Oppassen

Plaats je droom, of help een ander een droom te verklaren Verbaasd over de uitleg van je droom? Ervaar het.
Plaats reactie
wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Oppassen

Bericht door wiba » 30-11-2009 23:03

Vandaag houd me deze droom van vannacht bezig. Kan niet heel goed vinden waar het vandaan komt. Het heeft denk ik niet met een kinderwens te maken.

Ik heb een collega die een dochtertje van een jaar heeft. Ze is alleenstaande moeder.
Ik werd gevraagd op haar dochtertje te passen, een hele dag. Had niks mee gekregen. Het meisje was pas een paar maanden toen ik het ophaalde en niet een jaar zoals in werkelijkheid.
Moest de kleine dus voeden en verschonen, maar had niks bij me toen ik met haar in een park zat van het zonnetje te genieten.
Ben naar een openbaar toilet gegaan en heb daar veel papierenhanddoekjes gepakt die ik in de verzadigde luier heb gelegd.
Toen ik eetsignalen zag bij haar heb ik haar maar aan mijn borst gelegd, kreeg ze toch iets te eten dacht ik. Wel beseffend dat ik geen voeding in mijn borsten zou hebben, maar dan werd ze wat gefopt en kon ze in elk geval zuigen zodat ze rustig bleef.
Later zat ik op een bankje bij de zee in de duinen. Ook daar zei ik tegen anderen of ze even de andere kant op wilden kijken want ik moest borstvoeding geven.

Waar komt het vandaan bedenk ik me steeds. Ben helemaal niet bezig met babies ofzo.

Jullie een gevoel hierbij?

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 30-11-2009 23:21

misschien heeft het kind in jou iets nodig?
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 30-11-2009 23:25

Das een mooie gedachte Berdien, daar kan ik denk ik wel iets mee.
Zal het op me in laten werken vannacht.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 30-11-2009 23:38

misschien voel je je ook voor de gek gehouden of zo?

Wel beseffend dat ik geen voeding in mijn borsten zou hebben, maar dan werd ze wat gefopt en kon ze in elk geval zuigen zodat ze rustig bleef.
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 01-12-2009 12:31

Wat een intens gevoelige en ook lieve droom Wilma.
Kan denk ik zeker zoals Berdien ook zei met jouw innerlijk kind te maken hebben.Omdat vooral het bezorgde,verzorgende en voedende er zo sterk in naar voren komt ivm het kleine kind,zou het ook te maken kunnen hebben met veel willen geven aan anderen en dit dus ook doet.Het geven doe je net als een onschuldig kind, spontaan zonder er iets voor terug te verwachten of voorop gezette bedoelingen.
Dit mag natuurlijk altijd,blijf ook zo doen,maar het geven en ontvangen moet wel in evenwicht zijn. Anders krijgen anderen alles doordat je altijd klaar staat,en hebben dan (zonder opzet)niet in de gaten dat jij ook op zijn tijd vertroeteld en 'verzorgt'moet worden.Dan is men er weinig of niet voor jou."jij red het altijd wel'! Ongemerkt kan jij dit zelf zo uitstralen,misschien mag jij je nog meer open en dus inherent hier aan,kwetsbaarder op stellen? Tegelijk ook je grenzen aangeven?
Dit voel ik hier bij,kan je er iets mee of in herkennen?
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 01-12-2009 19:31

Moest even over jullie woorden nadenken.

Voel ik me voor de gek gehouden? Niet echt, maar er wordt wel met mijn gevoelens gespeeld had ik het idee. Kom er achter dat het niet bewust gebeurd is, en dat mijn gevoelens herstellen naar wat het was.

Het kind in mij.
Die spreekt regelmatig mijn emotionele kant aan.
Ja het zorgen zit in mij en als ik me betrokken voel bij iemand dan geef ik heel veel. Maar heb juist het idee dat ik het de laatste tijd ook veel meer kan vragen, dan vroeger. Laat het meer toe en kies bewuster voor mezelf, waarin ik me sterker voel worden.
Voel me wel kwetsbaar hierin, maar het pakt goed uit, zo ervaar ik.
In het onvoorwaarlijk geven verwacht ik misschien het zelfde terug, onbewust en krijg het niet altijd. Dat zal het kunnen zijn.

Komt een eind in de richting denk ik, maar geeft nog geen volledige voldoening, er is nog iets maar ik zie het nog niet.
Ik blijf er over na denken.
Thanks ladies.

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 02-12-2009 21:22

Wilma wat een intens en verzorgde droom als de moederschoot. ,ik sluit mijn bij Hannie haar woorden aan.De verzadigde luier kreeg meteen een brok in mijn keel,dat is een verteringproces daar leg jij papieren handdoekjes op om er mee verder te gaan,,,,,,Lieverd trek die luier uit,gooi hem weg,verschoon jou zelf van top tot teen voor een nieuw schoon begin.Dan voel jij je zelf herboren.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 02-12-2009 22:31

Ja ik ben een geboren zorger voor anderen, maar zorg niet altijd goed voor mezelf.
Kan wel ordenen, maar niet goed weggooien. I know maar doe het wel steeds meer, moeilijke les voor me.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Plaats reactie

Terug naar “Algemene dromen overleg”