Droom over duivelse choreograaf

Plaats je droom, of help een ander een droom te verklaren Verbaasd over de uitleg van je droom? Ervaar het.
Plaats reactie
Emerentia
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 14-05-2011 23:24

Droom over duivelse choreograaf

Bericht door Emerentia » 15-05-2011 00:25

Beste allemaal,

afgelopen nacht heb ik een droom gehad die me niet loslaat. Hopelijk kan iemand mij helpen om de droom te vertalen...

Ik ben in een ZEN-kamer, supermooi. Er valt een nieuw, maar in ouderwetse stijl, kinderschoentje uit de lucht vallen op een tafel voor mijn neus. In het schoentje ligt een briefje met de tekst: HIJ KOMT.
Direct heb ik het idee dat het over de duivel gaat. Toch ben ik niet echt angstig, maar wil wel direct weg uit de kamer. In een reflex, maar ook met het idee het geziene achter me te laten, gebruik ik voordat ik de deur uitloop de lichtschakelaar om het licht in de kamer uit te doen. De eerste keer lukt het niet, de tweede keer geloof ik ook niet, dan loop ik door de deur en sluit hem.

Ik sta onder de douche, er komen wat mensen mijn kant op, ik ga vrijelijk in mijn nakie, zonder enige gene met ze praten. Zij letten er ook totaal niet op dat ik naakt ben. Dan sta ik in een hele hal met mensen, naakt te praten.

Weer in een nieuwe ruimte: een warenhuis, er staan mensen met tenten, als op een camping. Ik krijg ruzie met een vrouw die voor een tent zit.
Tot nu toe heb ik alles in mijn droom gefilmd met een videocamera. Maar die doet het nu ineens niet meer. Ik baal ervan.
Mijn nicht, een soort zielsmaat in het overdagse leven, ze is erg spiritueel, neemt me bij de arm en stelt me gerust. Dat die camera het niet meer doet, maakt niet uit. Ze springt de tent in van de vrouw waar ik net ruzie mee had. Ik vind het nogal brutaal, maar de vrouw reageert heel relaxed op mijn nicht.

Ik loop het warenhuis in om onze eigen campeerspullen te pakken en daar komt hij op me aflopen...de man van het briefje, in mijn ogen iets van de duivel. Hij is in zwart gekleed, een choreograaf. Hij vraagt me of ik zo ook naar zijn voorstelling kom kijken, over drie minuten. Om hem heen dreutelen danseresjes in zwarte pakjes. Ik voel me door hem en zijn voorstelling opgedrongen en ik zeg dat ik nog met mijn vriend wil douchen. Hij zegt dat dat goed is....dat ik het wel red om dan nog te komen kijken.
Eerst loop ik naar onze campeerspullen toe. Op dat moment vliegt de gasbrander in de fik. Een medewerker van het warenhuis maakt het vuurtje uit en doet er tot mijn verbazing ook helemaal niet moeilijk over dat er brand was, alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat dat in zijn winkel gebeurd.

Met de campeerspullen vertrek ik met mijn vriend in de auto naar een plek waar ik al eerder ben geweest, maar hij niet. Op een heuvel, in de prachtige natuur, zien we een weg die onbereikbaar lijkt, die naar een heuvel met een gigantische boom met een houten bankje ervoor leid. De weg gaat zichtbaar verder achter die heuvel en is erg mooi. Ik vertel mijn vriend dat ik al eerder met iemand anders heb uitgevonden hoe bij de weg te komen. En samen gaan we proberen die weg te vinden.

Dit was de droom.

Ik ben voor het eerst op deze site en heb voor de gelegenheid ook een tarotdagkaart getrokken. Ik trok 'de gehangene'.

Zou iemand mij alsjeblieft willen helpen bij het vertalen van mijn droom? Ik heb er namelijk een beetje een ongerust gevoel over de hele dag, terwijl ik tijdens het dromen eigenlijk heel relaxed was. Toen ik wakker was had ik wel meteen het idee dat ik deze droom niet ongemoeid moest laten en ben hem in mijn hoofd nog vaak nagegaan om geen details te verliezen. Ik heb het idee dat deze droom me iets essentieels wil duidelijk maken.

Alvast hartelijk bedankt,

lieve groet van Renske

Gast

Bericht door Gast » 15-05-2011 10:48

Allereest welkom Renske,

Wat een droom heb jij gehad.
Kan geen dromen analiseren maar kun jij zelf er niet iets bij bedenken waar het op kan slaan?

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 20-06-2011 20:13

Hoi Renske

Sorry dat ik zo laat reageer, maar ik heb je droom niet opgemerkt, of ik heb het wel gezien, maar kon op dat moment niet reageren.
Ik hoop dat je inmiddels wel duidelijk hebt gekregen, wat de belangrijke boodschap voor je was die je vermoedde.

Wat ik er bij voel is dit (ik ben geen dromen expert hoor, vertel alleen wat er bij mij opgeroepen wordt als ik dit lees)

Het gevoel dat ik krijg is dat er negativiteit rond je speelt, dat je behoefte hebt aan duidelijkheid om verder te kunnen.
Je voelt je wel rustig in de droom omdat je merkt dat je wel gesteund wordt hoe raar je ook doet naakt in een groep meepraten, of een vuurtje veroorzaken niks brengt je van de kaart en je omgeving ook niet.

Ik denk dat de negativiteit die probeert invloed op je te krijgen niet de opening bij je vindt en dat je goede mensen om je hen hebt om je te steunen mocht je je aangevallen voelt.

Dat is mijn gevoel hierbij, misschien kan je er iets mee, groetjes Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Plaats reactie

Terug naar “Algemene dromen overleg”