binnenkort 9-9-9!!

Op welke manier hebben getallen betekenis voor ons? Meestergetallen?. De juiste keuze qua huis?. Hoe ver reiken de getallen? Verder dan men in de eerste instantie denkt. Ontwaken intuitief, kosmisch spiritueel bewustzijn?
visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

binnenkort 9-9-9!!

Bericht door visje » 31-08-2009 00:30

We naderen deze bijzondere datum, 9-9-9.
Ik vroeg mij af: wat zou dit nummerlologisch betekenen...?

Weet iemand dit? Ben wel benieuwd :wink:
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 31-08-2009 08:53

Geen idee Edith

Leuke vraag dit. :P
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 31-08-2009 15:54

sorry
ik kan je ook niet verder helpen.. maar indd. een leuke vraag:)
x
frozen eyes can't cry

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 31-08-2009 18:20

Universele jaren, maanden en dagen.

Onze reactie op de persoonlijke vibraties die we ontvangen verreweg het sterkst.
Daarnaast zijn er echter subtiele stromingen -iniversele vibraties- werkzaam die zonder dat we daar bewust veel van merken, de hele wereld raken. Deze invloeden veroorzaken geen specifieke gebeurtenissen, maar duiden op algemene tendensen die door alle mensen en naties onbewust woreden gevolgd.
Uit het universeel jaar kunnen we te weten komen waar de wereld als geheel zich voor zal intereresseren en welke gebeurtenissen we kunnen verwachten. We leiden het getal van het universele jaar af van de gegevens uit de kalender.
De grootste kracht ontwikkelt zich omstreeks de 1e januari.
In september begint de invloed af te nemen en is die van het volgende jaar al licht merkbaar.
Tegen het einde van een jaar is de invloed totaal verdwenen. Dit heeft tot gevolg dat er geen sprake is van een abrupte overgang. (September is de negende maand en het getal 9 vertegenwoordigt de vervolmaking)

Het jaar 2009 is een 11 jaar: De aandacht is op de psygologie gericht en in een 11-jaar dienen zich vele nieuwe leiders aan die hierin onderricht geven of die een nieuwe diemensie aan dit vak toevoegen. De mensen beginnen meer over godsdienstige en zielszaken na te denken. Het jaar van uitvindingen die op inspiratie berusten en van een streven naar het verbeteren van de levensvoorwaarden. Men spreekt met elkaar over zijn overtuigingen en ideeën: het enthousiasme is groot.De aandacht voor praktische zaken is gering,wel kunnen er in deze periode plannen worden gesmeed die later in de praktijk zullen worden gebracht.Dikwijls vinden in een 11-jaar vele hervormingen plaats.
Ons laatste 11-jaar was 1910

Universele maandenden

Willen we het getal van de universele maand bepalen, dan moeten we het cijfer van het er bij op tellen: dat is voor nu dus sept. 9 + 2009 = 20/2 sept.is dus onder een 2 invloed/trilling.
2- Onderhandelingen
op diplomatiek niveau,toezeggingen op politiek terrein, verzamelen van feitenmateriaal en grote opeenhoping, vooral meer dan 1 bijbaan door ambetenaren en inkomsten.
Men komt makkelijker tot overeenstemming,beslecht ruzies en de relaties zijn vaak welwillend en vriendelijk. Men wil tot de kern van de zaak doordringen.

De universele dag

Ook hier moeten we niet alleen naar de 9 kijken.Elke dag heeft zijn eigen vibratie en daarmee zijn eigen karakteristieke invloed. Weten we wat kunnen verwachten,dan kunnen we ons daar zoveel mogelijk naar richten. Maand, dag en jaar moeten we bij elkaar op tellen.
9-sept. is dus 9 + 9 + 2009 = 29/11 invloed/trilling.
11- Men is idealistisch maar onpraktisch, zijn getuigt van idealen en komt op voor dat waar men in gelooft. De misdaad neemt toe, en de belangstelling is op het spirituele gericht.
Een dag van uitersten, aangezien de enorme energie alle kanten uit kan. Mensen zijn nerveus en wispelturig, luistert men niet zorgvuldug naar de eigen intuitie,dan zouden er die dag wel eens foute beslissingen genomen kunnen worden.

Dit is dus heel iets anders dan alleen naar de 9 invloeden te kijken.
Daar bij is het handig en leuk gewoon dit soms te weten, maar te strak zo met nummerologie leven is ook niet alles,we moeten hier in wel nuchter blijven natuurlijk he.
Hoop dat jullie hier wel iets aan hebben hoor.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 31-08-2009 21:10

Zo wat is daar nog veel over te vertellen zeg, echt heel mooi dat je het hier zo uitgebreid hebt neer willen zetten Hannie.
Dank je wel hoor.

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 31-08-2009 21:13

hoii
leuk dat je het hebt neergezet!
thanx!
xx
frozen eyes can't cry

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 31-08-2009 22:25

Ja, Anoes en Wilma, blijft fascinerend, de trilling van getallen.

Maar is je geboorte dag 9 en je geboorte maand 9, dan heb je met jouw eigen trillings getal te maken, en is het een heel ander verhaal dan wat hier boven staat. (heb ik het nog niet eens over ieders namen die er nog bij horen)

Er is zeker heel veel over te vertellen, het blijft me altijd bezig houden sinds ik hier over hoorde en las. En dan te bedenken dat Pythagoras al in zijn school (omstreeks zesde eeuw v. C) dit onderwees, wat nu o.a wel de Goddelijke Driehoek wordt genoemd, toen stond het bekend als het levens-theorama. Naast Astrologie vond ik dit op zijn minst net zo vanzelf sprekend eigenlijk. Ook heel herkenbaar in personen.
Blij dat jullie het leuk vinden.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 31-08-2009 23:36

Wauw, dank je wel Hannie!
Een hele lap tekst...
Interessant hé, die getallen :wink:
Waar heb je deze info vandaag, als ik vragen mag. Je verdiept je erin middels boeken e.d.?

Ik las ook 't volgende m.b.t. 9-9-9: Op dit moment maken we een volgende stap van dualiteit naar eenheid waardoor het kunnen ervaren van vrede toeneemt.De basis van deze periode is het openen en diepe verankering van de vredesenergie in iedereen.
(bron: hart van hemel en aarde)

liefs edith
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 01-09-2009 14:07

Hoi Edith,
Heb me inderdaad al jaren hier in verdiept en informatie op gedaan middels talloze boeken.
Juist door vroeger al vaak over getallen gehoord/gelezen te hebben die overal toe gepast werden, van Tarot tot Astrologie, van Bijbel tot Koran, van Oudheid tot heden, werd ik steeds nieuwschieriger. Helemaal toen ik een paar keer pers. nummerologie door iemand toe gepast zag worden, waar van ik destijds nog dacht, dat kan toch niet, we zijn geen nummer! Wist er niets van en wou daar beslist niet aan. Dus een boek gekocht,en nog meer boeken,etc. Was meteen helemaal om. Was niet in de gelegenheid cursus te volgen hier in, maar na al die jaren is veel me nietemin heel duidelijk geworden. Heb nu iets meer dan een jaar internet,maar daar nog amper naar gekeken,pas geleden een keer.Vind boeken in m,n handen en onder m,n neus veel prettiger,net als kaarten bijv.moet je in je handen voelen,zo werkt het voor mij het beste gewoon.Terwijl intern.juist heel leuk is,maar niet met dit dus.
Het hier boven beschrevene komt uit een boek van Kathleen Roquemore, een van de velen die er over geschreven heeft.Voor pers.numm. gebruik ik ook graag andere er bij.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 02-09-2009 12:36

Iets meer over de getalssymboliek van de 9 Weet niet waar het anders te plaatsen.Had het al een tijdje liggen,nu maar even hier gezet.

De 9 is het getal van de inwijding en de samentrekking voor de stap in het nieuwe.

Als laatste èèncijferige getal symboliseert de negen de drempel op de overgang naar een nieuw vlak, een hoger bewustzijn. Hoewel de meeste mensen de haal tegenovergesteld maken, is ook het schriftteken 9 een symbool voor de weg van buiten naar binnen, terwijl de omkering ervan,de 6, als een vruchtbaar getal geldt, dat van binnen naar buiten gaat.

De 9 speelt een sleutelrol in inwijdingsriten over de hele wereld. Het zijn 9 uren, dagen, nachten, weken, maanden dan wel jaren die aan de inwijdingsstap vooraf gaan.
Misschien hebben de 9 maanden dat wij in de buik van onze moeder volgroeien tot we in deze wereld worden ingewijd, daar model voor gestaan.
Pythagoras, de vader van de Europese getalssymboliek, heeft 3 maal 3 dagen in een grot van Zeus door gebracht om te worden ingewijd in de mysteriën.

Beroemd zijn de 9 dagen en nachten die de noorse god Odin, hangend aan de wereldes Yggdrasil doorbracht tot dat hij de runen ontdekte en daarover de wijsheid vond.De wereldes zelf is een symbool voor de kosmos.De 9 takken ,die zich uitstrekken over 9 werelden waaruit, zoals de Germanen geloofden,het universum bestaat.
Het is dan ook niet verwonderlijk dat de 9 in veel slamanistische riten een belangrijke rol speelt.

Ook in de weinige inwijdingsriten die in het Avondland (Europa) zijn blijven bestaan is de 9 als symboolgetal behouden gebleven. In de hermetische Orden zoals bijv. de Rozenkruisers,zijn 9 graden van inwijding, en in de katholieke kloosterorden symboliseert het getal tot op heden de concentratie op de laatste stap. Zo legt de novice bij de Franciskanen en de Benedictijnen eerst een tijdelijke gelofte af. Pas de eeuwige gelofte in het 9e jaar bindt hem voor het leven aan de orde.

Als verheffing van de goddelijke Drie (3 x 3) heeft de 9 een sterk religieuze betekenis. In de matriarchale culturen (samenlevingsvorm waarbij de macht bij de vrouwen ligt) vinden we de 9 als facetten van de Grote Godin, getuige de 9 Muzen, die op de Parnassus wonen, maar ook de negen koppige Hydra.

Inhet christendom bestaat de voorstelling van 9 hemelse engelenkoren en een 9 voudige hemel zoals Dante die beschreven heeft: boven de acht sferen van de zeven planeten en de vaste sterren welft zich als 9e sfeer een kristallen hemel zonder sterren, die de drempel naar het Empyreum vormt, de plaats van god en hen die zalig zijn.Jezus sterft in het 9e uur van de dag, en volgens de overlevering is hij met 3 x 3 slagen aan het kruis genageld, iets waaraan tot op de dag van vandaag het klokgelui van 9 beierslagen nog zou herinneren. Ook het slotwoord Amen heeft als getalswaarde 9, Tel je die van het Griekse woord Amen op, dan krijg je 99, en dus tweemaal 9.

Zo is het dan ook niet verwonderlijk dat we in de Tarot als 9e kaart de Heremiet (Kluizenaar) aantreffen. Dit archetype van de Oude Wijze symboliseert de terutrekking en afzondering, zonder daarbij een wereldvreemde,mensenschuwe eenzaat te zijn. Natuurlijk kan hij zich onder de mensen mengen, maar blijft trouw aan zichzelf.
Juist dit idee vinden we ook terug in het getal 9. Het kan zich met ieder getal mengen,maar blijft daarbij zichzelf 'trouw': waar we het ook mee vermenigvuldigen (mengen), de som van de samenstellende cijfers levert altijd weer een 9 op.
De Oude Wijze symboliseert ook de kracht die anderen helpt een drempel over te overwinnen en daarbij hun echtheid te bewaren. Dat zelfde 'doet' ook het getal 9. Het helpt andere getallen de tientalsgrens over zonder ze daarbij te manipuleren of te verdraaien.

Ook in het enneagram (Grieks ennea = negen) komt dit tot uiting. Dit beschrijft een verwerkelingsproces in negen stappen.Later is daar de huidige karakterkunde ontwikkeld. Beide zijn typisch thema's van de negen.
In de Bagua ( acht trigrammen) van het Chinese feng shui symboliseert de 9 het centrum, de plaats van gezondheid.
De pelgrim op de jakobs-of pelgrimsweg wordt door een jakobsschelp de weg gewezen.
Gestileerd wordt deze schelp dikwijls voorgesteld met 9 welvingen, zoals in het wapen van paus Benedictus xv1. In de islam is steeds de negende maand van het jaar de vastenmaand rammadan,en vogens de Koran heeft allah 99 namen.

bron: Hajo Banzhaf
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Plaats reactie

Terug naar “Numerologie”