meditatie oefening kan helpen om gedachtes los te laten

Verschillene mediaties op een rij. Vanaf de zonnegroet, geleidemeditatie, stiltemeditaties tot en met yoga meditaties
Plaats reactie
allisa26
Lid
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 05-09-2009 12:33

meditatie oefening kan helpen om gedachtes los te laten

Bericht door allisa26 » 27-08-2010 18:55

wees er je van bewust dat elk mens zijn persoonlijke voorkeuren in gevoel heeft bij meditatie, dus niet elke meditatie is geschikt voor elk mens, luister dus met je gevoel bekijk het of een bep meditatietechniek klikt met je gevoel. hoe meer je dat zo toepast hoe creatiever je ook word vanuit jezelf ivm meditatietoepassingen.
dat was evens een klein tipje die wilde meedelen voor ik hier een oefening neerzet


als je voelt dat je te veel gedachtes hebt, en het lijkt ongezond of storend of drukkend kan je je evens visualiseren voor jezelf dat er een hele wind op je afkomt die windgoos neemt al je gedachtes mee
zo laat je die gedachtes los en laat je de gedachtes met de wind in visualisatie gevoels vorm doorgeven met de wind mee

via de wind komen die gedachtes dat je losliet uiteindelijk in de aarde neer en zo worden die gedachtes gezuiverd


is een meditatietechniek die heel goed kan werken
dacht deze deel ik evens mee
het leven is mooi, het leven is fijn iets om dankbaar voor te zijn. genieten van de kleine dingen vormt het geluk van grote waardes.

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 27-08-2010 19:47

nou nou drukdrukdruk vandaag..
maar ik ga zeker eens kijken als ik tijd heb;)
xx
frozen eyes can't cry

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 27-08-2010 19:50

Dank voor het melden Allisa, kan het wel eens proberen, lijkt me niet zo lastig, maar wel heftig misschien als de wind te hard aankomt. Kan het dan niet zijn dat het in de war raakt en je er wel een paar gedachten door verliest, maar niet alles?
Geen idee hoe dit zo in mij opkomt, maar wil het toch hier zetten, kan het helemaal mis hebben hoor. Zal wel een reden hebben dat ik het ineens hoorde toen ik dit las. Voelde het bijna :?
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

allisa26
Lid
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 05-09-2009 12:33

Bericht door allisa26 » 27-08-2010 19:52

hey wiba :) dat effect kan je idd ook hebben denk dat dat te maken heeft met jou eigenste gevoel erbij wat dat crieert deze meditatietechniek bij jou
mss voel je het te hard aankomen dan de wind en alsof het alle gedachten meeneemt en mss ook door elkaar slaat...

mss kan je het anders visualiseren voor je dat het een heeeeeeeeeeeeeeeeeeel liefdevolle zachtvolle wind is :) die eigenlijk je gedachtes omarmt en even aard :D
mss werkt dit beter voor je? om hetzelfde effect te crieeren?
veel liefs allisa
het leven is mooi, het leven is fijn iets om dankbaar voor te zijn. genieten van de kleine dingen vormt het geluk van grote waardes.

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 27-08-2010 19:57

mss kan je het anders visualiseren voor je dat het een heeeeeeeeeeeeeeeeeeel liefdevolle zachtvolle wind is :) die eigenlijk je gedachtes omarmt en even aard :D
Denk dat dat beter bij me past, heb altijd moeite met heftige dingen in emoties en gedachten. Kan beter met neutraal of rustig en zacht omgaan.
Als iets heel hard gaat is dat te overweldigend voor me meestal en geeft het niet het effect dat ik wens.

Dank voor je snelle reactie en aanpassing in je meditatie.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

allisa26
Lid
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 05-09-2009 12:33

Bericht door allisa26 » 27-08-2010 19:59

snap dat wiba :) en ja graag gedaan hoor ben blij dat je daar wel wat mee bent :) groetjes allisa
het leven is mooi, het leven is fijn iets om dankbaar voor te zijn. genieten van de kleine dingen vormt het geluk van grote waardes.

Plaats reactie

Terug naar “Meditaties”