Niet alleen voelen of eenzaam

Om de affirmatie te nemen voor de dag die je aanspreekt. Of deel zelf een affirmatie met anderen.
Plaats reactie
hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Niet alleen voelen of eenzaam

Bericht door hannie » 24-12-2009 13:59

In deze tijd vooral voelen en zijn veel mensen eenzaam. Sommigen ongewild,anderen door zelf opgelegde beperkingen,niet anders kunnen is de gedachte meestal.
Maar ook het hele jaar door zijn velen eenzaam natuurlijk. In vroegere jaren, heel lang geleden gelukkig,kon ik er niet tegen ook maar een hele dag alleen te zijn door onrustige gevoelens over allerlei dingen wat grote onzekerheid met zich mee bracht, en daardoor nogal gauw ook angst voelde, werkelijk overal voor.
Nu totaal niet meer,heb ook meermalen kerst,oud en nieuw, bijv. in m'n eentje door gebracht en gezellig gemaakt ook met eten kaarsjes,versiering etc. Anderen verbaasden zich dan als ik hun uitnodiging afsloeg omdat ze het 'zielig' vonden,en op hun, kom dan maar bij ons, niet geloofden als ik zei dit totaal niet erg te vinden en een prima tijd had zo.
'Niemand vind dit leuk heette het dan'. Nou, heb me heel goed vermaakt en kwam zelfs tijd te kort vaak.

Daardoor moet ik nu extra aan de volgende affirmatie denken die ik een tijdje terug ergens tegen kwam, en bij mij een echt plezierig gevoel van tevredenheid met mezelf opriep:
(al is niet alles 100% 'goed' aan me he dat bedoel ik niet)

IK VOEL ME NIET ALLEEN OF EENZAAM, ALS IK IN GEZELSCHAP VAN MIJ ZELF BEN.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 24-12-2009 14:50

Hele mooie deze affiimatie Hannie.
Het enigste wat je altijd hebt is jezelf.
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 24-12-2009 15:11

mmmm eenzaamheid heb een gevoel dat iedereen eenzaam kan zijn zelfs als men zegt het niet te zijn
je kan met zoveel zijn en je dan nog eenzaam voellen ben er van overtuigt dat we het ook zelf doen
en dat maakt het zo lastig

huh? waar haal ik dit nu weer van daan
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 24-12-2009 15:57

Dankjewel Marianne,het is ook zo,het enige wat we hebben is ook ons zelf,daarom is het een geweldig gevoel als je ontdekt niet meer afhankelijk te zijn van anderen om het naar je zin te hebben in het leven.Ook met jezelf kan het heel plezierig zijn,en dat voelt toch wel heel fijn, en brengt rust in het geheel.


En Berdien,zeker kan iemand zich eenzaam voelen zelfs in gezelschap,maar dan doet denk ik toch hun eigen 'zijn' dat vaak, in het zich niet lekker in zichzelf voelen op een of andere manier.Maar er zijn heel veel van wie jij rustig mag geloven dat ze zich echt niet eenzaam voelen hoor als ze alleen zijn.En dat niet zomaar zeggen
als ze het prima vinden om (vrijwillig dan he)dingen in hun eentje te doen.Ik zelf vond het destijds echt heerlijk om te ontdekken dat ook met mezelf alleen als gezelschap, er een lekker sfeertje zo om me heen aanwezig was.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 24-12-2009 16:21

Wat mooi gezegd Hannie.
Denk ook dat 't zo is dat als je eenzaam bent, je op zoek bent naar jezelf, jezelf mist.
En soms hoort 't ook wel bij je, 't hoort ook bij mij zo nu en dan.
Als je je soms anders voelt als anderen, mist aansluiting zeg maar. Maar de verbinding
kun je in jezelf vinden. Meer en meer acceptatie van jezelf, houden van jezelf.
't Fijn hebben met jezelf.
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 24-12-2009 16:55

En dat is nu weer zo mooi zoals jij het omschrijft Edith,denk ook als je jezelf voor een groot deel 'gevonden'hebt,daar door ook zelfverzekerder wordt,hoef je niet meer zo afhankelijk van anderen te zijn om het fijn te hebben.
Ben zelf ook iemand die het regelmatig even nodig heeft even helemaal alleen te zijn,om daarna weer volop met alles en iedereen door te gaan.Dat kon ik heel vroeger niet en werd dan regelmatig zoooo moe van alles en iedereen,heeft ook niets met geaard zijn oid te maken,dat type ben ik gewoon, terwijl ik destijds wel eens dacht dat ik niet helemaal wijs was.Nu weet ik inmiddels natuurlijk dat het in zelf acceptatie zit.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 24-12-2009 20:46

huh? ff denken uuuh mag ik ff nou ja doe het gewoon ...

uuuh ik ben juist heel erg niet afhankelijk van anderen huh ik snap er ff niks meer van waar ging ik naar toe
haha lekker vaag dit tjong ik weet het niet meer? ging wel richting eenzaamheid op?
denk dat ik blokkeer maar waarom?
als jullie dr nog wat van snappen (ik kwam ergens uit voor mezelf leek maar ik ben het ineens kwijt)
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 26-12-2009 16:11

Heel mooi en herkenbaar Hannie

Ik zat een beetje te grijnzen toen ik dit las, omdat ik het ook vreselijk naar mijn zin heb met de Kerstdagen helemaal alleen. Als ik alleen ben eet ik traditiegetrouw gewoon stamppot boerenkool met spekkies er in en klein stukje kip erbij haha.

Op kerstavond had ik een blij gevoel, omdat ik op een spelsite zat waar iemand fel uithaalde naar Kerst. Dat dit helemaal niets was om te vieren.
Waar ik de woorden vandaan haalde..... Ik vroeg respect te hebben voor andermans overtuigingen en legde kort uit wat er te vieren viel.
De man bloosde en bond in.

Wat dat alleen zijn of voelen betreft; ik had en heb het heerlijk alleen en ook ik werd uitgenodigd door verschillende mensen maar bedankte beleefd. Dus ik herken wat je zegt Hannie.
Mijn vriend daarentegen, zat aan een gezellig Kerstdiner op het booreiland en voelde zich ontzettend eenzaam. Miste thuis en voelde zich ellendig.
Dubbel he?

Liefs Carla
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

Plaats reactie

Terug naar “Affirmaties”