Gewenst gedrag naar nwe Tijdskidz

Heb jij een kind(eren) die spiritueel is(zijn), wat is dat? Een kind die 'dingen' ziet. Hoe ga je daarmee om? Of weet je niet wat te doen?
Plaats reactie
Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Gewenst gedrag naar nwe Tijdskidz

Bericht door Garry » 15-10-2009 17:27

Hier een aantal tips over hoe je Nwe tijdskidz t beste kan benaderen:

Behandel ze met respect en als een gelijke,
Help ze om hun eigen disciplinaire oplossingen te kunnen creeeren
Betuttel ze niet
Lach ze niet uit als ze uit komen voor hun eigen mening

Geef uitleg waarom ze bepaalde dingen 'moeten' doen
Leg uit waarom jij als ouder/opvoeder bepaalde dingen doet metname als zij baby/peuter/kleuter zijn. Bijvoorbeeld bij het aankleden, dit maakt hun bewustwording beter. Ze zullen je niet altijd begrijpen, maar voelen wél dat jij hun bewustzijns(-nivo) respecteert en waardeert. Dat zij zich gewaardeert voelen in hun kunnen is zó van belang. Dat maakt dat zij vanuit vertrouwen en veiligheid hun wereld kunnen gaan ontdekken en ontplooien. (de buitenwereld zal hen niet altijd waarderen voor wie zij zijn, terwijl zij zoveel te bieden hebben)

Ze herkennen gelijk als iemand niet eerlijk is of niet de waarheid verteld dus draai er niet om heen om direct en eerlijk antwoord te geven. Bijvoorbeeld als je ergens geen zin in hebt.

Ze zullen vaak tegenspreken en commentaar leveren, maar vermijd geen 'discussie' of confrontatie met ze. Want negeren voelt snel kwetsend aan bij een gevoelig persoonlijkheid. Zij zullen hun weerwoord niet vrijpostig bedoelen, maar om jouw en hun gedrag naar een hoger nivo te tillen is hun intentie.

Forceer ze nergens in, hobby en of studie bijvoorbeeld.
Maar stimuleer ze in hun eigen interesse.
Laat ze hun eigen keuzes kunnen maken. Maar als dit ten koste gaat van hen eigen veiligheid, bespreek dit dan met ze.

Houdt alles open en bespreekbaar. Zou jammer zijn als het er toe zal leiden dat deze persoon zich gaat afzonderen en of afsluiten voor je. En vervolgens niet meer bereikbaar zal zijn.


Homeopathie, bach-remedies & reiki geven goede resultaten af bij deze kinderen/volwassen.

Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 22-10-2009 16:35

hoii
weet je dat ik dit heel erg herken van vroeger.. mijn ouders deden juist het tegenovergestelde vanwatje moest doeN:P
en dan werd ik vaak boos of verdrietig:P
haha
xx
frozen eyes can't cry

Klaudia
Lid
Lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 21-12-2009 20:05

Bericht door Klaudia » 27-03-2012 21:51

Dit is al een aardig oud bericht ,maar kan me hier helemaal bij aansluiten....

thanxxxxxxxxxxxxxxx :D
Go your own way,the way of your heart...

Harte groet,Klaudia

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 27-03-2012 23:20

Ja, wat herken je precies eruit Klaudia?

k Vin t in praktijk wel lastig om dit zo toe te passen bij mijn 'eigen' nwe tijdkid nml.

greetzG
:wink:
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 01-05-2012 21:21

http://spiritualiteit.xsbb.nl/viewtopic ... 0&t=339320 nog meer tips hoe je met nieuwe tijdskinderen kunt omgaan...k begrijp nu ook waarom k als kind zou fijngevoelig kon reageren en mijn omgeving dit niet begreep dat k er zoO met zat en helemaal overstuur kon raken....t heeft me ook immuum gemaakt en soms 'gevoelloos' doordat k muurtje om me heen ben gaan bouwen, want anders kon k niet overleven zo voelde t voor mij, want mijn woordenschat was als kind nog niet zo groot en voelde me weerloos, doordat k niet voor mezelf kon opkomen....herkenning voor velen denk...
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

Plaats reactie

Terug naar “Kinderen en Spiritualiteit”