Al of niet herinneren van dromen

Plaats je droom, of help een ander een droom te verklaren Verbaasd over de uitleg van je droom? Ervaar het.
hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Al of niet herinneren van dromen

Bericht door hannie » 23-11-2009 20:13

Het al of niet herinneren van dromen.


Tijdens het dromen zijn er fases waarin je heel duidelijk en heder droomt en andere fases waarin je herinnering te kort schiet.
Je herinnert je dan geen of slechts een paar beelden.

In de droomsfeer bezoek je vaak studiebijeenkomsten waarbij je terugkeert naar je innerlijk weten, naar universele waarheden en je persoonlijke pad van ontwikkeling. Dit openbaart zich vaak in de droom. Je kunt wat je onthoudt van je droom vergelijken met wat je onthoudt van lessen op de aardse school.Onthoudt je als je kennis maakt met een nieuw onderwerp ook slechts fragmenten.

Dit is dus de reden dat je van die fragmentarische dromen hebt of zelfs dat je je er niets van herinnert.
Wanneer je echter een 'hoofdstuk'hebt door gewerkt en je deze informatie in je celbewustzijn in de vorm van nieuwe gedachten eigen hebt gemaakt, worden je dromen helderder.
Dat is de andere fase en daarna zul je een tijdlang heldere dromen hebben. Vervolgens begint de volgende leer-en herinnerings fase.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 23-11-2009 22:21

Hannie, ik vind dit een heel waardevolle bijdrage van jou !!!
Inderdaad kun je in sommige dingen in het leven blokkeren.

Bedankt !
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 23-11-2009 23:24

Heel erg interessant dit, echt mooi dat je dit hier vermeld !!!!!!!!!
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 24-11-2009 09:47

Dankjewel Carla en Wilma.

Was altijd al heel benieuwd waarom de ene zoveel droomt (ook tijden weer niet) en de ander zegt weinig of nooit te dromen.
Als we nu dit lezen is het eigenlijk zo logisch he in het hele proces.

Maar soms kan men het ook zelf blokkeren als ze (nog)niet verder kunnen en er langer over moeten doen.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 26-12-2009 15:15

Toch kun je jezelf hierin trainen, om het beter te onthouden.
Als je voooordat je gaat slapen een schrift met een potlood naast je bed legt. Je gaat liggen en "programmeert" jezelf dat je alles zult onthouden.
Juist in de fase van waak/slaap, die overgang, komen er vaak beelden. Als je dan weer in je waakbewustzijn komt denk je vaak: schrijf het morgen wel op, ik onthoud het wel.
Nou vergeet dat maar! Want je vergeet het geheid.

Dus schrijf steekwoorden op.

Liefs Carla
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

carlajp
Lid
Lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 03-09-2008 14:12

Bericht door carlajp » 02-01-2010 14:11

Hallo Hannie,

Dit klink idd allemaal heel logisch. Ik was tot een paar jaar geleden ook iemand die alleen het gevoel had dat ik uit een droom wakker werd maar ik kon niets na vertellen. Na een heftige gebeurtenis in mijn leven kwam na een jaar dan eindelijk de dag dat ik langzaam dromen kon herinneren.
Ik had toen ok op het forum gelezen dat je ze beter op kon schrijven, ben dat ook gaan doen.
Weken gingen dan weer voorbij zonder dat ik me ook maar weer iets kon herinneren. Gemiddeld 1x per maand bleef er iets in mijn herinnereing hangen als ik wakker werd.

Ongeveer 2 maanden geleden was ik weer eens op een paravieuw beurs. Daar staan ook altijd stands met kristallen en edelstenen e.d..Ik was op zoek naar een ruwe ametist, ik had al een getrommelde.
In eens viel mijn oog op een stukje Cyaniet of Distheen. Het rare was het was helemaal geen mooie steen maar ik werd er naar toe getrokken en had het gevoel dat ik die steen moest kopen.

OMSCHRIJVING van de steen:
De vindplaats van Cyaniet is Brazilie.
Cyaniet vindt men in de kleuren blau-wit, roze, groen, geel, zwart en grijs.
Cyaniet brengt hoger liefdeslicht (Lady Nada) in zonnevlecht en helpt bij aarding. Pas dan wordt je 7e straal actief.

Cyaniet werkt kalmerend, stimuleert pranormale vermogens en de intuitie. Het vergemakkelijkt de herinnering aan dromen en stimuleert genezende dromen. Het herstelt chi in het fysieke lichaam en de organen.

Omdat Cyaniet geen negativisme vasthoudt, hoeft het nooit gereinigd te worden.

Op het psychische vlak moedigt cyaniet aan de waarheid te spreken en angsten en blokkades te doorbreken. Moedigt zelfexpressie en communicatie aan. . Het verwijdert obstakels, illusies, woede frustratie en stress. Het vergroot het vermogen om logisch te denken.

Spiritueel helpt cyaniet de rol te tonen van het zelf bij het creeren van oorzaken


De hoofreden dat ik deze steen heb gekocht is dat het de herinnering aan dromen zou vergemakkelijken!Nou daar was ik voor te porren. Al het andere was natuurlijk ook erg welkom!
Ik heb de steen een week lang constant bij me gedragen en raad eens wat er na een week al gebeurde!
De ene droom na de andere en op een nacht had ik er wel drie.
Toen wist ik ook in eens waarom ik zo slecht sliep! 'sNachts om half 4 of 4 uur wakker worden en niet meer kunnen slapen, dacht ik
Nou niets is minder waar, ik slaap dus wel degelijk daarna, maar wordt steeds weer wakker uit een droom. Dit was na ik denk zo'n 15 jaar hier mee geworsteld te hebben een hele openbaring voor me!
Ik heb in de maand december nog nooit zo veel gedroomd. Ik schrijf ze nog steeds trouw op en 2 van mijn dromen waren ook heel duidelijk voor me!

Tot nu toe heb ik op het gebied van dromen met deze steen hele goede ervaringen, nu de rest nog hahaha

Liefs Carla
Live is a challance!

soulsjourney
Lid
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 01-07-2009 13:03

re

Bericht door soulsjourney » 02-01-2010 19:56

hoi

ik droom al helder en vaak lucide van kinds af aan.
Soms leuke dromen en soms ook niet.

Soms zo helder dat het lijkt alsof het echt is. En ook uittreden is daar soms een deel van. Ik kan dan mijn eigen kamer zien en personen of andere dingen. Net alsof je wakker bent (ik zie overigens nooit mezelf liggen want ik kijk daar nooit naar). Soms worden dingen getoond soms nemen gidsen me mee (zelden)

wat in het dagelijks leven aan chakra's en gaves geblokkeerd is werken die bij mij 's nachts heel goed. soms te goed. Gidsen en entiteiten komen soms in levende lijve voorbij al herken ik ze niet. Er wordt tegen me gepraat. 1x in een heel scherp hoog geluid dat zeer deed aan mijn oren. ik droomde toen dat ik op een schommel zat en er was een meisje bij mij die wat tegen me zei en haar stem ging opeens zo hoog, als een fluitje die je hoort bij voetbalwedstrijden pff

ik droom vaak over liften die omhoog of omlaag zijn maar altijd stuk zijn of raar doen. ook geesten komen vaak in mijn dromen voor. vaak doen ze het licht uit (al zie ik ze niet) of juist de tv of andere dingen aan of uit en ik wordt dan boos en zeg dat ze op moeten houden.

Ik schrijf mijn dromen nooit op. Heel heldere dromen onthoud ik altijd een paar dagen. Vaak soms ook een segment van een droom. Vaak zit daar een boodschap in. Eentje die mijn meestal helaas ontgaat.

ook wordt ik soms wakker terwijl ik nog half in een droom zit. ik zit dan als het ware tussen 2 werelden en weet ik niet meer waar ik ben en wat boven of onder is. Dit duurt 1 a 2 minuten totdat de rest van mijn hersenen weer bij is en dan is het over. ik kan dan gewoon weer slapen.
Ook zie ik vaak dingen 's nachts als ik even wakker wordt. Veel mensen denken dat ik slaapwandel maar dat is niet zo. Ik ben wakker genoeg om te weten dat ik wakker ben en om die reden heb ik al een vrouw door mijn slaapkamer gesluierd zien lopen (ze keek niet naar mij maar verdween door de muur). Ik had natuurlijk ogen als pizzaborden maar ik was NIET aan het dromen. ook al geloven de meeste me niet :(
Ook zie ik vaak vaag gezichten rond of boven me als ik dan even wakker wordt of handen of vage figuren.

Het is ook om die reden dat ik met mijn gezicht naar de muur slaap en met mijn rug naar de 'lege' ruimte.

Heldere dromen zijn niet altijd leuk (zie mijn vliegtuigdroom) omdat je (ik tenminste) alle emoties etc echt ervaart. Je voelt ze echt en soms voel ik ze nog als ik wakker wordt.

Misschien ben ik de enige die zo droomt maar wellicht kunnen anderen er iets aan/in herkennen.

groetjes

soulsjourney

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 18-01-2010 13:33

Hoi Carla,
Wat een mooie en duidelijke uitleg van de Cyaniet of Distheen.Kende het niet,ga hier zeker mijn voordeel mee doen hoor.Heb maanden niet(bewust)
gedroomd en het is sinds kort weer begonnen.Ook een paar waar ik maar wat flarden van onthield.Het is ook zo dat ik al een hele lange tijd prompt om 3 uur klaar wakker ben tot ongeveer 5 uur.Daarna weer slaap en dan ook wel eens droom.'k vind het nooit leuk als er maar gedeeltes blijven hangen soms.Opschrijven is zeker de moeite waard om later vooral ook nog eens naar te kijken,zo kan je dan een bepaalde ontwikkeling zien in hoe het er in je leven voorstaat of verlopen is in de tijd dat je die dromen had.Heel leuk om te lezen wat het bij jou teweeg bracht nu jij die steen hebt.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 18-01-2010 14:10

Wat interessant!
Bedankt Carla voor deze informatie.
Heb ook een kyaniet, bijzondere steen inderdaad, maar wist niet dat 't je dromen kan helpen herinneren.
Wat wordt bedoelt met stimuleert genezende dromen in onderstaande stukje trouwens?
Cyaniet werkt kalmerend, stimuleert pranormale vermogens en de intuitie. Het vergemakkelijkt de herinnering aan dromen en stimuleert genezende dromen.
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

carlajp
Lid
Lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 03-09-2008 14:12

Bericht door carlajp » 18-01-2010 15:13

Hoi Visje en Hannie,

Ik zou willen dat ik dat wist , maar helaas...

Misschien dat je je zelf kan helen met bepaalde dromen?
Je hebt wel eens dingen waar je antwoorden op zoekt maar die niet kan vinden of krijgt en daar dus best mee in je maag kan zitten.
Wie weet dat je via je droom dat antwoordt kan vinden en dat zou (kan ik me zo voorstellen) helend kunnen werken.

Het is nu niet zo dat ik iedere avond alle dromen weet. Er gaan nog steeds nachten voorbij dat ik wakker wordt en me of flarden herinner of helemaal niets, maar het kon toch geen toeval zijn dat ik na een week zo veel droomde en de meeste ervan kon onthouden en twee daar van toch echt wel wist wat ze betekende.

Als iemand een andere verklaring voor weet voor de omschrijving stimuleert genezende dromen dan hoor ik dat graag, bij de omschrijving werd nl niet vermeld wat ze daar precies mee bedoelde.

Liefs carla
Live is a challance!

Plaats reactie

Terug naar “Algemene dromen overleg”