REUZEN

Een gemummificeerd lichaampje van een elf. Bestaan er elfen? Kabouters, eenhoorns. illusies etc
Of is het de mystieke wereld der fabelen?
visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 15-07-2010 22:22

bedoeld zonder gekheid hoor Hannie, echt interessant! :D
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 15-07-2010 22:36

Dank je Edith, heb ook inmiddels al weer een paar honderd, mag wel naar een groter huis uit gaan kijken geloof ik... :P terwijl ik nog niet zo lang geleden er al weer meer dan 100 weg heb moeten doen, erg he. Bieb aan huis zoiets. :lol:
Ja ik geloof ook dat er voor onze begrippen reuzen zijn geweest. (hadden oa ook twee harten)

Toch maar eens naar Cairo met z'n allen zoals jij zegt Karin? Ondanks of juist door het gevoel van 'het' weten. Lijkt me heel bijzonder in dat museum het met eigen ogen te kunnenzien hoor.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 15-07-2010 22:41

visje schreef:bedoeld zonder gekheid hoor Hannie, echt interessant! :D
Geen probleem meid, zag het nu net staan,
knuffel v je
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 15-07-2010 22:58

Ik las ook ook in het boekje over Atlantis die ik nu aan het lezen ben dat er in die tijd hele grote mensen van een paar meter bestonden dus dit verbaast me niets. Kijk eens hoe groot ooit de dinosaurussen waren. Wij zouden dus ook zo groot geweest kunnen zijn. Reuzen bedoel ik. Niets is toeval wat dat betreft.
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 15-07-2010 23:12

Dat idee heb ik ook Louisa, want de dinosaurussen ontwikkelden zich ook gigantisch lichamelijk al toen het planteneters werden, vandaar oa die steeds korter wordende voorpootjes. Zo zal de mens zich ook hebben moeten aanpassen op allerlei fronten. Gingen uiteraard wel tijden mee gemoeid. Leuk, welk boek heb jij?
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 15-07-2010 23:19

Ja de evolutie kan lang duren he. Ik heb een gechannelde boek van Patricia Cori. De Terugkeer van Atlantis, de strijd van licht en duisternis. Ken je die? Ik ben ook benieuwd naar de boeken die jij hebt benoemd. Lijken me ook zeer interessant. Ben ineens helemaal gek van die Atlantisperiode. Dit komt door de dromen die ik erover heb en het gekke is, dat de omschrijvingen die Patricia geeft bijna helemaal overeenkomen met mijn dromen. Zelfs over de ijsachtige, kristallen bergen en omgeving met lange doorschijnende wezens. Schijnen van Sirius te zijn. Toeval? Denk het weer niet.
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 15-07-2010 23:44

Nee dat boek ken ik ik niet, oh dat wordt weer rondstruinen overal, heerlijk, deze ga ik ook onthouden. Net als Marianne haar boek, heb nml helemaal geen boeken over Atlantis die gechanneld zijn. Wel over allerlei andere onderwerpen.
Onze zoon hoorde ooit in de jaren '90 dat hij van Atlantis kwam. He, hoe, wat...nooit van gehoord! Hij ook niet,zijn ons er in gaan verdiepen,en klaar hoor, prachtig!

Nee toeval bestaat zeker niet wat alle overeenkomsten betreft over de diverse verhalen van/over Atlantis.We komen nu pas achter zaken die we als het goed was al lang hadden horen te weten ben ik van overtuigt.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

nereide
Lid
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 08-04-2013 12:44

Bericht door nereide » 08-11-2013 09:41

Ja hier nog een reuzen gelover en een reuzen ziener hahah

Heb een reus mogen voelen en zijn energie is heel anders dan wat mensen zeggen.

In de geschiedenis zijn ze heel erg lelijk afgetekend, zoals dat ze mensen eten, mensen vermoorden of nog erger.
Maar zelf zet ik me vraagtekens erbij.
Zelf moet je hun eerst voelen voordat en een conclusie trekt ±'

IK praat weer raar hahaha ±' maar ik geloof in reuzen ja

Sita
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1740
Lid geworden op: 13-02-2008 17:33

Bericht door Sita » 08-11-2013 12:27

Welnee, je praat niet raar
In sagen, legenden en overleveringen kwam men al verschillende soorten reuzen tegen.

Dat wat men nog nooit gezien had werd dan als gemeen bestempeld, omdat men gewoonweg bang was. Later raakte men er meer aan gewend er leerde ook beter te zien wat wel of niet echt was

Nu leven we in een tijd waarin vele kanalen zich beter leren af te stemmen op datgene wat jij voelt, vaak zijn dit ook herkenningspuntjes of herinneringen vanuit jezelf, omdat je het anders niet zou begrijpen.

En zo langzamerhand wordt die grote kluwen wol onward, vol met allerlei kostbare informatie


Raven
Lid
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 24-10-2012 16:59

Bericht door Raven » 13-11-2013 10:30

In veel mythologieën worden reuzen beschouwd als één van de eerste schepselen die op de aarde rond liepen.
Denk maar aan de Griekse god Kronos , de vader van de bekende Olympische goden.
In de Poëtische Edda, die wordt toegeschreven aan Saemund de Wijze,
met name in de "Voluspa", een gedicht bestaande uit 62 strofe die verhaalt over de schepping van de 9 werelden. Worden reuzen vernoemd als één van de eerste bewoners.
In de Scandinavische mythologie, ook wel verwezen als Noorse mythologie, worden reuzen niet afgebeeld als oerlelijk, dom noch is hij/zij een kannibaal. Reuzen werden in de Edda vaak afgebeeld als mooie wezen die over een grote wijsheid beschikken. Zo heb je een gedicht in de Edda waarin Odin op bezoek gaat bij reus om wijsheid op te doen.
Als je je afvraagt hoe ik dit allemaal weet? Ik ben een halve volkskundige met een grote interesse in de middeleeuwse literatuur en sagenwereld.
Dank u wel Taal-en Letterkunde :D.

Plaats reactie

Terug naar “Elfen. Bestaan ze?Illusies, Sagen, Legenden, Mythen en Magie”