wat zou dit kunnen betekenen?

Plaats je droom, of help een ander een droom te verklaren Verbaasd over de uitleg van je droom? Ervaar het.
wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 15-06-2011 12:13

Oke fijn dat je dat al uitgeprobeerd hebt, en ja dat muziekje dat heb ik zelf eigenlijk ook wel. Staat dan heel zacht zodat ik moeite moet doen om te luisteren.

Maar dit gaat niet meer over je vraag, ik ben ook veel wakker en weet dan dat ik gedroomd heb, maar helaas onthoud ik ze niet allemaal.

Hoop dat er nog meer mensen iets over het vaak ontwaken uit een droom voor je kunnen opschrijven.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 15-06-2011 12:31

@ wilma: Hihi heb je hem dan niet te zacht staan? Als je moeite moet doen om te luisteren, dan blijf je toch juist wakker?? Volgens mij moet je hem dan iets harder zetten.....hihihi....
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 15-06-2011 12:40

Cailen schreef:@ wilma: Hihi heb je hem dan niet te zacht staan? Als je moeite moet doen om te luisteren, dan blijf je toch juist wakker?? Volgens mij moet je hem dan iets harder zetten.....hihihi....
Nee dan ga ik luisteren en dat moet niet, hihi lukt prima zo.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

carlajp
Lid
Lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 03-09-2008 14:12

Bericht door carlajp » 15-06-2011 13:47

Bij mij saat de muziek net hard genoeg zodat ik er heel ontspannen naar kan luisteren maar geen moeite voor hoef te doen. Zet ik de muziek wat harder dan ga ik er idd naar luisteren.
Het werkt bij mij dus .............voorlopig vind ik het prima zo.

Wilma jij schreef gister over veranderingen en los laten.
Laat ik nu vannacht een hele rare droom ver een oud huis hebben gehad , een pot met chocolade pasta( nu gaan jullie waarschijnlijk lachen, maar die chocola was zo dominant aanwezig) en een begrafenis. Ik weet niet meer precies wat er allemaal gebeurde in mijn droom, was allemaal heel raar! Maar dit waren wel de meest duidelijke droomsymbolen die ik er uit heb gehaald.

Nu heb ik een tijdje geleden een site gevonden met veel en duidelijke droomsymbolen ( engels, sorry voor de mensen die daar niet zo handig mee zijn).
Hier de verklaringen die ik vond voor mijn symbolen

House:
To see an old, run-down house in your dream, represents your old beliefs, attitudes and how you used to think or feel. A situation in your current life may be bringing about those same old attitudes and feelings. Alternatively, the old house may symbolize your need to update you mode of thinking. To dream that your house is damaged, indicates your waking concerns about the condition of your house.


Chocolate:
To see chocolate in your dream, signifies love, celebration and self-reward. It also suggests that you may be indulging in too many excesses and need to practice some restraint
Dit laatste heb ik gelukkig geen last van

begrafenis (Burial )

To see a burial in your dream, indicates that you have gotten rid of your bad habits and have freed yourself from a negative situation. You are finally letting go of something.

Hier de link naar de site www.dreammoods.com

Dat kan geen toeval zijn Wilma :lol:

liefs Carla
Live is a challance!

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 15-06-2011 14:11

Mooi Carla dat je dat zo gevonden hebt zeg.
Nee die droom kan geen toeval zijn. Is trouwens een mooie site die je daar aangeeft. Ik kijk nog wel eens op een nederlandstalige site, gewoon om te kijken of mijn gevoel overeenkomt hiermee. En ik leer er ook van, want soms denk ik oh ja dat klopt ook bij mij wel en dan had ik het zelf nog niet zo bekeken.

Ik zal es kijken wat die site zegt over jou droom:

Oud huis

Een oud, vervallen huis staat voor oude denkwijzes, je houding en hoe je in het algemeen voelde en dacht. Een huidige situatie in je leven kan deze oude manier van denken en doen weer oproepen. Het is een vingerwijzing dat je je manier van denken moet updaten. Als het huis nieuw is, kan opgemaakt worden dat je een nieuwe fase in je leven nadert.

Chocolade

Als je chocola ziet in je droom, vertegenwoordigt dit een beloning voor jezelf. Het kan er ook op duiden dat je jezelf met teveel excessen inlaat, en je wat meer zou moeten inhouden.

Begrafenis

Ja dat ligt er aan of het een bekende was die begraven wordt en hoe je emoties er bij zijn. Dus daarom lastig weer te geven wat de site zegt hierover.

De site is http://www.droominfo.nl

Wat ik er zelf bij voel bij deze woorden combinatie is, dat je in je diepe gevoelens, je onderbewuste aan het opruimen bent en dat je veel liefde te geven hebt en dat je klaar bent om afscheid te nemen en nieuwe stappen kunt gaan nemen.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

carlajp
Lid
Lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 03-09-2008 14:12

Bericht door carlajp » 15-06-2011 14:22

Ik denk dat droominfo een vertaling is van deze engelstalige site. De uitleg lijkt bijna woordelijk op elkaar.

Dat ik in het bewuste al veel dingen heb kunnen loslaten daar was ik wel van overtuigd, dat er in mijn onder bewustzijn toch nog wel wat gaande was heb ik me ook heel goed besteft, Fijn om nu te weten dat ik daar ook met de grote schoonmaak begonnen ben.

Ben het laatste jaar ook weer sterker en meer in balans gekomen. Bij bijv. tegenslagen wordt ik minder uit balans gegooid ( want zo voelde het meestal) en als het me dan toch weer een keer overkomt krijg ik mezelf weer sneller terug in balans. Alleen maar positief dus.

Liefs Carla
Live is a challance!

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 15-06-2011 14:27

Ja dat zag ik ook dat het een bijna vertaling is, daarom schreef ik het ook hier dan kan iemand die niet zo goed is in engels het ook begrijpen.

Mooi toch dat je zo ver bent nu, die onbalans is zo vermoeiend en onrustig.
Ben zo blij voor je dat je nu zover gekomen bent.

Knuffel van mij Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

carlajp
Lid
Lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 03-09-2008 14:12

Bericht door carlajp » 15-06-2011 14:28

Thanks.............. X
Live is a challance!

carlajp
Lid
Lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 03-09-2008 14:12

Bericht door carlajp » 15-06-2011 15:15

Ik vond op de Engelse droom site nog wat meer info over slapen/ dromen. Ik heb er maar een paar stukjes uitgehaald. De uitleg die ik hier heb geplakt gaat dus over het gedeelte dat je REM slaap genoemd wordt.
Hier wordt uitleg gegeven dat je meerdere keren per nacht droomt en dat er 4 to wel 7 stadia zijn dat waarin je droomt er dus ook uit wakker kan worden. Waarom je daar steeds uit wakker wordt geven ze helaas niet aan. Maar toch wel interessant om het te lezen


The Sleep Cycle :
One sleep cycle comprises of four stages and lasts for about 90-120 minutes.

Dreams can occur in any of the four stages of sleep, but the most vivid and memorable dreams occur in the last stage of sleep (also commonly referred to as REM sleep). The sleep cycle repeats itself about an average of four to five times per night, but may repeat as many as seven times. Thus, you can see how a person has several different dreams in one night. However, most people only remember dreams that occur closer toward the morning when they are about to wake up. But just because you can't remember those dreams do not mean that they never happened. Some people believe that they simply do not dream, when in reality, they just don't remember their dreams.

The Stages Of Sleep

Stage 4:
These stages repeat themselves throughout the night as you sleep. As the cycle repeats, you will spend less time in stages 1 to 3 and more time dreaming in stage 4. In other words, it will be quicker and quicker for you to get to stage 4 each time the cycle repeats.

This stage is the most restorative part of sleep. Your mind is being revitalized and emotions is being fine tuned. The majority of your dreaming occurs in this stage (4) . If you are awakened during this stage of sleep, you are more likely to remember your dreams.
Live is a challance!

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 15-06-2011 16:26

Mmm oke dus we worden altijd wakker maar beseffen het ons niet altijd en dan dromen we ook meestal verder met een andere droom.

Hoe komt het dan dat jij het je nu wel herinnerd dat je steeds uit een droom wakker wordt (ik heb het zelf nl ook heel vaak) ?
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Plaats reactie

Terug naar “Algemene dromen overleg”