last van vorige levens

Geloof je in reïncarnatie? Heb je zelf het idee of herinner je vorige leven(s)? En...kan een reïncarnatie in dit leven zelf ook?
visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 20-01-2010 15:10

meestal luister ik.
maar soms wil ik dan wel eens meedenkend wat aandragen.
maar nee, ik hoef ook geen oplossingen aan te dragen.
vaak is luisteren genoeg.

bedankt lieverd!
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 20-01-2010 15:35

Afbeelding
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

leuke

Bericht door Margriet » 21-01-2010 16:24

Oh Berdien, dit is een leuke met al die vlinders
Die zou ik wel vergroot willen hebben.
Mooi idee voor een schilderij.
Kan ik ,m ergens vinden='vraagteken'

En ja Berdien zegt vaak in het kort waar het om gaat.
Vind ik ook top. Straight to the point!
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

reincarnatie problemen

Bericht door hannie » 28-01-2010 17:26

Heb de uitleg gevonden hoe wij vast kunnen blijven zitten in onze negatieve gevoelens,daardoor er geen positieve draai aan kunnen geven.

Eerst even iets over KARMA:
Karma houd in dat je alles,ook misdragingen die je in een vroeger leven in de vorm van bijv.geweld hebt begaan,op een later tijdstip in een ander leven in de vorm van geweld mee zult maken.Actie veroorzaakt reactie.
Dit betreft een wet van het dualistisch universum die als volgt luidt:
wat je zaait,zul je oogsten!
Je kunt dus dader of slachtoffer zijn.Vaak is het zo dat de slachtoffers ten opzichte van de daders in hun ontwikkeling een beetje
verder zijn. Op hun beurt zijn ze in een ander leven de dader geweest,en willen nu ervaren hoe het is om zelf slachtoffer te zijn.
Dit is een mogelijkheid om karma in te lossen,maar het betekent niet dat het ALTIJD zo gaat. Velen kiezen er voor hun karma uit te werken door zich ten dienste te stellen van anderen en zich voor anderen op te offeren.
Het karma verandert dus in de loop van het groeiproces,wanneer een ziel zich heeft doorontwikkeld,zal het gedrag veel minder gewelddadig zijn.Velen hebben deze ervaringen van vereffening niet meer nodig,
'kleinere vergrijpen' worden direct vereffend.Deze fijnere vorm van karma bestaat uit diefstallen,intriges,laster,manupilatie,talloze machtsspelletjes.Mocht je dus in dit leven de behoefte hebben anderen te kwetsen,belachlijk te maken,of verbaal tengronde te richten,dan zal jou hetzelfde op een gegeven moment overkomen.Dan hoef je niet tot in je volgende leven te wachten op vergelding,het wordt meteen omgekeerd.

In alle tijdsdimensies zijn er mensen van verschillende zielenleeftijden. Echter, de zielenleeftijd verandert niet mee met het verouderingsproces op Aarde. Het is gerelateerd aan het aantal incarnaties.Er zijn jonge mensen die gezien hun leeftijd zeer wijs zijn. En er zijn oudere mensen die zich als pubers gedragen.

Er zijn mensen die met het begrip karma onnodig koketeren en het graag koesteren,die het woord karma als een bonte waaier voor zich dragen, hoewel ze hun karma uit een vorig leven allang hebben ingelost. Maar ze klampen zich eraan vast om geen verantwoordelijkheid voor zichzelf te hoeven nemen.Ze gebruiken het als middel om hun slachtoffermentaliteit te kunnen blijven koesteren.
Sommige mensen kiezen voor een afhankelijke houding en laten anderen graag voor hen beslissen en gebruiken dan als excuus dat het hun karma is! Ze nemen ALLES zoals het komt, doen dus ook geen enkele moeite om er ook maar iets aan/mee te doen,terwijl van hen eigenlijk verwacht mag worden dat ze in hun ENERGIE gaan en juist grenzen gaan verleggen. Maar inplaats daarvan zeggen (koketteren dus)ze liever steeds weer dat het hun karma is,omdat dat minder moeite kost.

Het kan natuurlijk zinvol zijn om naar het verleden of vorige levens terug te gaan,om nogmaals naar vroegere gebeurtenissen te kijken.
Zo kan je dit verwerken en er naar toe werken jezelf ondanks alles lief te hebben.Wat echter parallel daaraan ook opnieuw beleefd wordt,is de energie van het lijden en het feit dat je niet begrijpt waarom je dit leven hebt gekozen. Als je je gevoelens en je verleden hebt verdrongen,dan is het belangrijk daaraan te werken.Het verstand krijgt daarbij een 'Aha-beleving', omdat je nu weet waar je slachtoffermentaliteit vandaan komt.Ook dat is positief.

Als je wilt kun je tot sint-juttemis in het verleden blijven graven.
Je kunt tien of als je wilt honderd keer kijken naar hoe het toen was. En als je in je verleden van DIT leven geen ellende meer vindt, kan je dat er ook nog eens toe aanzetten alle vreselijke dingen uit vorige incarnaties te bekijken.Ook daar zul je een onuitputtelijke bron van traumatische ervaringen aantreffen.Je verleden heeft zich per slot van rekening afgespeeld in een duaal universum.
DE oplossing heb je echter dan nog steeds niet gevonden.

Je kunt je met hart en ziel in het verleden verdiepen en treuren over alle ellende die je hebt doorgemaakt, maar bij ingrijpende gebeurtenissen is het voldoende als je ze eenmaal opnieuw beleeft.
Je hoeft er echter geen serie van te maken.Je kunt eeuwig door blijven graven,maar je komt pas verder wanneer je bewust ophoudt met het gegraaf; wanneer je bereid bent jezelf in het hier en nu te accepteren zoals je bent,met al je fouten en gebreken.Wanneer je bereid bent de strijdbijl te begraven en je innerlijke strijd op te geven,is er een kans dat je de 'oplossing'gaat zien.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

re

Bericht door Margriet » 29-01-2010 10:48

Mooi uitgelegd Hannie.

Ik zou er nog aan toe willen voegen dat er in feite geen fouten bestaan.
Alle ervaringen heben je gebracht op het punt waar je nu bent en van daaruit kun je weer verder op een positieve manier.

Als je ook de "fouten" positief benaderd leg je er niet meer de nadruk op maar kun je verder.

Jezelf vergeven is ook zeer nuttig net als anderen.

Ik zeg niet dat het gemakkelijk is maar wel de moeite waard om het te proberen en als het niet meteen lukt kun je het de volgende keer weer proberen.

Dank dat je mij hierop weer attendeerde.

Lieve groet,

~Margriet~
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 29-01-2010 20:15

Zo, da's een lap tekst, die ga ik maar eens uitprinten.
Merci Hannie!
En ook Margriet voor de aanvulling.

liefs edith
Afbeelding
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 30-01-2010 10:52

Inderdaad een mooie aanvulling Margriet,dankjewel.

En het is ook zo wat je zegt,in feite bestaan er geen fouten,dat is ons aangepraat/geleerd.
We worden ook niet 'fout'geboren,zijn dan helemaal blanco om met onze volgende levenslessen verder te gaan.
Dat is vaak ook niet makkelijk,maar het mooie is, dat hoe oud we ook worden alsmaar weer kansen kunnen pakken om op een goede manier verder te groeien en ons zelf op een integere wijze als waardevol mogen zien in het geheel.

En Edith, het is ook een lang stuk he,
ik hoop dat je er iets aan zult hebben,ook beter tegen de negatieve houding van deze vrouw kunt.Jouw luisterend oor zal denk ik al heel goed zijn voor haar,ook al kan je nu (nog) niet daadwerkelijk iets voor haar doen.Sterkte gewenst hier in.

liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 30-01-2010 12:21

Thanks! Is niet altijd makkelijk, maar dit geeft ook meer begrip.

liefs edith
Afbeelding
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

Dank

Bericht door Margriet » 30-01-2010 17:21

Dank voor jullie reactie.

~Margriet~
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 07-02-2010 17:19

Gedrag zonder voordelen bestaat niet.
Lieverd jou vriendin is heel onzeker,daardoor nooit vrij van negatieve gedachtens.Het is slopend om onzeker te zijn.S,nachts zal zei er zerker van wakker liggen.Nu is één vraag hoe komt ze hiervan af"
Je vriendin denkt dat haar onzekerheid alleen nadelen heeft,maar psychologen weten dat negatief gedrag blijft bestaan doordat het psychologische voordelen heeft.Jou vriendin kan zich beter afvragen welk voordeel heeft die onzekerheid voor mijn?
Pas dan kan ze ervan loskomen.Onzekerheid kan bijvoorbeeld als voordeel dat je moeilijke taken weigert.Dat verhindert dat je door de mand valt,want je wordt nooit op de proef gesteld.Onzekere mensen zijn gek genoeg,vaak ook arrogant;ze vinden zichzelf heel bijzonder.Die wens bijzonder te zijn maakt het extra angstig om getoetst te worden en door de mand te vallen.Verder is het voor jou vriendin vast prettig dat vriendinnen haar steeds vertellen hoe lief,verstandig en origineel ze is......douche van complimenten.Die douche van complimenten kan ze aanzetten met een onzekere opmerking.Zo beschouwwd is het best fijn om met je onzekerheid te koop te lopen.Wie kampt met een hard nekkig probleem zou zich daarom kunnen afvragen"""Welk psychologisch voordeel heeft dit probleem voor mijn??Pas als zei dit voordeel kan opgeven,kan zei het probleem voor zich zelf oplossen.
Warme groet,
Karin
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Plaats reactie

Terug naar “Reïncarnatie Vorige Levens”