Moederliefde geeft zelfvertrouwen

Alles over relatie en relatiesferen
karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 03-08-2010 18:26

Heb het ooit ergens gelezen een onderzoek...ouders met geweld zijn meestal huilende baby's.Ouders met liefde zijn baby's die tevree zijn met wat dan ook.Ja ik sluit mijn bij je schrijven aan,lichamelijke/geestelijke mishandelingen het gebeurt vaker dan wij weten.En zeer triest dat kinderen zich aan moeten passen...het is de ouders keuze geweest om kinderen op deze Aarde te zetten.Het zou anders om moeten zijn..zich aanpassen aan de kinderen.Ja wij kunnen de tijd niet terug draaien...toch denk ik dan met dit schrijven aan de tijd toen wij klein waren....moeder thuis voor de kinderen...vaders de deur uit om het werk.Helaas zit dit ervoor velen niet in...door te hoog gegrepen te hebben.Voor al deze kinderen...een kaars dat hun weg verlicht mag zijn.
Afbeelding
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 03-08-2010 18:54

Zeker moet het zo zijn dat de ouders zich aanpassen aan de kinderen, die paar jaar dat ze opgroeien tot ze zelfstandig de wereld in gaan, zijn zó om.
Al vind ik het toch ook wel prima kunnen, dat beide ouders om de beurt een paar dagen werken vanaf dat een baby ongeveer een jaar is bijv. Is er steeds één van de ouders in elk geval aanwezig.
Lijkt me veel vertrouwder en stabieler wat zo belangrijk is, dan al die wisselende oppassen wat ik vrij vaak heb gezien, zéker voor de hele jonge kinderen.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 03-08-2010 20:06

Cailen schreef:Daar heb je inderdaad ook wel gelijk in Garry. Mijn moeder toonde altijd wel genegenheid, mijn vader niet. Mijn moeder was maatschappelijk blind en ondanks alle genegenheid en liefde die ze gaf kon dit moeilijk het feit compenseren dat ik als kind zijnde al een hoop moest doen in huishouden etc. En dus heb ik niet lang kind kunnen zijn zonder al volwassen verantwoordelijken te dragen. Dit heeft mijns inziens bijgedragen in het feit dat ik nu ook onzeker ben en weinig zelfvertrouwen heb.
Ik neem het mijn moeder niet kwalijk hoor, absoluut niet. Merendeels van de dingen deed ik zonder dat ze het in de gaten had. Opnieuw stofzuigen als mijn ouders boodschappen gingen doen omdat ze de stofwebben niet had gezien enzo.... En ik moest altijd voor 2 kijken....Maar ik deed het met liefde....zoveel liefde. Maar het maakte mij vroeg volwassen...........
Slik...........

:cry:
Ja Cailen ik herken zelf ook een hoop wat jij zegt...bij 1 van mijn opvoeders in mn turbulente jeugd heb ik t zelfde ervaren as jij...veel te vroeg wijs en volwassen en verantwoordelijk gedragen je komt nie an jezelf toe eigenlijk as kind...'t kind in je komt nie tot zijn/haar recht...maar tóch schijnt dat we onze 'opvoeders' al van te voren uitkiezen (voor we op aarde komen...voor de placenta-tijd van Karin zelfs nog) ...zo óók de leerprocessen die daarbij horen...nu beetje bij beetje ga ik zelf hiervan ook dingen/leerpunten herkennen, ervaringen die ik toch nodig heb gehad om steeds meer Garry te worden...ondanks mijn eigen onzekerheden...welke nie altijd te recht zijn trouwens, want jezelf iets aanpraten is ook een kunst :? lieverd(s) met oprecht moederlijke knufff van moi Garry........Wilma wel leuk lokkertje trouwens :wink: want t zet een mens ah denken
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 03-08-2010 21:30

Garry schreef:
:cry:
Ja Cailen ik herken zelf ook een hoop wat jij zegt...bij 1 van mijn opvoeders in mn turbulente jeugd heb ik t zelfde ervaren as jij...veel te vroeg wijs en volwassen en verantwoordelijk gedragen je komt nie an jezelf toe eigenlijk as kind...'t kind in je komt nie tot zijn/haar recht...maar tóch schijnt dat we onze 'opvoeders' al van te voren uitkiezen (voor we op aarde komen...voor de placenta-tijd van Karin zelfs nog) ...zo óók de leerprocessen die daarbij horen...nu beetje bij beetje ga ik zelf hiervan ook dingen/leerpunten herkennen, ervaringen die ik toch nodig heb gehad om steeds meer Garry te worden...ondanks mijn eigen onzekerheden...welke nie altijd te recht zijn trouwens, want jezelf iets aanpraten is ook een kunst :? lieverd(s) met oprecht moederlijke knufff van moi Garry........Wilma wel leuk lokkertje trouwens :wink: want t zet een mens ah denken[/quote]

Zo herkenbaar wat je allemaal schrijft Garry....vooral dat stukje van dingen /leerpunten herkennen, ervaringen die nodig zijn om mezelf te worden......
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 03-08-2010 21:49

:shock: Spiegeltje spiegeltje ad wand wie is de enige echte Cailen uit jouw land... :lol: lieve greetz Garry :wink:
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 03-08-2010 23:13

whahahhah :lol:
dat zelfvertrouwen moet bij mij zeker nog komen dan :twisted:
:twisted:
mijn moeder wilde me altijd knuffelen.. maar ik wilde nooit whahahahahah..
dus misschien omdat ik het niet accepteerde is het bij mij vergeten te komen.. dat zelfvertrouwen:P hahah
xx
frozen eyes can't cry

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 04-08-2010 06:18

Garry schreef::shock: Spiegeltje spiegeltje ad wand wie is de enige echte Cailen uit jouw land... :lol: lieve greetz Garry :wink:
Daar zeg je me wat Garry........... :roll:
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 10-12-2010 22:20

Een heel lief zacht mens...vastpakken en knuffelen...er zijn als de tijd daar is...een knipoog een gebaar..dat kleine ding wat opdat moment aan de orde is....Dat is Cailen mijn zus.
wasta lake mijn zussie.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Plaats reactie

Terug naar “Relaties”