Ik geef geen ruimte aan twijfel.

Om de affirmatie te nemen voor de dag die je aanspreekt. Of deel zelf een affirmatie met anderen.
carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Ik geef geen ruimte aan twijfel.

Bericht door carla » 08-02-2009 19:15

Twijfel en onzekerheid is iets dat soms bij mij binnensluipt.
Dit heeft tot gevolg dat mijn gedachten op de loop gaan en ongenuanceerd een loopje met me dreigen te gaan nemen.
Je gaat in cirkeltjes denken en dat is iets wat je volledig wegleidt van mijn doelen en mijn vertrouwen ondermijnt !

Daarom voor mij deze week de volgende affirmatie.


Ik geef geen aandacht of energie aan twijfel! Mijn aandicht is gericht op vertrouwen!
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 18-02-2009 10:44

De vorige twee affirmaties hadden veel met elkaar te maken.
Niet twijfelen, niet terugtrekken na gekwetstheid maar blijven vertrouwen.
Het is niet makkelijk om dwars door je pijn heen te gaan en toch is het de enige manier.

Na het vinden van mijn "waarheid" van binnen en de nodige tranen draait mijn hartchakra weer op volle toeren. Mij vullend met intense warmte. Haast alsof je een aai over je bol krijgt: goedzo meisje.

Het WILLEN is een raar ding... we hebben niets te willen... we hebben te luisteren !
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

carlajp
Lid
Lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 03-09-2008 14:12

Bericht door carlajp » 21-05-2009 17:34

Hallo Carla,

Ik las net deze affirmatie van je en ook dat je schreef dat twijfel en onzekerheid vaak bij je binnen sluipt.
Oh wat herken ik dat zeg! Ik ga deze opschrijven want kan zo'n mooie en krachtige affirmatie af en toe wel gebruiken.

Dank je voor het delen Carla
Live is a challance!

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 21-05-2009 19:15

Fijn carla, dat je aan mijn processen ook iets hebt.
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

carlajp
Lid
Lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 03-09-2008 14:12

Bericht door carlajp » 21-05-2009 19:28

Heel fijn dat je het heb willen delen, ik hoop dat meer mensen er wat aan zullen hebben.
Voorlopig plak ik het op de badkamerspiegel. Aangezien je daar toch een aantal keer per dag in kijkt wordt ik er steeds weer aan herinnerd!

Als ik het op een dag niet meer nodig heb bewaar ik het, in de hoop hiermee weer een ander te kunnen helpen.
Live is a challance!

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 21-05-2009 23:56

Dit is nu precies wat mij heel erg raakte,uiteraard ook anderen,maar hoe kwetsbaar zijn we eigenlijk toch,terwijl we ons flink,maar niet heus, opstellen naar de buitenwacht! Tot we zover zijn dat we ons kwetsbaar open durven op te stellen,ongeacht hoe een ieder over MIJ persoonlijk denkt.
Dank jewel Carla,
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 22-05-2009 15:25

Wat fijn, jullie reacties. Doet me echt goed.

Carla, heel toevallig hing ik een paar jaar terug iedere week een nieuwe affirmatie die ik uit een boekje haalde op mijn wc deur. Iedere keer opnieuw herinnert worden aan waar ik aan moest werken.
Tegenwoordig schrijf ik ze zelf, het liefst in 1 makkelijk te onthouden zin.

Hannie die kwetsbaarheid dat is wat he? Ik moet er zelf altijd erg goed om denken om me niet terug te trekken en slaafs te worden, of neerslachtigheid vat te laten krijgen op me.
Want dan ga ik tegen mijn eigen natuur in en barst toch de bom na een poosje.
Eigenliefde is een moeilijk ding vaak: je zelf de waarde toekennen om het voor jezelf op te nemen.

Ik vind het echt fijn dat jullie hier ook iets aan hebben.

knufffff van mij
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 22-05-2009 18:45

Die kwetsbaarheid zal altijd wel een gevoelig punt blijven Carla.Heb echt moeten leren dat eigenwaarde en zelfrespect noodzakelijk zijn om geen speel bal van anderen te worden,en mezelf dan een sukkel te vinden achter af.
Vooral als 'k in een minder positieve periode zit door allerlei gebeurtenissen bijv.dan moet ik me schrap zetten en er heel bewust mee omgaan.Om ook inderdaad niet neerslachtig te worden.Een goed gesprek helpt dan al,dat was vroeger wel anders hoor.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

carlajp
Lid
Lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 03-09-2008 14:12

Bericht door carlajp » 22-05-2009 21:07

Ik herken heel veel in jullie omschrijvingen over je eigen kwetsbaarheid en eigenwaarde. Heel moeilijk maar ik begin het nu eindelijk ook te leren. Ben er nog niet maar als ik merk dat ik weer in zo'n situatie terecht kom of als iemand me daar toch (bewust of onbewust) in probeert te krijgen dan wordt dan merk ik dat ik niet alleen van binnen weerstand bied maar nu ook echt (nog voorzichtig hoor ) tegengas begin te geven.
Heb ook heel vaak ervaren dat sommige mensen daar misbruik van maken.

Liefs Carla
Live is a challance!

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 22-05-2009 22:45

Wat zeg je dat mooi Hannie: geen speelbal worden van anderen.
Dat is precies wat mij wel overkwam en soms nog als ik niet uitkijk.

Vroeger werd ik dan boos op de ander, nu weet ik inmiddels dat je het zelf laat gebeuren. Je die ander de mogelijkheid geeft dat te doen dus... hahah zoals met zoveel dingen: altijd weer van je zelf uitgaan, het bij jezelf zoeken en niet wijzen en beschuldigen :oops: Dat lukt mij steeds beter maar soms.... val je terug.
Ik ben jullie, Hannie en Carla erg dankbaar dat jullie zo open reageerden.
Zo kunnen we kracht putten uit elkaars woorden. Ik doe het zeker uit die van jullie. Samen zijn we sterk :)
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

Plaats reactie

Terug naar “Affirmaties”