Vorig leven

Geloof je in reïncarnatie? Heb je zelf het idee of herinner je vorige leven(s)? En...kan een reïncarnatie in dit leven zelf ook?
wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Vorig leven

Bericht door wiba » 02-09-2008 09:53

Al mijn hele leven lang ben ik geïntereseert in andere culturen.
Vroeger nam mijn moeder ons mee naar de bieb, niet om te lezen maar om het schoon te maken. We, mijn broer en ik, kregen ook een doekje in de handen en kregen een taak. Hoe en wat er voor ons te doen was die dag.Vaak mocht ik de kinderhoek doen, waar ook de Sam Sam lag. Ik heb altijd moeite met lezen gehad en vond het daarom ook niet leuk. Maar de Sam Sam ging over andere landen, culturen, mensen met een andere huidskleur en gewoontes. Daar zat ik altijd direct in te neuzen en zelfs te lezen, wat voor mij heel wat was.
Door de jaren heen heb ik veel gereisd en ontdek dat ik me eigenlijk erg thuis voel bij mensen waar ik van kan leren vanuit andere culturen.
Voel sterke drang naar gelijkheid, maar ik ben een echte hollandse.
Kan het zijn dat deze gevoelens komen vanuit een vorig leven? Heb ik in Afrika of Azië geleefd en moet ik iets leren van dit gevoel nu? Langzaam komt nu de spiritualiteit erbij.
Hun levensstijlen dat is wat me bezig houdt, waarom denkt en handelt men zo en waar komt het vandaan?

Veel liefs Wilm@ 8)
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

Bericht door Margriet » 02-09-2008 13:05

Hallo Wilma,

Het lijkt me dat het zeer zeker vanuit een ander leven kan komen die interesse van jou in andere culturen maar zou het niet zo zijn dat je sociaal bent ingesteld en je graag in anderen verdiept.
Een gezonde leergrierigheid op dit gebied is prachtig toch.
Zo breid je je wereld uit.
Het kan met reizen of met reizen in de geest.
En geweldig dat je door de Sam Sam werd gestimuleerd tot lezen.
Zo zie je maar weer waar je interesse ligt als kind blijft bestaan ook als je ouder wordt.
Zoek je ook op internet naar gewoonten en gebruiken van andere culturen?
Ik vind het prachtig wat je vertelt.

Liefs, ~Margriet~
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

Gast

Bericht door Gast » 02-09-2008 18:35

Hallo Wilma,

Ik herken je verhaal. Niet dat ik de Sam Sam las, maar wel altijd oog gehad heb voor Wereld Culturen. Nu nog steeds.
Ik kon en kan geen Wereldwinkel voorbij lopen, boeken, website, reizen, culturele festivals, gesprekken met mensen van andere culturen.

Jij zegt ik ben een Echte Hollandse, ik ook,
maar hoe meer ik evolueer in spirituele trilling,
des te duidelijker ga ik mij Wereldburger voelen.

Ik sluit me ook aan bij wat Magriet hierover verteld.

Als je wil weten stem je dan eens in meditatie er op af
en kijk wat voor wonderlijks je tegen komt

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 02-09-2008 20:59

K ken SamSam nog van vroeger...kregen we naast t bekende pakje melk met Hannibal zn stripje op de achterkant op de lagere school...Samsam kon altijd goe aangeven dat nederlandse kinderen ook interesse tonen in buitenlandse kinderen. Zo was er altijd n ´groot´ verhaal over n hollands kindje die n marokkaans, turks of surinaams kindje ontmoette op school of gewoon uit de straat*(of visa versa). ERrug leerzaam, is er momenteel nog zoiets voor de kids van nu? Heb geen flauw idee...
iemand vertelde mij eens dat k n vorig leven in Egypte heb gewoond, was hier zeer verbaasd over...vergat daardoor vragen te stellen zoals rond welke tijdsgeest dan o.a.. Hoop dat t was rond de Farao tijdperk, vin k zoooo mooi he...Piramides geven me soort rilling en kippevel...de buitenkant en de binnenkant.vin ze erg spannend. De piramides schijnen gebouwd te zijn op de stand van bepaalde sterren wist je dat(?)

Dus wie weet Wilm@...geen massage maar n trug-in-de-tijd-behandeling wellicht volgend keer???
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 02-09-2008 21:10

Lieve Margriet en Sha-Na-Ra

Leuke reacties van jullie zeg. Margriet je vroeg of ik er ook op internet naar zoek. Soms zoek ik iets op om onduidelijkheden te verhelderen, maar niet echt om me te informeren. Ik leer liever door met de mensen om te gaan en zo te leren. Soms zijn gewoontes door hen moeilijk uit te leggen dan kijk ik wel hoe ik het voor mezelf duidelijk krijg.
Snap je nu waarom ik TRIBE zo geweldig vond. Voel met hem mee om te ervaren wat de mensen drijft in hun leven.
Sha-na-ra ik bezoek ook veel culturele festivals en wereldwinkels enz. Heb meteen een antenne die alarm slaat als ik iets cultureels zie.
In mijn huis zijn ook verschillende dingen van andere landen te vinden. Een mengelmoesje van dingen die mij aanspreken en voor mij een herinnering hebben.
Krijg soms een souvenier van iemand uit hun vakantieland, maar daar heb ik niet veel mee. Goed bedoeld hoor, maar het gevoel erbij he, toe ik het voor het eerst zag en wat mij deed besluiten om het te kopen, de herinnering dus.

Zal eens proberen in een meditatie te kijken wat ik kan ontdekken hierin.
Voel me vaak in een verkeerd vel zitten. Welke het moet zijn weet ik niet, maar niet hollands in elk geval.

Vanmiddag op een markt even een hapje eten. Dacht aan een visje of een vietnamese loempiaatjes ofzo.
Zag een antiliaans kraampje en dat was het dus wat ik nodig had !!!!!!!!
Mijn vriendin had nog nooit antiliaans gegeten en twijfelde. Ik vertrouw op jou dat ik het wel lust zei ze, wat wantrouwend
Ik heb een jaar op Aruba gewoond dus voelde me een beetje thuis. Heeeerlijk dat papiaments horen. En ik verstond het ook nog een beetje. (Ben al 13 jaar terug) De gezellige dames maakten het eten zelf. Mijn vriendin was onder de indruk hoe lekker het was. Ze had het er vanavond nog over,na een heerlijke wokschotel gegeten te hebben.

Zo zie je maar lust heel graag stampot hoor maar als het even kan liever over de grenzen........

Liefs Wilma :P
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 02-09-2008 21:16

Lieve Garry

Zie nu net jou berichtje, was tegelijk met jou aan het typen geloof ik.
Hahaha ja misschien wel een goed idee die terug in de tijd cursus :wink:
Ben er echt heel benieuwd naar. Ooit in Egypte geweest meid? Is echt heel indrukwekkend die piramides. Ja het licht schijnt precies op een bepaalde manier naar binnen in het gangenstelsel. Heel nauwe gangetjes waar je soms op handen en voeten door moet kruipen en je kunt niet terug. In het midden is een ruimte waar je iets rechtop kunt staan, voor je weer verder gaat. Claustrofobie? niet gaan hoor, is ook nog erg benauwd.


Liefs Wilm@ :lol:
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 02-09-2008 21:58

Trouwens je kunt ook n Piramide om je heen maken ter bescherming...je kunt em ook mobiel maken door er wielen onder te plaatsen bijvoorbeeld...en je woning kun je hier ook mee beschermen...werkt erg rustgevend! Liefs Garry
(bij wijze van spreken voor de wakkere onderons)
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 09-09-2008 18:15

Hoi
Is er iemand die ervaring heeft met terug in de tijd te gaan?
Dmv regressietherapie of hypnotherapie bijvoorbeeld?

Ben hier zeer in geïntereseerd, maar vind het ook een beetje eng, niet wat er uit zal komen, maar om in je onderbewustzijn te kijken. Zelf niet weten wat je zegt en ziet. Brrrrrrr

Liefs Wilm@ :roll:
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

Bericht door Margriet » 09-09-2008 19:53

Wilm@, is niet eng hoor heb het het gedaan jaaaaaren geleden en er kwamen verrassende dingen uit, beelden die ik zag zowel in het verleden , andere levens maar kan ook in de toekomst zijn en dat zag ik ook. Kwam toen niet bij van het lachen enne... wacht nu op dat laatste geweldig mooie beeld wat ik had. Het komt eraan.
Wees niet bang het is echt een eye-opener. Wees wel verzekerd van een erkend therapeut.
Wends je veel succes.

Liefs, ~Margriet~
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 09-09-2008 20:06

Dank voor je lieve woorden Margriet.

Vind het wel een geruststelling, maar hoe weet je nu wat je gezien hebt, kan je het je wel herinneren?

Stel ik vind een goede therapeut, (hoe weet je dat he?) Kan ik er dan zomaar naar toe zonder een probleem, maar ik ben alleen nieuwschierig naar mijn verleden, vorig leven? Of is het alleen therapeutisch bedoeld als er iets is waar je mee zit?

Ben echt heel benieuwd of ik ook in afrika, suriname, indonesië ofzo geleefd heb? De culturen die mij het meeste aantrekken.

Liefs Wilm@ :?
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Plaats reactie

Terug naar “Reïncarnatie Vorige Levens”