Overstroming

Plaats je droom, of help een ander een droom te verklaren Verbaasd over de uitleg van je droom? Ervaar het.
wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Overstroming

Bericht door wiba » 07-02-2010 22:45

Vannacht een droom die is blijven hangen, waar ik graag jullie licht over wil laten schijnen.

Ik was in een warm oord, zat iets te eten in een standtent. Toen er iemand tegen mij zei dat ik daar weg moest gaan, want de zee zou dit weggaan spoelen. Ik begreep het niet en dacht dat die persoon me bang wilde maken.
Hij wees naar de zee en legde me uit waarom de zee terug trok en dat dat straks een tsunami zou worden, een vloedgolf zou er komen.
Heb rustig mijn eten opgegeten, maar omdat iedereen inmiddels weg was ben ik ook maar het dorp in gegaan.
Er was niemand en toen ik omkeek zag ik een overstroming in lager gelegen gebieden.
Het klopte dus, er dreef van alles rond, huizen, auto's en veel troep. Geen mensen of dieren.
Dacht ik moet er naar toe om te helpen en deed dat ook. Onderweg kwam ik schreeuwende mensen tegen die me terug stuurden, maar ik ging door. Wilde helpen, maar men stuurde me weg, mocht niks doen. Moest mezelf in veiligheid brengen zeiden ze steeds.
Ik vond het onzin. Kwam in een openlucht theater en ook daar liep iedereen weg, de voorstelling werd beeindigd en ik bleef alleen achter daar.
Keek om de tribune heen en zag een hele grote vloedgolf aankomen, langzaam groter wordende golf vanuit zee. Het krulde over het theater en ik dacht, waarom was ik toch zo eigenwijs. Werd bang en wachtte op het water dat me mee zou sleuren en op het moment te gaan verdrinken.
Echter dat gebeurde niet. Zag de glof over me heen komen en achter het theater neerkomen. Ik werd niet nat, alleen wat druppels vielen er. Helemaal om me heen waren stromen water met veel meegesleurde dingen. Links rechte en voor me en achter me de zee.
Ik voelde me bevoorrecht, maar heeeeeel erg alleen. Kon nergens naar toe maar was enorm rustig.
Ik weet niet meer wat erna gebeurde, maar vond het niet eerlijk dat mij niks was overkomen tegenover alle andere mensen die vochten voor hun spullen.

Ik snap het niet zo goed wat het voor mij betekend deze droom. Jullie?

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 07-02-2010 23:39

Water en nog is water gevoelens in beweging. De kracht van je ziel.Je hebt een periode afgesloten onschuld en vertrouwen.Het water gaat over je heen,alleen op een paar druppels na.Je hebt losgelaten en staat open voor een nieuw begin.In het heilig getal 3 in het medicijenwiel,het planterijk zal je roepen.Je sterk element dat je hiervoor kan gebruiken is de maan.Het geeft aan wees onschuldig en vertrouw op je zelf je kan het.In het bezit van plantenrijk,dierenrijk en klaar voor de mens.
Warme groet,
karin
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 08-02-2010 06:51

Oke Karin, dat is interessant om over na te denken.
Gisteren zag ik toen ik ruim 2 uur in de auto naar huis reed wel een keer of 14 een buizerd langs de kant van de weg, meestal zittend op een paaltje, maar ook in het gras dichtbij de snelweg en vliegend.
Kan dat er ook mee te maken hebben? Mijn krachtdier van die dag?
En ja die maan had ik weer heel veel last van deze afgelopen keer, heel veel emoties kwamen los, voelde me bijna ziek dit keer.
Met planten weet ik het niet zo, ik zal es gaan ervaren wat ik tegen mag komen.

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 08-02-2010 18:46

Lieverd de buizerd komt je vaak opzoeken opmerkelijk vaak,dan zal hij zeker nu je krachtdier zijn,,haal info over de havik, kijk wat hij je brengt,welke kleuren etc.Hij geeft je visionaire gaven en bescherming.(((Mercurius))).
De kracht van de havik leert je opmerkzaam te zijn.Het leven geeft je tekenen.Alles wat hij wil grijpt hij met zijn klauwen,prooi of geen prooi.Ben voorzichtig met je aanraking(Het spreken)
Het kan ook aangeven dat visioenen uit je jeugd kracht krijgen en vervuld worden.Ook kan het zijn dan je kundalini geactiveerd is dat is alleen bij de buizerd als kracht of totemdier.Ook leert de buizerd ons,omdat hij op de uitkijk post zit en met zijn fenomenale gezichtsvermogen opprooien loert.Hij leert ons aldus naar hoogte te stijgenen toch met de beide voeten aan de grond te blijven.Hij wordt vaak aan gevallen door kleine vogels ook dat geeft aan dat er mensen in jou buurt zijn die jou niet begrijpen(regelrechten aanvallen)Let hierbij weer op je aanraking.Dit kracht dier activeert een sterke energie wees daarom ook voorzichtig met hoe jij je uit.Je draagt de kracht in je om de kop van een slang te rijten door de klauwen en de bek zou je iemand zeer kunnen doen wees voozichtig met aanrakingen.Lucht is het rijk van de havik,,in de lucht communiceerdt hij met de mens en grote schepper-geest.Hij wekt ons gezichtsvermogen en inspireerdt ons tot een creatief levensdoel......verdiep je zelf in zijn prooi ook dat dier zal je veel vertellen.Het kan best zijn dat je zelfs dit dier nog tegen gaat komen dan hoor ik het graag om jou te vertellen wat het jou zeggen wil.
Warme groet Karin
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 08-02-2010 22:37

Ik vind dit wel een moeilijke materie wat je hier benoemd Karin. Maar zal het nog eens in me opnemen en kijken of ik herken in de toekomst wat je hier schrijft.
Ook zal ik gaan lezen over de havik en de buizerd.
Leuk om mijn droom ook eens zo te belichten, merci ervoor.

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 09-02-2010 19:05

Graag gedaan Wilma,,,het is NU jou krachtdier,,het is mijn totemdier ik werk al jaren met de Buizerd...Hij kan je in elke situatie geven hoe jij mensen aanraakt.Ik heb zijn levendsstijl geleerdt van nest tot een volwassen vogel.Ik weet wat hij eet voor mijn eigen eet patroon...ik weet hoe hij reageert op een seizoen,zo gedraag ik mijn zelf dan ook.....zoals de Buizerd..zo ben ik ook.Kan je dit plaatsen?

havik is een verwoording voor kleine roofvogels er zijn er meerdere waar de buizerd bij hoort,ook de torenvalk,sperwer etc horen allemaal onder havik soort.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 09-02-2010 20:55

Ik heb nooit iets met krachtdieren gedaan Karin. Lees het wel hier van jou maar heb er niet zoveel mee om het toe te passen.
Wel boeiend om telezen hoe zo'n dier leeft, maar hoe in mijn eigen leven toe te passen?
Ook met totemdieren heb ik niet zoveel, vind het wat ver van me afstaan.

Het eerste deel van je uitleg, is wel herkenbaar, water en stoom van gevoelens, loslaten en nieuw begin, kan ik nog niet helemaal duidelijk plaatsen.
Zo mooi zoals jij er naar kijkt, zo naders als ik zelf, fijn om zo van je te leren.

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 10-02-2010 10:25

Prachtig de uitleg van Karin over jou droom Wilma!
Ik kan daar gevoelsmatig aardig ver in meekomen doordat ik al jaren lang de Moeder-Aarde kaarten en de Medicijn kaarten van Jamie Sams gebruik.
(schrijfster van; de dertien oorspronkelijke Clan-Moeders)
Maar hoe ik het toe moet passen bijv.wat een buizerd zijn eetpatroon is en op de seizoenen, in het hier en nu,kan ik ook niet voor me halen.
Heb daarom even gewacht met het neerzetten van mijn gevoel bij die heftige droom van jou. Omdat het zo mooi is deze benadering, en even z'n gang te laten gaan zoals Karin het beschreef.Vond het voor mijn gevoel storend voor jou om daar'tussendoor' te gaan begrijp je?
Zal het vandaag hier neer zetten.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 10-02-2010 11:34

Lieve Hannie

Alle inbreng is welkom hoor en een droom kan op verschillende manieren benaderd worden en is ook voor een ieder anders.
Ben me bewust van ieders eigen interpretatie van de symboliek in een droom.
Maar dat vind ik niet verwarrend maar juist het plaatje compleet maken, door het van alle kanten te bekijken, juist ook die dingen waar ik zelf niets mee doe is alleen maar leerzaam.

Ik kijk dan ook uit naar jou kijk op de droom en ook van anderen, alles is welkom.

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 10-02-2010 14:31

Mijn gevoel over deze droom komt ook een beetje op hetzelfde neer. Krijg het idee dat je altijd anderen wilt helpen en daarin soms teveel wil maar andersom is dat misschien niet altijd zo. Loop jezelf niet voorbij en houd je ogen open en let op signalen van buitenaf en ook je lichaam. Ook voel ik dat je enorm beschermd en gewaarschuwd wordt als er dreiging is. Beschermd door de mensen in je droom, jouw gidsen. Herkende je ze ook? Hoe zagen die mensen (gidsen) eruit? Ook iets om over na te denken. De buizerd die je vaak zag is ook je beschermdier op dit moment. Mooi verwoord door Karin.

Liefs Louisa
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

Plaats reactie

Terug naar “Algemene dromen overleg”