Tajine met zoetwatergarnalen en groentes

Vaak eten we te weinig (vette)vis, waardoor we een tekort aan de essentiële Omega 3 vetzuren krijgen.
Plaats reactie
louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Tajine met zoetwatergarnalen en groentes

Bericht door louisamartin » 21-08-2008 23:59

Dit is echt mijn favoriet gerecht om klaar te maken. Het is snel klaar en eenvoudig om te maken.

Afbeelding

Voor 2 personen:

Ingrediënten:
ca. 12 stuks gepelde zoetwatergarnalen
1 ui fijngesneden
2 tomaten in kleine blokjes gesneden
1 rode paprika
1 bakje champingonmix
handjevol courgette in vierkante stukken gesneden
2 eetlepels verse koriander
wereldkruiden Marokko van Silvo (verkrijgbaar bij C1000)
citroensap
peper en zout naar smaak
olijfolie

Bereiding:
Pel de garnalen en ontdoe ze van het darmkanaal. Snipper de ui en snijd de tomaten in kleine blokjes. Snijd de rest van de groenten in stukken.
Verhit oliefolie in tajine tot het goed warm is. Doe er de uien en tomaten in en verhit ze al roerende 3 minuten. Doe er wat citroensap bij en doe de garnalen erin en verhit ze met afgesloten deksel tot de garnalen mooi roze zijn. Haal de garnalen eruit en houdt ze warm. Doe de rest van de groenten erin en strooi er wat Marokkaanse kruiden erover. Even roeren. Verhit de groenten 6 minuten met afgesloten deksel. Doe er de garnalen en de koriander erbij en verhit nog 1 minuut. Breng eventueel op smaak met zout en peper. En klaar is het gerecht.

Serveer met couscous en voor de liefhebbers van scherp eten wat Harissa. Dat is een scherpe Marokkaanse saus/sambal.

Eet smakelijk!
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

Siela
Lid
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 20-08-2008 22:03

Bericht door Siela » 30-08-2008 21:33

Oww wat lijkt mij dit lekker zeg. Heb al gegeten, maar krijg er spontaan weer trek van.... :roll:

Ga ik ook maar een keer maken.

Liefs
Ben jezelf....

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 01-09-2008 17:23

sorry louisa maar ik sla dit toch echt over


eet geen vlees en vis :? :wink:
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 06-10-2008 23:50

Heb er een foto bij gedaan boven bij mijn recept. Heb ik zelf gefotografeerd zodat men hier een idee kan krijgen.

Liefs Louisa
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

Plaats reactie

Terug naar “Visrecepten”