Mijn bijna doodervaringen Gerrit

BDE (Bijna dood ervaringen) Deel je paranormale ervaringen hier
........................................................................................................................................................

gerrit
Lid
Lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 24-10-2008 11:53

Mijn bijna doodervaringen Gerrit

Bericht door gerrit » 13-03-2009 00:28

Er zijn door forum leden gevraagt naar mijn BDE,vanaf het moment van lid worden van het forum heb ik me hier op voorbereid

Mijn bijna doods ervaring in 2001

Mijn eerste BDE kreeg ik thuis, daarn nog twee keer in het ziekenhuis: mijn vrouw heeft het zien gebeuren het hing om mij heen noemde ze het.

De 1e keer
Ineens werd ik begeleid door een in het wit gekleed figuur, we liepen
op smalle vlonders in een met veel water omringd hollands dorpje leek het.
Om ons heen dansten vrolijke Hindoestaanse mensen handen zwaaiend in
de lucht en al mee draaiend vervolgden wij onze weg over de vlonders.
Op eens was ik alleen en zag ik een koker met aan het eind een licht en witte wazige figuren.
Bij het licht aan gekomen zag ik een grote waaier vol met kleuren, met de bolle kant naar
boven waar ik tegen aan botste. Het stootte me af en ging terug weer langs de Hindoestaanse dansers


De 2e keer kwam ik in een tunnel en zag een gezicht van een glimlachende oude man,die
zwaaide mij gedag, en zei, ga maar terug.Meer niet en ik ging dus ook terug.

De 3e keer stond ik weer voor de tunnel, riep een kinderstem aan gene zijde,. Nee opa!
Waarop ik zei dan ga ik weer werken en ben terug gegaan.(iemand vertelde later,dat is een
nieuw toekomstig kleinkind)Een paar jaar later werd er heel onverwachts nog een kleizoon
geboren.

Nadat ik een tijd weer thuis was, heb ik een kundalini ervaring gehad, waarna de hitte
van me afstraalde, vooral van mijn handen. Het was een verbijsterende ervaring!
Als of ik onder stroom had gestaan. Merkte daarna dat gedachten kon "lezen"wat daar voor echt niet het geval was.
Alles had zo stil gestaan,dat in het jaar hierna al mijn nagels af vielen nadat de groei weer was begonnen bij handen en voeten.Ook m'n haren vielen uit en m,n huid vervelde helemaal.
Dit kwam niet door medicijnen of chemo oid.
Van de 2 jaar die hier op volgden ben ik heel veel kwijt,mijn geheugen werkte niet voldoende,is zachtjes aan weer sterk geworden gewoon normaal.

De ervaring was zo intens en sereen dat ik er naar terug verlangde, ik werd passief, keek
naar alle sf programma's, waar iedereen gek van werd,de hele dag door,heeft een paar maanden geduurd.
Ook mijn lontje was erg kort, zette mijn vrouw voor schut in winkels ed.Onbehouwen,dacht echt dat ik normaal deed toen,weet er weinig meer van.

Na 9 maanden ben ik weer gaan werken gedeeltelijk,dat ging wonderlijk genoeg wel door de jarenlange ervaring.Toch moest ik op den duur eerder stoppen,omdat ik psychisch het niet optimaal aankon,werd te zwaar.

Mocht er iemand nog vragen hebben, zal ik die proberen te beantwoorden,

met groet gerrit





,
oordeel over gedrag niet over de persoon

gerrit
Lid
Lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 24-10-2008 11:53

Bericht door gerrit » 13-03-2009 00:51

De heledag zonder internet gezeten,Nu ook de discusie gemist, vond de vraag openlijk en
terecht en was er op voorbereid, stond er voor open tijdens mijn aan
melding bij het forum
Dit betekent niet dat ik ook anderen dit opleg te doen.

liefs gerrit
(op de fiets)
oordeel over gedrag niet over de persoon

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 13-03-2009 01:00

Wauw Gerrit, ik lees het over en over, drie ervaringen en zóveel gebeurd.
Overweldigend!
Wilde toch vanavond nog even op reageren, want vind 't heel wat dat je dit met ons wilt delen.
Ik vind 't bijzonder dat je toekomstige kleinzoon reageerde, er is daar ook geen tijd natuurlijk he. Heb je hem ook herkend later, toen hij geboren werd hier?
Weet je ook wie die witte figuur was, van je eerste ervaring (of enig idee/gevoel daarbij?)
Als je liever niet antwoord, alle begrip.
Ik hoop dat je het een plaats hebt kunnen geven in je leven.
Je verhaal brengt mij rust en troost. Mijn dank daarvoor!

liefs van een visje
Afbeelding
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

gerrit
Lid
Lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 24-10-2008 11:53

Bericht door gerrit » 13-03-2009 01:16

Ja Viisje
'k heb een biezondere band
met mijn jongste kleinnzoon,
we leikenop elkaar vlg
ingeweiden.

liefs gerrit
oordeel over gedrag niet over de persoon

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 13-03-2009 06:36

Mooi dat je dit met ons deelt Gerrit, liefs Garry :wink:
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 13-03-2009 11:00

Zit dit alles net te lezen vanochtend en wil er iets aan toevoegen.
Wij hebben er voor gekozen om er openlijk over te vertellen,maar dan pas als de ander het aangeeft en er open voor staat.Waarom?
Omdat we hebben gemerkt destijds dat er veel onbegrip is over dit onderwerp,ook door dat veel mensen er bang voor waren,onzeker van werden,of omdat ze het zoiets onbegrijpelijks vonden,dat het botweg als onzin van tafel werd geveegt.En zo diegenen die dit hebben ervaren als fantasten of nog erger als gestoord bejegenden.
Het gevolg was dan ook op mijn vraag, in zijn bij zijn (toen hij nog heel zwak was de 1e tijd) het niet uitgebreid over de ziekte enz.te hebben,omdat gerrit daar toen nog beslist niet tegen kon,
een gewoon babbeltje prima,dat op twee vrienden en een paar colega's na dan,niemand meer contact opnam beledigd door dit verzoek.Dat is een ander naar gevolg,had het gelukkig gelezen
in oa een boek van een zekere Moody en Stevensen ,dat zoiets ook een gevolg zou kunnen zijn in onze omgeving/relaties.Ze hebben niets teveel gezegt,ookdat het een aantal jaren kon vergen dat hij/zij z'n draai weer had gevonden.

Los van dit,toen onze kleizoon was geboren,"herkende"ik hem ergens aan,helemaal toen zijn 1e lachje verscheen. Op dat moment helemaal niet meer aan het kind in de BDE gedacht.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 13-03-2009 16:34

Lieve Gerrit

Ik ben erg onder de indruk en kan het heel erg waarderen dat je het wilt en kunt delen met ons. Wist al dat je er eens over wilde vertellen, zoals je zelf al zei vanaf het eerste moment dat je op het forum bent.
Toen het forum veranderde in onderwerpen en ik zag dat de BDE een topic was geworden, heb ik gewacht en wil zeker niemand veroordelen als er niet gereageerd wordt door een ervarings deskundige. Maar me jou in mijn gedachten heb ik daarom een balletje op durven gooien.

Wat een belevenis zeg en ja ik ben net als Visje ook benieuwd of je de Witte gedaante hebt herkend of hebt leren kennen.
Wat me op valt is dat je steeds bij een tunnel bent en duidelijk verneemt dat je nog niet daar verwacht wordt.
Ik heb ook wel eens over een licht straal gelezen die als een stofzuiger iemand mee neemt en ook wel eens een bloemen veld waarin iemand is en door een engel meegenomen wordt.

Hoe was je gevoel Gerrit, was je rustig of zag je ergens tegen op, of verdrietig ofzo?

Als ik te veel vraag AUB laat het me weten Gerrit, maar ook Hannie, antwoord dan niet pleace.
Je geeft aan dat we wel vragen mogen vandaar dat ik het dan ook doe.

Wat erg vind ik dat altijd dat mensen zo snel dingen als fantasie benoemen en mensen erop veroordelen. Echte begripvolle mensen blijven dan over, een natuurlijke selectie, misschien maar goed ook, want elke keer je moeten verdedigen en alles moeten uitleggen lijkt me zeer vermoeiend en deprimerend.

DANK je wel Gerrit maar ook Hannie voor jullie openheid.

Liefs Wilm@
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

Bericht door Margriet » 13-03-2009 16:56

Het is mooi Gerrit je verhaal over je BDE.
Wel heb ik nog enige vragen o.a.:
Die witte gedaantes liepen die of liepen ze zwevend als het ware?

Met je kleinzoon kun je vaker herkenning hebben natuurlijk maar uit jouw verhaal maak ik op dat er meer is dan "gewone" herkenning".

Heb jij ook je omgeving waargenomen en waren de kleuren hetzelfde als hier op aarde of intenser?
Vind je antwoord leuk om te vernemen.

Liefs, ~Margriet~
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 13-03-2009 17:06

Gerrit
heel mooi zeg je verhaal over je bde evaring
bedankt voor het delen


Afbeelding
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

gerrit
Lid
Lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 24-10-2008 11:53

Bericht door gerrit » 13-03-2009 18:49

Visje Wilma Margriet en Berdien

Bedankt voor jullie reacties, vragen zal ik zo goed mogelijk beantwoorden, heb er ook geen
moeite mee nu na 7 jaar.Soms komt er wel iets naar boven wat best nog moeilijk is om her
te beleven.

Mijn kleinzoon heb ik niet herkend, wel vanaf zijn geboorte was er meteen een hele sterke
band ook van hem uit. Hannie kreeg het gevoel of ze hem eerder had gekend/gezien.Niet
zo als lijkt op die en die, het had iets eigens.

De witte figuren stonden rustig te wachten,glimlachend of ik wel of niet zou komen denk ik.
Heb ze ook niet als deze of gene herkend.Door de lange witte gewaden engelen of iets
dergelijks?

De tunnel was wit verlicht, op het einde was het als of een waaier met felle kleuren rond
draaide.De Hindoestaanse dansers waren traditioneel gekleed, de omgeving groen gras
rode stenen huisjes wel klein en water met vlonders van blank hout. Alles zo als het hier is.

Mijn gevoel rustig en ontspannen de sfeer was gelukzalig.
Verdriet kwam weken later pas,aan die sfeer daar

De tunnel van Berdien: Prachtig, deze kleuren waren er inderdaad plus nog rood en blauw
wat met elkaar rond draaide (kaleidoscoop achtig, zoiets)

liefs allemaal gerrit

(Ik heb nooit de BDE boeken kunnen lezen die Hannie heeft. Nu heb ik het boek van
Pim van Lommel gekregen, leest ook prettig. We kenden hem van tv uitzendingen).
oordeel over gedrag niet over de persoon

Plaats reactie

Terug naar “Bijna dood ervaringen”