Meditatie ervaring van vandaag

Verschillene mediaties op een rij. Vanaf de zonnegroet, geleidemeditatie, stiltemeditaties tot en met yoga meditaties
Plaats reactie
Energie-girl
Lid
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 15-06-2011 22:49

Meditatie ervaring van vandaag

Bericht door Energie-girl » 15-06-2011 23:00

Vanavond had ik erg veel last van stress. En wilde dit gaan weg werken d.m.v. meditatie.
Ik heb ongeveer 3kwatier tot een uur liggen mediteren, en daarna was ik in slaap gevallen.

Tijdens de meditatie voelde ik me benen heel zwaar worden, ik voelde heel goed (beter dan normaal) hoe de energie door mijn benen heen stroomde.
niet veel later zag ik heel snel een beeld voorbij gaan, maar heel duidelijk! alsof ik er zelf bewust bij was.. ik bevonde me aan een rand van een bos, en stond aan een meertje, en ik zag daar een bootje liggen (een klein moterbootje) maar dan zonder moter.
Het bootje zag aan de onderkant wit, en aan de zijkanten heel licht grijs met zwarte lijnen. In dat bootje zag ik ook een oude radio staan (zo'n draagbare die op batterij kan werken). Ik wilde me er meer in verdiepen en ik probeerde me voortestellen dat ik in het bootje lag, en de golven van het water te voelen, na enige tijd (duurde best lang moet ik zeggen) voelde ik me heen en weer gaan op de golven, daarna verscheen er heel duidelijk weer een beeld. ik zat rechtop in het bootje en vaarde door het riet heen wat tegen mijn gezicht aan kwam.
Dit was me tot nu toe nog nooit gelukt..om een visualisatie te krijgen..

Ik legde aan mijn Gids uit voor mijn meditatie:
Ik ben onzeker over de dingen die ik hoor,zie of voel.. en wil hierin duidelijk krijgen. Om hierdoor ook meer zelfverzekerder door te worden, en mezelf hier dus ook meer in te kunnen ontwikkelen. En vroeg of hij me begrijpte en mij hierbij wilde helpen.
En het lukte! ik vind dit zo geweldig..

Maar weet iemand misschien waarom ik dat bootje zag?
zag ik dat omdat ik me wilde gaan ontspannen? of zal het een andere betekenis hebben?

Liefs, Mariska
'Vreemde zijn vrienden die je nog moet leren kennen'.

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 16-06-2011 23:14

Hallo Mariska

Je hebt een mooie meditatie hier meegemaakt zeg en fijn voor je dat je gids je goed begeleid heeft in dat wat je graag wilde ervaren.
Hoe is het nu met je stressgevoel gegaan na je meditatie? Je zegt dat je in slaap gevallen bent, ik vind het dan wel fijn voor je dat je het bootje en alles erom heen nog zo goed weet terug te halen.

Wat ik er bij voel is dat het bootje voor je innerlijk staat, je eigen plaats je diepste "zijn". En het meertje je gevoelens.
Een boot vaart op het water en heeft daardoor een beperktheid in handelen maar geeft tegelijkertijd een zalig gevoel van wiegen.
Hoe groter de boot hoe meer ruimte er is voor anderen.

De radio zal misschien met contact zoeken met een overledene staan?

Het is mijn gevoel hierover, dus geen vast staand feit, misschien kan je hier iets mee?

Groetjes Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 19-06-2011 19:35

En het meertje je gevoelens.
dat gevoel heb ik erook bij, verder weet ik het niet zo goed sorry
x
frozen eyes can't cry

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 19-06-2011 19:37

Boot -> water.....water staat voor gevoel en emoties.
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

Energie-girl
Lid
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 15-06-2011 22:49

Bericht door Energie-girl » 21-06-2011 21:45

Dit allemaal kan inderdaad wel kloppen wat jullie vertellen.
Gister avond had ik precies gedroomd als wat ik in mijn meditatie zag. Maar dan nog veel duidelijker.. na het slapen ben ik dus blijkbaar de helft ervan vergeten!.

Ik liep door een bos heen, en zag dat bootje liggen en die radio, ik was heel erg nieuwgierig ernaar. Toen ik het bootje in ging zag ik mijn overleden oma naar me toe lopen (richting het meertje naar de boot)
ze vertelde me: ik ga jullie helpen, geen zorgen!
ze legde me hoofd in haar armen en viel zo als een klein kind in slaap.
Ik hoorde ook nog muziek van Marco borsato.. maar weet niet meer welk nummer..

Na de meditatie voelde ik me trouwens heel erg rustig.. alsof al mijn problemen opgelost waren, wat niet zo is natuurlijk..maar als ik me weer druk maar om dingen voel ik nu wel een 'soort van'.. gekriebel aan me oor, en dan is de ontspanning er weer even.. echt raar. Maar wel heel erg fijn!
'Vreemde zijn vrienden die je nog moet leren kennen'.

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 21-06-2011 21:48

Fijn dat je herkenning hebt gevonden.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Plaats reactie

Terug naar “Meditaties”