Dolfijnen meditatie

Verschillene mediaties op een rij. Vanaf de zonnegroet, geleidemeditatie, stiltemeditaties tot en met yoga meditaties
Plaats reactie
wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Dolfijnen meditatie

Bericht door wiba » 19-07-2009 18:21

Ik zit nu naar ZOOveniers te kijken op tv. Ze zijn in Curacao en laten de zorg voor dolfijnen zien en laten mensen met ze zwemmen.
Hoor de begeleiders geluiden maken met een fluitje die erg binnen komen bij mij, irritante die hoge tonen.
De dolfijnen antwoorden met hun eigen geluiden, die ik juist rust gevend vind.

Heb wel eens gehoord dat je nooit mag mediteren op geluiden van dolfijnen als je alleen bent. Waarom eigenlijk niet? Wat doet het dan precies met je en welke gevolgen kunnen er zijn dan?

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 19-07-2009 19:01

Zal proberen om hier antwoord op te geven.Hoorde ooit ook dat mensen door de hoge geluids trilling heel erg emotioneel uit het lood geslagen kunnen worden.Alleen als je geen diepe problemen op gevoels niveau hebt,door wat voor oorzaak dan ook,kan je het rustig doen.
En ook in je eentje dacht ik? Heb nog nooit gehoord om het dan te mijden eerlijk gezegt.

Hebben dit nu ook al een paar keer gezien,leuk he?
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 19-07-2009 22:19

Dat is zo dat geluids trilling is erg hoog en weet dat het emoties kan oproepen, maar bij mijn weten geldt dat wel voor elke meditatie.
Emoties oproepen bedoel ik dan. Maar dat is toch niet erg, dan mag het toch losgelaten worden die emotie.
Is dat geluid dan extra intens ofzo?
Ik heb een mooie dolfijnen meditatie gevonden, zonder de geluiden kan het natuurlijk ook. Denk dat deze zeker wel zijn effect kan hebben.
Dus jij hebt nooit gehoord dat je het nooit alleen mag doen met de geluiden erbij.
Oke meningen verschillen dus hierin.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 19-07-2009 23:26

Mensen die door psychise problemen overspannen,depressief zijn enz.moeten juist niet naar dolfijnen geluiden/muziek luisteren omdat het op een verkeerde manier iets los maakt en men door het lint kan gaan.
Bij andere rustgevende geluiden is dat niet zo.
Weet niet goed hoe 'k het anders moet zeggen.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 19-07-2009 23:31

Ja oke ik snap het , die kunnen moeilijk uit de emotie komen die ze dan overkomt en dat kan schadelijk zijn.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 20-07-2009 18:49

Ja je hebt gelijk Wilma een disbalans tussen lichaam en geest als je dan mediteerd op de geluiden.Kijk hier is na,leuk om te doen,

http://winworld.forum2go.nl/dolfijnen-d ... t1710.html
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Plaats reactie

Terug naar “Meditaties”