Belangstelling vorige levens

Geloof je in reïncarnatie? Heb je zelf het idee of herinner je vorige leven(s)? En...kan een reïncarnatie in dit leven zelf ook?
wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Belangstelling vorige levens

Bericht door wiba » 15-10-2009 16:47

Ik zou wel willen weten wat in ben geweest in vorige levens en wat mijn boodschap nu is in dit leven.
Via een meditatie bij de shambhala cursus heb ik met een gids kennis mogen maken die mij een tipje van de sluier heeft laten oplichten. Ik heb het vaak aan mijn gids gevraagd maar ik kom niks verder.
Misschien omdat ik te nieuwschierig ben? Mag ik het nog niet weten?
Zou regressie therapie verhelderend zijn, of kan ik beter wachten tot het vanzelf eens op me afkomt?

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 16-10-2009 00:39

Lieve Wilma,
Alles komt altijd op de voor jou juiste tijd.Voor alles is een tijd .Je kunt nooit iets afdwingen
Je kunt met regressie therapie inderdaad veel te weten komen.Ik heb in die therapie een paar vorige levens gezien en ervaren en zelfs mijn eigen geboorte in dit leven.Het is wel belangrijk dat je een goede betrouwbare regressie therapeut kiest,die ook goed nazorg biedt.Ik weet van iemand waar heel wat naar boven is gehaald en die werd daarna aan z,n noodlot over gelaten.Heel slecht vond ik dat.Die persoon heeft best wel psychisch een deuk opgelopen.Een goede nazorg is dus heel belangrijk.
Laat je dus van te voren goed voorlichten.
liefs Marianne
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 16-10-2009 13:24

je zou dat toch ook shambhala kunnen sturen?
hulp vragen?

wat is de reden dat je dat wilt weten? wie je was
doe iets met de shambhala energie en wie weet komt er dan iets?

huh?
en toch he huh?

leef in het nu!!!
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 16-10-2009 14:00

Kan me indenken dat je wel eens iets over je vorige levens zou willen weten. Het zou voor sommigen ook veel duidelijk kunnen maken over het hier en nu. Wat niet problematisch hoeft te zijn daarom.
Sluit me aan verder bij wat Marianne al zei hier over, heel belangrijk dat het op goede manier gebeurt en diegene je er in blijft begeleiden tot je er op een positieve wijze mee om kunt gaan. Ook in het relativeren er van zodat het niet in je leven nu op een verkeerde manier vat krijgt op hoe je nu bent en ook mag zijn. Het kan nogal veel los maken wat verwarring met zich mee kan brengen, oa ook je kijk op mensen die jou na staan.
Het in het nu leven is belangrijker, zoals Berdien al zei, dat hoeft het ook niet in de weg te staan, maar toch kan het 'terug kijken' verhelderend werken, en dat is het leuke er van. Onbewust leven veel mensen met gevoelens die (vaak) niet plezierig zijn bijv. wel naar boven komen en dan door dit een plek kunnen krijgen en los gelaten kunnen worden.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 16-10-2009 14:16

ja werkt verhelderent en toch ook weer niet?

een medium vertelde mij ook n beetje wie ik was in vorig leven begrijp wel n beetje meer mezelf daardoor en toch denk ik nu en waarom ik dah denk???
dat het beter is het willen weten los te laten

huh? zou het dan vanzelf op je pad komen wanneer nodig?
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 16-10-2009 14:37

berdien schreef:ja werkt verhelderent en toch ook weer niet?

een medium vertelde mij ook n beetje wie ik was in vorig leven begrijp wel n beetje meer mezelf daardoor en toch denk ik nu en waarom ik dah denk???
dat het beter is het willen weten los te laten

huh? zou het dan vanzelf op je pad komen wanneer nodig?
Ja dáá'r geloof ik wel in hor Berdien dat t dan vanzelf op je pak komt wanneer nodig is...k had een coaching gehad op energetisch nivo en daar kwam naar voren dat bepaalde voedingstoffen niet goed voor de doorstroming van mn energie zorgde...aantal maanden daarna kreeg ik via een reading (waarvan ik niet wist dat t thema 'Vorige levens' betrof trouwens) over vorige levens te horen dat ik vergift ben met bepaalde voedingstoffen en of etenswaren, waardoor dat in dit leven nog meespeelt en merkbaar is, dussuh tja :? Greetz Garry
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 16-10-2009 14:50

ja ik weet het ook niet hoor tuurlijk is het goed als je het je helpt in het nu
helemaal goed toch!!!

maar waarom ik dit nu allemaal zo schrijf is me ook n raadsel?
zal vast nodig zijn?

het komt zoals het komt en het is zoals het is

we komen daar wanneer het onze tijd is laat los
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 16-10-2009 14:55

berdien schreef:ja ik weet het ook niet hoor tuurlijk is het goed als je het je helpt in het nu
helemaal goed toch!!!

maar waarom ik dit nu allemaal zo schrijf is me ook n raadsel?
zal vast nodig zijn?

het komt zoals het komt en het is zoals het is

we komen daar wanneer het onze tijd is laat los
Let Go, let go... :lol:
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 16-10-2009 21:06

Waarom ik dit zou willen weten? Omdat ik denk dat ik er in het nu wat aan kan hebben. Mezelf beter kan begrijpen en waarom er zoveel onzekerheden zijn waar ik geen verklaring voor heb.
Maar ben me bewust dat er ook een niet positieve kant aan kan zitten daarom ook mijn vraag.
Zou het als nieuwschierigheid uit gelegd kunnen worden en niet de antwoorden kan krijgen die ik graag wil.
Het onverwachte wat er altijd zal zijn, kan tegen me gaan werken misschien en wil ik dat?
Daarom mijn overweging of het iets zou kunnen zijn voor mij.
En de shambhala energie gebruik ik ook wel een hier bij maar er komt niet veel naar me toe hiermee.
Ben misschien ongeduldig hierin en denk dat ik ook met die ernegie mee begeleiding nodig heb om het goed te gebruiken.
Goede nazorg zal zeker nodig zijn als er veel naar boven komt. Maar ja hoe weet je dat je bij een goede bent die juist voor jou goed kan zijn?

Ben blij met jullie antwoorden, fijn en leuk om hier eens bij stil te staan.

Groetjes Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 16-10-2009 21:33

Misschien kan je op internet kijken? In oa Amersfoort zit bijv. Enigma heten ze dacht ik, daar zijn mensen bij aangesloten die goed opgeleid zijn en gescreend of ze ook daadwerkelijk goed op hun vakgebied zijn.
Kan je wellicht ook iemand dicht in jouw buurt vinden.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Plaats reactie

Terug naar “Reïncarnatie Vorige Levens”