je ergens geen begrip voor had. Door te ervaren leert men; zodoende koos je om een bepaalde ervaring in je leven te hebben. Want daarvoor ging je terug., omdat te beleven. en je hebt gekozen om het leven wat je nu leeft mee te maken. Dus het was al voorbestemd, het lag al vast.
Toch heb je nu ook weer de vrije keus om dat wel of niet te doen. De vrije keus blijft altijd bestaan, omdat je in je leven zelf kunt bepalen hoe hard je leerproces gaat. Leer je er wat van, of maak je steeds weer dezelfde "fouten". Het maakt niet uit hoelang je erover doet om een inzicht te vergaren. Dat bepaal je zelf. En eens komt het inzicht en groei je verder naar het Licht.


liefs Carla
Live is a challance!

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 01-02-2009 17:28

Mooi he Carla, die boeken van Loes van Loon!
Ik kreeg pas vandaag in m'n mailbox deze "affirmatie vd maand"
Bron staat eronder, je kunt je ervoor aanmelden om deze zelf te
ontvangen, als je wilt...
Misschien verklaart deze affirmatie ook waarom je soms op een (tijdelijk)
zijspoor beland...

Ik ga mee in de stroom van het leven.

Extra affirmatie:

In mijn leven gebeurt alles op het juiste moment.

Korte uitleg van deze affirmaties: soms lijkt het alsof je leven in een vertraging terecht komt, of dat dingen tegenzitten. Alle stoplichten staan op rood, een order gaat niet door, bestanden worden per ongeluk gewist, je wordt steeds gestoord terwijl je iets af wilt maken... en dat terwijl je toch het gevoel had dat je je hart volgde, dat je de juiste stappen had genomen, dat je op de goede weg was.

Hoe kan het dan toch dat het universum zich ineens tegen je lijkt te keren?

Gisteren liep ik met mijn zoon in het bos. Hij vertelde over de vijf online computerspellen waar hij momenteel aan deelneemt. In het ene was hij bezig een huis te bouwen, in het andere was hij een legering aan het smeden... en hij vertelde dat je vaak in zo'n spel dan een uur of twee moet wachten, voordat bijvoorbeeld een huis klaar was. Ik vroeg hem waarom, want in een computerspel moet het toch een kwestie van één klik zijn voordat zo'n huis staat.

"Maar er is toch niets aan mam," sprak hij, zich niet bewust van zijn eigen wijsheid, "als je alles meteen op het moment dat je het wilt, ook krijgt?"

Dus wat als het universum zich helemaal niet tegen je keert, maar slechts de stroom anders laat lopen dan jij verwacht had - om je sterker te maken, om je de puntjes op de i te laten zetten, om je een gevoel van overwinning te kunnen geven op het moment dat je dan tóch bereikt wat je wilt. En misschien ook wel om je veerkracht op te rekken, je geloof te verdiepen of om een reden die zich pas (jaren) later openbaart.

Hoe het ook zij, als je je verzet tegen de stroom die het leven ineens neemt, kost je dat oneindig veel energie. Maar als je meegaat met de stroom, de vertraging als een adempauze beschouwt, je huiswerk opnieuw doet en je vertrouwen behoudt kom je er niet moe, maar opgewekt, gevitaliseerd en slimmer uit. Laat je meevoeren en spaar je energie voor als je een paar dagen later, zomaar ineens, in een stroomversnelling terecht komt.

Dingen hoeven niet allemaal nu, meteen, direct te gebeuren. Je hoeft niets te forceren. Het is veel leuker om te wachten tot het exacte, juiste, magische moment waarop alles zomaar ineens op z'n plek valt.


Visualisatie bij deze affirmaties: Zie, terwijl je de affirmatie opzegt, dat je ontspannen achterover leunt en de ongemakken, vertragingen en fouten blijmoedig aanvaardt. Zie voor je dat alle goede dingen in je leven op exact het juiste moment kwamen, komen en zullen komen, en dat je er dan intens van zult genieten. Adem in voordat je de affirmatie uitspreekt, voel jezelf ontspannen en spreek de affirmatie uit terwijl je uitademt.

Ook ik heb ooit een moment in mijn leven gekend waarop het voelde alsof letterlijk de vloer onder mijn lichaam vandaan getrokken werd. Het leek alsof alles in mijn wereld zich tegen mij gekeerd had, de klap van de tegenslag was immens. En toch kan ik nu zeggen dat het me zoveel positiefs en goeds heeft gebracht dat ik niet meer wens dat het nooit was gebeurd.

Wat gebeurt, dat gebeurt. Of we er tegen vechten of ons laten meevoeren, bepaalt de kwaliteit van ons leven. Waar kies jij voor?


bron:
Edith Hagenaar
http://www.affirmatie.nl
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

Plaats reactie

Terug naar “Relaties”