Water

Plaats je droom, of help een ander een droom te verklaren Verbaasd over de uitleg van je droom? Ervaar het.
Gast

Bericht door Gast » 12-05-2011 11:57

Je vertelt het allemaal zo lekker makkelijk Cailen,wou dat ik zo makkelijk was.
Je hebt al een mooie lijn gemaakt in je leven.
Moet aan die lijn erg goed werken.

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 12-05-2011 21:48

Vlinder, ik heb heel veel hobbels in mijn leven gehad, die hobbels hebben mij een hele hoop geleerd.
Die mooie lijn was niet altijd mooi, ik nam ook wel eens het verkeerde pad, en kwam daar ook niet alleen uit.
Ze zeggen schade en schande maken wijs, maar dat is zeker zo.
En misschien kan ik het je zo mooi vertellen omdat ik de nodige ervaring ook hiermee heb.
Maar je hebt vragen, stel ze......
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

Gast

Bericht door Gast » 13-05-2011 08:52

Kijk als ik nu mijn pad wil blijven volgen die ik graag bewandel is er altijd wel een valkuil ergens.
Ik wordt gekwetst of en is weer eens iemand die hulp wil.
veelal ben ik meer met anderen bezig na alle ellende die ik heb gehad van slaan en schoppen in mijn vorige relaties.
Die pijnen zijn niet te beschrijven.
Nu ik dat allemaal achter me heb gelaten,wil ik mijn pad volgen op mijn manier.
Veelal kom ik goed terecht maar er zijn van die dagen dat er wat knapt in mij.
Ruzies van anderen,geld macht en andere dingen.
Ik ben een open en eerlijk persoon en dat kan dus ook niet altijd goed zijn heb ik gemerkt.

Kan heerlijk vrolijk zijn als ik op tv een man en vrouw zie die de 100.000 hebben gewonnen dan glunder ik van oor tot oor.
Anderen kunnen het liicht in ander mans ogen niet zien schijnen.
Daar heb ik vreselijk veel moeite mee.
Soms denk ik wel eens wat voor wereld leven we toch,als er nu meer tollerantie zou zijn dan is het leven een stuk makkelijk.
Oeffffffffffff.

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 13-05-2011 10:03

vlinder schreef:Kijk als ik nu mijn pad wil blijven volgen die ik graag bewandel is er altijd wel een valkuil ergens.
Valkuilen zijn niet erg, die heb ik ook nog wel....valkuilen zijn lessen om van te leren. Er komt een moment dat je die valkuilen kunt voorzien....
Leer hiervoor jezelf heel goed kennen, dan weet je waar die valkuilen kunnen liggen. Echter we leven in een maatschappij en ook anderen zijn hier dus van invloed, een valkuil zal er dus altijd wel zijn...en kun je het niet voor zijn? Val er in leer ervan, dank voor de leer en ga weer verder.
Ik wordt gekwetst of en is weer eens iemand die hulp wil.
veelal ben ik meer met anderen bezig na alle ellende die ik heb gehad van slaan en schoppen in mijn vorige relaties.
Jij wordt gekwetst, dat moet je dus niet meer laten gebeuren, maar dat is iets waar je wel aan moet werken, dat gebeurt niet van de een op de andere dag. Er is weer eens iemand die hulp wil. Schijnbaar heb jij toch iets in je wat uitstraalt dat de mensen naar je toekomen. Dat kun je ook als een "zegening" zien. Het is echter wel aan jou om te bepalen of je op dat moment iemand kan of wil helpen of dat je eerst tijd voor jezelf nodig hebt. Dat kun je mijns inziens dan ook gewoon zeggen: Ik wil je helpen, maar ik kan jou niet helpen als ik me niet goed voel. (om maar een voorbeeld te noemen).
Die pijnen zijn niet te beschrijven.
Wat je hier schrijft zegt genoeg. Die pijnen zitten er. Zij houden je in hun macht en dus in het verleden. Ga ermee aan de slag. Wat ik nu zeg klinkt nu misschien hard, maar ooit zul je het begrijpen (en ik weet waar ik over spreek)....die ervaringen, die pijnen hebben je gemaakt tot wie je nu bent. Het heeft je ook wat geleerd, hetzij over jezelf hetzij over de situatie waar je in zat.
Ik snap als je dit nu nog niet kunt rijmen.....
Nu ik dat allemaal achter me heb gelaten,wil ik mijn pad volgen op mijn manier.
Maar ik denk (en ik hoop niet dat ik je nu tegen het hoofd stoot, want dat is zeker niet mijn bedoeling) dat je het nog niet achter je hebt gelaten, want zoals ik nu lees heeft het nog een té grote invloed op je leven nu.
En dan wil je je pad volgen op jou manier. Heel goed, zorg voor jezelf, dat moet je zeker doen, maar het wordt pas echt jouw pad op jouw manier als je het verleden wat jou nu nog achtervolgt een plaats geeft en het accepteert in je leven......
Veelal kom ik goed terecht maar er zijn van die dagen dat er wat knapt in mij.
Och Vlinder, maar dat heeft iedereen wel eens, dat is wel een menselijke eigenschap. Het is alleen aan jou om te bepalen hoe lang je dat gevoel laat sudderen, invloed laat hebben.
Ruzies van anderen,geld macht en andere dingen.
Ruzies van anderen...waarom zorgt dat dat er bij jou iets knapt???
Geld, macht en andere dingen.....dit is materie!
Laat materie los en ga leven vanuit je hart, niet vanuit materie.
Als er iemand materialistisch was, dan was ik het wel....en tuurlijk ik vind een nieuwe iPod of iets dergelijks ook leuk, maar het staat verre van vooraan in mijn leven. Ik haal mijn plezier vooral uit mijn familie en de natuur....ga er eens op uit....kijk wat je daar allemaal ziet, dat is echt wel mooier dan op de TV. De mens van vandaag leeft te veel in de materie en staat los van zichzelf, en dan krijg je dat geld en macht een grotere rol gaan spelen dat plezier in het leven of eigenlijk het daadwerkelijke LEVEN.
Ku je de materie niet loslaten, kun je ook niet tot de diepste kern van jezelf komen.....laat het los,leer jezelf kennen en geniet!!
Ik ben een open en eerlijk persoon en dat kan dus ook niet altijd goed zijn heb ik gemerkt.
Een prachtige eigenschap juist!!! Hou die alsjeblieft vast!!! Open en eerlijk kunnen materie-mensen niet goed tegen omdat ze dan vaak een spiegel voor gehouden wordt. En een spiegel is wel heel vervelend als je in de materie leeft en niet bij je gevoel kunt......
En misschien moet je op sommige momenten inderdaad maar even slikken en denken...ok...hetzij zo....laat het dan ook weer los en hou het niet in je systeem vast. Het is een les die je dan krijgt....het leven zit vol met lessen, leer ervan en wees er dankbaar voor. Als je die lessen wilt zien en ze wilt leren, zul je verandering gaan merken in jezelf...
Kan heerlijk vrolijk zijn als ik op tv een man en vrouw zie die de 100.000 hebben gewonnen dan glunder ik van oor tot oor.
Geweldig toch!!! Koester dat!!!!
Anderen kunnen het liicht in ander mans ogen niet zien schijnen.
Daar heb ik vreselijk veel moeite mee.
Soms denk ik wel eens wat voor wereld leven we toch,als er nu meer tollerantie zou zijn dan is het leven een stuk makkelijk.
Oeffffffffffff.
Laat dat los Vlinder, je betrekt het doen en laten van anderen te veel op jezelf. Je hebt gelijk, tolerantie zou het leven een stuk makkelijker maken. Maar bedenk dat een ieder zijn lessen heeft om te leren.
En is het niet nu dan in een ander leven.
Ga nu eerst met jezelf aan de slag. Daarna kun je in je direct omgeving gaan kijken wat je kunt doen....
Verbeter de wereld maar begin absoluut eerst bij jezelf....je kunt anderen niet helpen als je zelf steeds buiten je spoor loopt....

Geen OEEFFFFFFFFFFF....leer loslaten!!!!!!!!!!!

Wat is je volgende vraag?????? :wink:
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

Gast

Bericht door Gast » 13-05-2011 14:29

lief van je zal eerst hier eens mee aan de slag gaan.

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 16-05-2011 16:55

Vlinder het is een heel proces om aan jezelf te werken en dat moeten we allemaal eigenlijk toch en ook het hele leven door. Wat ik denk is dat je het niet alleen moet en kan doen.
We hebben allemaal mensen nodig die ons kunnen helpen, maar ja hoe vind je die, diegene die jou begrijpt wat je nodig hebt en waar jij aan durft te vragen en te vertellen wat je nodig hebt.
Voel de mensen aan die op je pad komen, er zal ook iemand voor jou zijn die er nu voor je kan zijn, maar die kan ook weer verdwijnen misschien. Zo komt en gaan de dingen in je leven. Hoe moeilijk ook het zal een proces zijn dat voor jou blijkbaar nuttig zal zijn.
Vergeet niet dat jij het waard bent om hulp te vragen, maar ook te krijgen. Probeer te accepteren als het naar je toe komt en probeer te vragen als het goed voelt bij die ander.

Knuffel Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Gast

Bericht door Gast » 17-05-2011 19:00

Hoi Wilma,

Snap je helemaal,
ik ben met hulp bezig en denk dat ik de goede te pakken heb.
Ben er blij mee.

Komt wel goed met me.

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 17-05-2011 23:38

Fijn Vlinder goed te horen. Succes hoor
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 18-05-2011 13:38

Heel mooi, Cailen en Wiba, die handvaten die jullie aan vlinder geven.

Vlinder ik heb ook nog een tip voor je.
Zoals jouw droom al aangaf, kun je niet naar jouw emoties kijken zonder er ingetrokken te worden.

Probeer eens om als Waarnemer ernaar te kijken. Stel je voor dat je op de eerste rij zit van een theater en laat het doek opengaan waarna je kijkt naar jouw eigen moeilijke stukjes.

Kijk er rustig naar zoals je naar een film op tv kijkt. Als het een vrolijke film is, lach je mee. Is het een zielige film, dan huil je mee. Maar is de film voorbij, dan ben je het ook weer kwijt.
als je op die manier naar jouw verstopte emoties kijkt laat je je er niet in meetrekken want dat is wat volgens mij nog steeds bij jou gebeurt Vlinder.
Het is de bedoeling, dat je jezelf ziet als een punt in het exacte midden van een cirkel. Binnen die cirkel zijn allerlei emoties zoals woede, pijn, boosheid, maar ook vrolijkheid, geluk enzovoort.

Bezie al die dingen vanuit dat punt in het midden, zonder je eruit te laten trekken.

Op deze manier, kun je ernaar kijken en doorvoelen als een Waarnemer zonder dat het je overspoelt.
Ik hoop dat je dit kunt begrijpen en wilt proberen.

liefs Carla
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 18-05-2011 14:40

Mooie aanvulling Carla!
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

Plaats reactie

Terug naar “Algemene dromen overleg”