Universum drukker dan gedacht

Nu eens niet in de lucht, maar ook op aarde. Gevonden Aliens? Andere 'buitenaardse wezens?
Plaats reactie
karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 03-12-2010 15:35

Klopt Yvo...heb dit van de week op rtl 4met het nieuws gezien....Nasa gaf ook een uitgebreid interview......was verbaast....er is toch meer...veel meer waar wij nog geen weet van hebben.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

gerrit
Lid
Lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 24-10-2008 11:53

Bericht door gerrit » 04-12-2010 02:03

Universum drukker dan gedacht

Zo'n 2000 jaar of langer geleden zo werd verteld op de lagere school was de aarde plat, Gallile'i werd verketterd!
Die beweerde dat de Aarde om de zon draaide. En NIET het centrum van het Universum was.

De Vikingen zouden toen-al in America zijn gewees voor Columbus! Atlantis was al verdwenen! De lage landen, woestijn of water?
Nu in Nederweerd een skalet gevonden zo'n 10.000 jaar oud.

Nu dan het sterren aantal, de één zegt 3 triljoen (24cijfers), volgens Philip Dróge quadriljoen (25cijfers). Één nul meer is zoéél lichtjaren verder weg van ons mensen. Erg of niet?

Ook tijdens dit bericht werd er een nieuwe molecul ondekt in een giftig (Arcenicum) meer in Amerika
wat ons DNA kan veranderen, arcenicum vervangt het molecul fosfor in ons DNA.wat weer andere levensvormen kan ontwikkelen. Die wij niet bevatten!(?)
En wat een heel nieuwe kijk op het leven op de aarde geeft en ons melk-wegje met 40.000 levensvatbare planeten? Ja ik geloof in buiten aardsleven.

Het zoveelste topje van de ijsberg mogen we weer meemaken.

Hoe meer we denken te weten des te meer vragen het oproept en minder we weten!

Één ding lost het op:

Je vergeet je eigen problemen waar je als persoon voorstaat in jouw universum.
oordeel over gedrag niet over de persoon

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 04-12-2010 17:30

Interessant zeg!
Toen m'n vader vroeger vertelde over het universum dat maar blijft uitdeiën...en ik daar over nadacht als kind
werd ik gewoon helemaal niet goed van,,,,,,,,ik kon en kan er met m'n kop niet bij :lol:
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 04-12-2010 23:17

Wij hoorden dit ook, verbaas me er eigenlijk niet zo erg over, omdat het bijna niet anders kan. Het is ook heel belangrijk dat deze dingen nu 'zichtbaar' worden denk ik. Toeval bestaat niet dat het nu ontdekt is.
Misschien helpt het zo ook mee om iets wat nog niet te bewijzen is, niet meteen af te doen als onzin, zweverig enz?

Wat jij zegt Edith had ik juist niet, was het tegenovergestelde, ik 'keek' en 'zag' juist verder als kind, voelde daardoor denk ik dat er wel meer was of kon zijn... zo ongeveer hoor, lastig om exact weer te geven hoe ik het beleefde zie je.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 05-12-2010 14:20

Ik bedoel ermee dat ik met m'n verstand het niet kan bevatten dat ons Universum zó ontiegelijk gróót is,
dat het oneindig is.......en dan nóg steeds uitdeit!!
't Was iets wat ik als kind wel kon geloven, ook dat er méér is, maar toch als ik erover nadacht/nadenk,
dan voelde ik hoe klein wij werkelijk zijn.
Ik keek naar de aarde, dat maar een puntje is in het Universum, en het Universum dat alsmaar groter en groter wordt,
dat de aarde dan nog minder dan een puntje is,,,,niet te bevatten met het verstand.
Had 't gevoel uit elkaar te spatten, zoiets :?
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 05-12-2010 15:00

Is zeker zo Edith, het maakt dat we ons soms ook zo 'klein' kunnen voelen ten opzichte van dit alles denk je niet? Want dat hield het wel meteen voor mij in, nu terug kijkend dan he, als kind kon ik dat uiteraard echt niet zo met gedachten of woorden beredeneren, het voelend ervaren telde toen nog hoofdzakelijk.
Terwijl dit niet hoeft natuurlijk het je klein voelen, maar daardoor voor sommigen, vooral in minder goede momenten het gevoel wel eens een beetje kan geven van: wat kan mijn inbreng nu te betekenen hebben tegenover zoiets onmetelijks en groots wat haast niet te bevatten is?
Maar juist met elkaar kan het wel heel veel betekenen hier en overal altijd.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Plaats reactie

Terug naar “Buitenaards leven gevonden op aarde?”