wat zou dit kunnen betekenen?

Plaats je droom, of help een ander een droom te verklaren Verbaasd over de uitleg van je droom? Ervaar het.
carlajp
Lid
Lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 03-09-2008 14:12

wat zou dit kunnen betekenen?

Bericht door carlajp » 14-06-2011 16:05

Hallo lieve forum leden,

Ik plaats niet vaak een vraag over een dromen, maar nu probeer ik toch een veklaring te vinden voor mijn dromen. En dan bedoel ik niet 'n uitleg over een specifieke droom, maar een meer algemene vraag.

De laatste weken / maanden word ik vaak wel 3 keer per nacht wakker uit dromen. Er zit geen herhaling van dromen bij, het zijn steeds heel verschillende dromen. Soms kan ik me alles of gedeeltes v/d droom goed herinneren en andere keren alleen een woord ( bijv. een auto).
Er zijn dagen bij dat het best een beetje vermoeiend is, want het duurt soms weer even voor ik in slaap val!

Ik probeer ook regelmatig met de gedachte in slaap te vallen dat ik deze nacht nu maar eens niet wil dromen en wil doorslapen......... helaas heeft tot nu toe nog niet gewerkt!

Kan iemand misschien een (soort) van veklaring geven of dit wel vaker voor komt en of daar misschien ook een betekenis aan verbonden is.

lieve groet,
Carla
Live is a challance!

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 14-06-2011 20:05

Hoi Carla,

Mijn eerste gevoel zei gelijk dat dit te maken heeft met de Poolshift die ons staat te wachten. De bewustwording die mensen nu doormaken....
Het uit zich volgens mij onder andere inderdaad in wakker worden uit dromen.
Dromen is niet alleen verwerking....in je dromen kun je ook reizen.

Werk je met een gids?
Misschien kun je je gids eens vragen bij je aanwezig te zijn en met je mee te gaan in je dromen....wellicht kom je dan meer te weten.
Ik krijg het idee dat andere werelden contact met je proberen te maken.

Wellicht iemand anders nog een ander gevoel hierbij? Ik ben er ook wel nieuwsgierig naar.......
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

carlajp
Lid
Lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 03-09-2008 14:12

Bericht door carlajp » 14-06-2011 21:07

Hoi Cailen,

Dank je voor je reactie.
Mmmmmm dat is even een totaal andere kijk op het geheel.

Mijn gids.
Ik heb er echt wel een maar ik kan niet echt zeggen dat ik daar bewust iets van merk. Ik vraag wel eens vaker om inzichten (ook over ander dingen die in mijn leven spelen) maar die boodschappen herken blijkbaar nog steeds niet.
Vandaar dat ik m'n vraag hier maar eens geplaatst heb.

Maar wel heel lief dat je er op hebt willen reageren en jou gevoel met me heb willen delen.
Live is a challance!

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 14-06-2011 21:38

Graag gedaan Carla.

Misschien kun je eens bewust kennis gaan maken met je gids....leren herkennen....mijn gevel zegt me dat alles in dit met je gids te maken heeft, die geeft jou hier de duidelijkheid in...

Maar wat was je eigen gedachten dan? Want in jou reactie proef ik dat je er zelf ook je gedachten over hebt laten gaan????
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

carlajp
Lid
Lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 03-09-2008 14:12

Bericht door carlajp » 14-06-2011 22:10

Hoi Cailen,

Ik weet echt niet wat ik er van moet denken. Ik probeer al een tijdje om er grip op te grijgen, maar het lukt me niet.
Ik heb ( net als iedereen wel eens heeft ) wel regelmatig het gevoel dat ik droomde. Maar dat was alleen het gevoel dat als je wakker wordt je besteft dat je hebt gedroomd.
Sinds een paar jaar begin ik dromen af en toe te onthouden en schrijf deze ook op. maar de laatste paar weken droom ik met steeds groter regelmaat op deze manier.
En als ik nu steeds terug kerende dromen zou hebben zou ik daar de oplossing mogelijk in kunnen vinden, maar het zijn allemaal op zich staande dromen. Het enige waar ik misschien een beetje hou vast aan zou kunnen hebben is dat er weer erg veel in mijn leven gaande is.
Maar dat is eigenlijk ook niks nieuws voor mij, dit heb ik mijn hele leven al. Dus ik denk ook niet dat ik daar echt wat mee kan.
Live is a challance!

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 14-06-2011 22:15

Hoi Carla

Fijn weer een teken van leven van je te vernemen. Je weet dat ik geen dromen expert ben, maar ja ook ik heb een gevoel hierbij.
Ten eerste dat je veel dingen aan het loslaten bent, door dat in je dromen te beleven en daardoor te verwerken, zodat het losgelaten kan worden.
Mogelijk is je leven wat meer in rustig vaarwater gekomen en is voor jou de tijd aangebroken dat je, mag en kan verwerken voor jezelf.
Ten tweede krijg ik het gevoel dat er iets belangrijks in je leven gebeurd dat goed voelt en je niet zo goed durft. Waar je een beetje bang voor bent om het gevoel dat het oproept bij jezelf toe te staan. Terwijl je eigenlijk wel weet dat je dat best kan doen.........vertrouwen op je gevoel.

Dit is wat er bij me opkomt als ik dit zo lees, Carla.
Geen idee of je er iets mee kunt, maar het is wat ik er bij voel.

Liefs van mij Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 14-06-2011 22:38

carlajp schreef:Hoi Cailen,

Ik weet echt niet wat ik er van moet denken. Ik probeer al een tijdje om er grip op te grijgen, maar het lukt me niet.
Klinkt niet zo lullig als ik het zeg, maar misschien wat minder hard proberen.
Kun je mediteren???
Ga dan die leegte eens in en kijk of je daar je antwoorden kunt halen...
Ik heb ( net als iedereen wel eens heeft ) wel regelmatig het gevoel dat ik droomde. Maar dat was alleen het gevoel dat als je wakker wordt je besteft dat je hebt gedroomd.
Sinds een paar jaar begin ik dromen af en toe te onthouden en schrijf deze ook op. maar de laatste paar weken droom ik met steeds groter regelmaat op deze manier.
En als ik nu steeds terug kerende dromen zou hebben zou ik daar de oplossing mogelijk in kunnen vinden, maar het zijn allemaal op zich staande dromen. Het enige waar ik misschien een beetje hou vast aan zou kunnen hebben is dat er weer erg veel in mijn leven gaande is.
Maar dat is eigenlijk ook niks nieuws voor mij, dit heb ik mijn hele leven al. Dus ik denk ook niet dat ik daar echt wat mee kan.
Ik wil je wel helpen, maar ik denk dat je dit toch zelf moet doen, maar misschien kan ik e.e.a. wat duidelijker uiteen zetten voor je??
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

carlajp
Lid
Lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 03-09-2008 14:12

Bericht door carlajp » 14-06-2011 22:53

Hoi Wilma en ook Cailen natuurlijk,

Oh ik leef nog wel hoor Wilma. Maar alles in mijn eigen tempo op dit moment :wink:

Het loslaten van dingen zit denk ik toch voornamelijk nog in mijn onderbewust zijn, dat is namelijk een heel stuk lastiger.
Ik merk wel dat ik dagen heb dat ik echt heel onrustig kan zijn ( van binnen)en vaak vreselijk emotioneel en ik kan het niet altijd verklaren het onrustige dan, het emotionele deel wel!
Ik ben maar weer eens met m'n Reiki cd's aan de slag gegaan. Ook gewoon overdag, rustig op de bank zitten oordopjes in ( om de geluiden van buitenaf zo veel mogelijk uit te kunnen sluiten) en op mijn manier mediteren. Ik merk wel dat, dat helpt om die onrust weer te onder drukken.

Dat vertrouwen op mijn gevoel is iets waar ik nu al wel een poosje mee aan de slag ben. Onze lieve Marianne had dit me ook al een keer in een reading aangegeven, maar het er naar luisteren en het vooral herkennen dat was natuurlijk weer een ander verhaal.

Cailen:
Mijn periode van (te) hard proberen heb ik achter me kunnen laten, ik heb dat idd gedaan, maar daar werd ik niet blij van.
Het mediteren waar je het over hebt, ben ik dus al uit me zelf al gaan doen zoals je hebt kunnen lezen. Ik gebruik een super fijne reiki cd om mee in slaap te vallen, dan concentreer ik me meer op de muziek ipv het constante malen over van alles en nog wat in m'n hoofd, wat ik vaak had. Het einde v/d cd hoor ik meestal niet meer........heerlijk!

Ben blij met alle info die jullie voor me hebben, hoor

Liefs Carla
Live is a challance!

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 14-06-2011 23:01

Carla ik heb sinds een paar maanden de rescue spray night waar ik mee inslaap als ik maar blijf malen. Er zijn tegenwoordig ook pearls die geen alcohol bevatten, die schijnen ook goed te werken voor de nacht.
Het geeft me rustiger gedachten en slaap meestal in met mooie beelden...
Misschien kan je daar ook iets mee?
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

carlajp
Lid
Lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 03-09-2008 14:12

Bericht door carlajp » 15-06-2011 07:57

De Rescue night heb ik ook staan en een tijdje geprobeerd, maar dat helpt helaas niet . Maar met de muziek in slaap vallen ( die staat dan heel zachtjes aan) gaat eigenlijk altijd goed, op en enkele uitzondering daargelaten.
Ik heb zelfs (als ik weer eens wakker was geworden uit een droom en niet meer in slaap kon komen) mijn cd opnieuw aangezet en dan gaat het wel. Dit is dan blijkbaar voor mij een oplossing
Maar dank je voor de tip

Liefs carla
Live is a challance!

Plaats reactie

Terug naar “Algemene dromen overleg”