Wat eten we vandaag? VisTajine

Vaak eten we te weinig (vette)vis, waardoor we een tekort aan de essentiële Omega 3 vetzuren krijgen.
Plaats reactie
Sita
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1740
Lid geworden op: 13-02-2008 17:33

Wat eten we vandaag? VisTajine

Bericht door Sita » 03-03-2009 17:12

VisTajine


Benodigdheden:
Vis naar keuze, bij voorkeur grote hele vis
2 ons garnalen
1 grote rode of groene paprika
3 vleestomaten
2 vastkokende aardappels in schijfjes gesneden
1 bosje koriander
3 a 4 teentjes knoflook
1 eetlepel komijnenpoeder
1 eetlepel paprikapoeder
1 scheutje azijn
zout en peper
1 kopje olijfolie heeft de voorkeur, andere olie mag ook

Bereiding:
De vis goed schoonmaken, de vleestomaten pellen en in kleine stukjes snijden, de paprika schoonmaken en in ronde schijven snijden. Snijd de aardappels in schijfjes of koop kant en klare schijfjes. De garnalen moeten gepeld zijn.

De koriander wassen, fijn hakken en in een kom doen. De knoflook persen of snijden en erbij doen. Voeg het zout, peper, komijnenpoeder, paprikapoeder, olie en azijn erbij en meng dit door elkaar.

Wrijf de vis royaal in met dit mengseltje. Je houdt wat van dit mengsel achter. Hierin de tomaten, de garnalen en de schijfjes aardappel mengen. Neem een ovenschaal/braadslee of een tajine. Maak een bedje van de aardappelschijfjes en leg de vis hierop. Vul de lege ruimte van de schaal op met het resterende mengseltje. Garneer het geheel met de schijfjes paprika. Het beste is om het geheel even te laten staan voor het bakken.

Verwarm de oven op de hoogste stand. De tajine in het midden van de oven plaatsen afgedekt met aluminiumfolie. De folie na 45 minuten verwijderen en de tajine nog ongeveer 20 minuten laten bakken totdat het geheel gaar is. Het gerecht wordt met brood gegeten en diverse salades.


louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 03-03-2009 22:24

Klinkt zalig Sita. Toevallig heb ik vandaag mijn garnalentajine weer klaargemaakt maar dit lijkt me ook heerlijk. Ga het zeker een keer proberen.

Liefs Louisa
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

Sita
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1740
Lid geworden op: 13-02-2008 17:33

Bericht door Sita » 04-03-2009 00:56

Jaa maar wij hadden ook

garnalentajine

veel grote garnalen van de groothandel.

en niet nog extra andere vis erin.

Wil jij jou garnalen recept hier neer zetten? Want we hebben nog meer garnalen


Lieve en smakelijke groet, Sita


louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 04-03-2009 13:56

Ok. Zal ik doen. Ik heb alle vis en schaaldierrecepten hierheen verplaatst. Maakt het overzichtelijker.

Lieve en smakelijke groet terug van mij :)
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

Sita
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1740
Lid geworden op: 13-02-2008 17:33

Bericht door Sita » 04-03-2009 17:00

Oh geweldig!

Dank je wel Louisa
Ik zie dat het ook nogal wat recepten zijn.
Heerlijk


louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 04-03-2009 17:14

Graag gedaan. Ja er zijn nogal veel lekkere recepten die we kunnen maken. Allemaal dankzij dit mooie forum en ook voor de bijdragen. Mijn dank naar iedereen.

Liefs Louisa
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

Plaats reactie

Terug naar “Visrecepten”