momenteel...

Verschillene mediaties op een rij. Vanaf de zonnegroet, geleidemeditatie, stiltemeditaties tot en met yoga meditaties
Plaats reactie
allisa26
Lid
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 05-09-2009 12:33

momenteel...

Bericht door allisa26 » 26-08-2010 16:21

momenteel werk ik meer en meer aan mijn ademhalingstechniek
dat gaat in kleine stappen aangezien ik niet zo graag hou van het inademen via neus en uitademen via mond....
is dus opbouwen geblazen :)
het opbouwen gebeurd in minie kleine stapjes probeer er dus meer van te houden en me daar goed bij te voelen bij die techniek wat echter momenteel nog niet het geval is...dat belemmerd natuurlijk een optimale aard houding aanhouding in energie vorm
ben er me vrijwel van bewust geworden dat ademhaling ook daar een belangrijke rol in speelt....natuurlijk is het zo als je niet zo van die techniek houd het niet je beste vriend is....

dan kan ik me afvragen hoe komt het dat ik er niet zo van hou
en ja dat weet ik ook voor mezelf...

puur omdat ik het niet gewend ben die techniek en het net een gevoel crieerd als ik die techniek echter dan wil toepassen precies bij het inademen via neus het net lijkt of je te weinig zuurstof inademd....

nu probeer ik daar meer mijn ballans in te vinden en te ervaren , voelen dat het wel oke is en het gewoon je eigen zuurstof is die opnieuw zijn ballans zoekt maar dna op een gezondere manier kan even onwennig raar aanvoelen net alsof het zuurstoftekort effect geeft maar eigenlijk zoekt het gewoon zijn weg en vertrouwen naar evenwicht meer :)

even wennen dus :D

als iemand nog tips heeft om deze techniek nog meer in vertrouwen op te bouwen wees welkom?
het leven is mooi, het leven is fijn iets om dankbaar voor te zijn. genieten van de kleine dingen vormt het geluk van grote waardes.

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 05-09-2010 09:59

je kunt je ademhalingstechnieken ook verbeteren, door zowiso laag te ademen, via je buik dus.
Je kunt dit oefenen door op je rug te gaan liggen met je handen op je buik en dan moet je buik omhoog gaan bij het ademen.
zo heb ik laag leren ademen.
xx
frozen eyes can't cry

allisa26
Lid
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 05-09-2009 12:33

Bericht door allisa26 » 05-09-2010 13:00

dank je wel voor die tip annoeska :)
het leven is mooi, het leven is fijn iets om dankbaar voor te zijn. genieten van de kleine dingen vormt het geluk van grote waardes.

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 05-09-2010 13:14

ALSTU.
X
frozen eyes can't cry

allisa26
Lid
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 05-09-2009 12:33

Bericht door allisa26 » 05-09-2010 13:15

:D
het leven is mooi, het leven is fijn iets om dankbaar voor te zijn. genieten van de kleine dingen vormt het geluk van grote waardes.

Kees
Moderator
Moderator
Berichten: 795
Lid geworden op: 18-02-2008 16:14

Bericht door Kees » 06-09-2010 14:54

Door de neus in en door de mond uitademen, dat ontspant je lichaam. Beter is het heb ik gemerkt als je deze techniek beheerst door met je buik en middenrif te ademen om dan met de neus neus in en neus uit te ademen. dat is ook minder vermoeiend. Trouwens de meeste kinderen ademen allemaal op de goede manier met de buikademhaling. Na de 16e levensjaar gaan we meestal op de verkeerde manier ademen. Het is achteraf wel een verademing :lol: als je weer goed hebt leren ademen. Zo ben ik van mijn hyperventilatie afgekomen.
Don't shoot the messenger

Plaats reactie

Terug naar “Meditaties”