Nummers, Getallen, Meestergetallen

Op welke manier hebben getallen betekenis voor ons? Meestergetallen?. De juiste keuze qua huis?. Hoe ver reiken de getallen? Verder dan men in de eerste instantie denkt. Ontwaken intuitief, kosmisch spiritueel bewustzijn?
berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 06-02-2009 18:47

3x 4
Afbeelding


4. De Keizer

Sleutelwoorden:

stabiele fase, voortbrengen, onderscheiden, perspectief, realisme, objectiviteit, verantwoordelijkheid, initatief.
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

jeltje
Lid
Lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 16-09-2008 21:02

Bericht door jeltje » 07-02-2009 22:43

8. Kracht

Sleutelwoorden:

vertrouwen,nieuwe kracht, temmen, liefdevolle acceptatie, zachte dwang, zelfdiscipline, moed, trots, beheersing, daadkracht, overwinning, controle.

2. De Hogepriesteres

Sleutelwoorden:

instinct, intuïtie, geduld, uithoudingsvermogen, liefde, zachtmoedigheid, goedheid, de verborgen krachten, vruchtbaarheid, verwachting, wijsheid, verstandig handelen.


ik kan me wel in de uitleg vinden vooral bij de jaarkaart weer en ook kan ik me wel vinden in de kaarten van de kracht want ja ik ben nog meer aan het ontwikkelen ook op het spirituele en ik ben nu ook moeilijke tijden aan het overwinnen.

groetjes jeltje

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 08-02-2009 18:48

Dan is kracht, vertrouwen en geduld wel een hele mooie uitkomst voor jou Jeltje.

Dank je wel dat je er op antwoordde.

Liefs Carla
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

Gast

Bericht door Gast » 09-02-2009 21:41

Hoi Sita,

Leuk om dit stuk ook hier te lezen (na het eerst te hebben gezien op jouw hyves).
Ik kan mij herinneren dat ik sinds mijn late tienertijd de even leeftijds getallen als mooi ervaarde en de oneven als minder mooi. Toen ik 14 was vond ik dat een mooi getal om te worden, 15 weer minder, 16 weer mooi, 17 weer minder enz. enz. En dat heb ik nog steeds.
Nu ben ik 43 en ik vind 44 toch weer een mooier getal. Niet dat ik snel oud wil worden hoor en de oneven getallen over wil slaan :lol: :lol:

Wat ik wel jaren heb is dat het tijdstip 16.11 vaker lijk te zien op digitale klokjes. 16 -11 is dan ook nog eens mijn geboorte dag en maand.

Groetjes Els

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 24-02-2009 23:29

Wil graag iets over de meester getallen vertellen, of hoekgetallen worden ze ook wel genoemd.

Elk getal heeft zijn positieve en negatieve kanten:niets in het leven is alleen maar goed of slecht.Zowel in positieve als in negatieve zin werken meester getallen veel krachtiger dan een van de andere getallen.Daarom moeten we hier extra aandacht aan besteden als deze in onze cijferpatroon voor komt en er op letten dat zo'n getal niet de kans krijgt zich op negatieve wijze te manifesteren.Dit zal veel destructiever uitwerken dan wanneer het om een enkel getal gaat.
De opdracht van de meester getallen is een dienende.Wordt hun kracht niet op deze wijze gebruikt of misbruikt,dan kan dit een 'fatale' invloed hebben op diegene die zo'n bepaald getal hebben.Er kunnen grote spanningen optreden waar moeilijk mee te leven valt,ze vereisen grote zelfbeheersing,het is zaak zich zoveel mogelijk te hoeden voor de minder fraaie kanten.
Voor geen enkel getal zijn de mogelijkheden begrensd en afgeperkt;wat iemand met zijn/haar getallen doet,is een absoluut eigen keuze.Niemand zit ooit aan zijn plafond.Kijken we in de spiegel en denken we meer in harmonie met de positievere aspecten van ons karakter te
leven,maar dat we geen aandacht aan de negatieve kanten besteden en proberen ons daarvan te ontdoen, kunnen we aan de negatieve eigenschappen nog een toevoegen,nml luiheid.We moeten voortdurend werken aan de negatieve kant van ons karakter.Niemand is volmaakt.

11-Openbaring en inspiratie
De opdracht voor het getal 11 is: de mensheid volkomen onzelfzuchtig te dienen en daarom is
het zaak zoveel mogelijk menselijk begrip aan te kweken.

De ware 11 beschikt over intuitie en geestelijk inzicht.Is doelbewust,over het algemeen inventief en idealistisch.Tegelijkertijd een dromer en een mysticus,soms zelfs helderziend.Het getal 11 is elektrisch en het bezit hoogspanning,je bent in staat dynamische krachten te ontwikkelen.Verder o.a intuitief begrip,inzicht,leiderscapaciteiten.
Houd van muziek,poezie en alle andere vormen van kunst.Graag in gezelschap van mensen die een stimulerende werking op je hebben,kan een bron van inspiratie voor anderen betekenen.

De Negatieve beleving kan zijn: Is onpraktisch,leeft er wat doelloos op los.Kan gierig zijn en lui en een totaal gebrek aan begrip vertonen.Je bent in staat anderen jouw wil op te leggen.Kan fanatiek zijn,hoogmoedig,oneerlijk en duivels in je optreden.

22-De bouwmeester
Heeft als opdracht onzelfzuchtige dienstbaarheid en in deze materialistische wereld is het zaak je stevig aan je idealen te houden zodat ze niet verloren gaan.

Je wordt geinspireerd door visioenen die je daarna in praktijk weet te brengen.Hier is sprake van kracht en macht op elk niveau,inzicht in de menselijke aard,doelgerichtheid en morele verheffing.
Verder haarfijn ontwikkelde intuitie,tact en kundigheid,organisatie talent.Houd van samenwerking
reizen,bent de mensen welgezind.Kan in meest positieve gehanteert op elk terrein de positie van een meesteranalist verwerven.

De negatieve beleving kan zijn:Klopt zichzelf voortdurend op de borst,bombastische taal,bewandelt allerlei slinkse wegen om zo veel mogelijk geld te verdienen.Onverschillig,lijdt niet zelden aan een minderwaardigheidscomplex,wraakzuchtig en vervalt soms tot zwarte magie en misdadige praktijken. De grote macht en kracht van dit getal zijn binnen jouw bereik;het is aan jou welk gebruik je hier van maakt.

33-Geestelijk bewustzijn,kracht en macht
Heeft als opdracht voledig tot besef te komen dat je over een meesterziel beschikt en daarmee over macht,kracht en kundigheid.Er van doordrongen zijn dat dit zeer grote verantwoordelijkheid op je schouders legt.

De 33 betekent bewuste geestelijke dienstbaarheid.Absolute verdraagzaamheid,geduld en begrip; het in praktijk brengen van universele wetten van harmonie,dienstbaarheid aan mensen op het hoogste niveau met uitschakeling van elke vorm van eigenbelang,onthechting aan het materiele,zijn alle attributen van het getal 33. Dit getal kan de hoogste graad van geestelijke bewustzijn bereiken en de grootste inspiratie deelachtig worden.Het is afhankelijk van de 33 die aan deze vibratie voldoet,hoe dit alles gebruikt wordt.

De negatieve beleving kan zijn: Neiging een bemoeial te worden.Vol angstcomplexen zitten,veel piekeren,bekrompen,afhankelijk,je neus in zaken steken waar je niets mee te maken hebt,veel te behoudend.Moeite iets af te staan en altijd het gevoel dat men je daartoe gedwongen heeft min of meer.Misplaatst medelijden waar niemand iets aan heeft,jaloers,wantrouwig,cynisch,egoistisch,een te grote bezitsdrang tentoon spreiden.Je moet leren wanneer het beter is de ander met rust te laten,zodat hij/zij leert voor zichzelf op te komen. Dit dus geintenvisiveerd en heel destructief omdat het om een meester getal gaat.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 25-02-2009 14:03

Hannie, ben blij met je bijdrage want ook ik ben namelijk een 33 als je mijn geboortedatum optelt. Eigenlijk mogen meestergetallen in de numerologie niet teruggebracht worden naar een enkel getal. Ik probeer ook zoveel mogelijk vanuit mijn hart te werken en niet met mijn Ego. Ben soms zelfs iets te dienstbaar als ik eerlijk ben. Dat heeft me trouwens de laatste tijd een beetje de kop gekost dus nu denk ik wel even aan mezelf zodat ik straks weer wat gezonder een ander kan helpen. Bemoeizucht heb ik sowieso niet omdat ik dat zelf ook niet wil van een ander. Een ieder vrijlaten in wat men wil doen is voor mij heel belangrijk. Alleen als men hulp nodig heeft bied ik die aan. Dat piekeren en sommige angsten had ik vroeger wel maar dat heb ik al lang losgelaten en dat bevalt me heel goed.

Liefs Louisa
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 25-02-2009 14:48

Hoi Louisa,
We moeten onze eigen numerologie uitkomst ook niet zwart wit zien he.
Want ook je namen hebben numerologische waarde,en maakt ons plaatje
wat talenten,innerlijk,erfelijke eigenschappen,wat je naar buiten uitstraalt
enz.enz. compleet.
Toen ik jaren geleden alles van mij zelf zo eens onder de loupe nam,dacht ik bij bepaalde samen vattingen,de positieve en negatieve,dat
ben ik helemaal niet,maar het merendeel klopte toch wel hoor. Ben juist door de sommige nogal extreem uitgedrukte negatieve belevingen die genoemd worden,extra scherp naar mijn eigen zijn gaan kijken en daarom is die scherpte wel zinvol voor mijn gevoel. Langzaam aan werd de weg die ik moet afleggen duidelijker,ben er uiteraard nog steeds niet,gaat als maar door.

En er zijn nu eenmaal ook veel mensen die blijven hangen in hun negatieve belevingen,denk hier bij ook aan de grootste misdadigers,mensen die totaal vervreemd zijn van de samenleving enz.
waar ook geniale mensen in aanleg zitten,maar nooit de weg hebben(of niet willen)gevonden daar handen en voeten aan te geven.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 25-02-2009 20:15

Klopt Hannie dat numerologie heel uitgebreid is. Ik heb dat vroeger helemaal zelf uitgepluist en vele dingen kloppen daarin ook. We moeten niet uitgaan van één getal. Er zijn meerdere getallen die daaruit voortkomen met negatieve en positieve eigenschappen. Daarvan kun je veel leren. Je krijgt als het ware een spiegel voorgeschoteld van je ware ik, hoe je overkomt op anderen enz... Ik vond het als jong meisje al interessant en weet dat ik al lerende ben, ook van mijn fouten en negatieve eigenschappen. Niemand is perfect natuurlijk. Maar dat maakt ons ook allemaal weer uniek. Niemand is gelijk maar toch zijn we allen weer gelijk door onze behoeftes en leerprocessen hier op aarde, ook al zal dat voor een ieder weer anders zijn.

Liefs Louisa
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 25-02-2009 21:18

Lieve Louisa,
Zo is het, perfect wat je in je laatste zin verwoorde,we zijn allemaal uniek terwijl er zoveel stempels op iedereen gedrukt word,we mogen in alle vrijheid onze eigen weg bepalen,ondanks of des ondanks tegenwerking van onze naasten,fam. vrienden,onze meest dierbaren.
Anders loopt het zonder meer spaak.Is het nu niet,dan is het later.

Wat een goed gevoel is het in deze op het zelfde uit te komen.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 26-02-2009 23:56

Lieve Hannie,

Klopt dat we onze eigen weg bepalen maar soms moeten we ook een stapje terugnemen om weer vooruit te kunnen komen of zelfs een andere weg inslaan. Dit gebeurt door bijvoorbeeld als je lichaam een keertje nee zegt zoals dat bij mij nu het geval is. Ook wat je zelf zegt door familie, vrienden etc. kun je tegengehouden worden maar misschien heeft dat ook zijn redenen en daar leren we ook weer van. Ook al willen we soms in alle vrijheid onze eigen weg kunnen gaan, soms moeten we even een stop nemen om de juiste beslissingen te maken. Dan lijkt het op dat moment niet goed of leuk maar meestal kom je er dan veel sterker uit.

Liefs Louisa
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

Plaats reactie

Terug naar “Numerologie”