Het kind in de tijdstunnel naar een nieuwe mensheid

Heb jij een kind(eren) die spiritueel is(zijn), wat is dat? Een kind die 'dingen' ziet. Hoe ga je daarmee om? Of weet je niet wat te doen?
Plaats reactie
Sita
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1740
Lid geworden op: 13-02-2008 17:33

Het kind in de tijdstunnel naar een nieuwe mensheid

Bericht door Sita » 21-12-2009 18:36

Het kind in de tijdstunnel naar een nieuwe mensheid

Afbeelding

1.Het nieuwetijdskind heeft een hoge mate van Zintuiglijke Sensitiviteit die veel langer dan bij het gemiddelde kind open blijft. (Lang na het vijfde jaar)
Elk kind wordt namelijk met een zekere mate aan Zintuiglijke Sensitiviteit geboren, dit is heel natuurlijk. Normaliter wordt deze aangeboren ‘innerlijke’ sensitiviteit heel gauw verwisseld voor het aanpassen aan de aardse omgeving en ‘uiterlijke’ communicatie.

2.Het nieuwetijdskind heeft een hoger dan gemiddelde tot zeer hoge intelligentie. Voorwaarde ook hierbij is dat het de ruimte en begeleiding van de ouders krijgt om deze ‘sensitiviteit’ te behouden en verder te ontplooien.

3.Het nieuwetijdskind ontwikkelt al heel jong een uitzonderlijke taal - en uitdrukkingsvaardigheid. En vaak ook meerdere aspecten van bewustzijn en vaardigheid die de ouders steeds verbaasd doet staan.

4.Aan deze verkorte lijst wil ik nog een kenmerk toevoegen, namelijk, het nieuwetijdskind is meestal een ‘huilbaby’ (protesteert de engel tegen dit onprettig aards leven?) en kan zelfs de hele peuterperiode ‘onvoorspelbaar’ blijven.
Maar met een liefdevolle opvang en begeleiding van beide ouders, wordt het op een eigen manier een vrolijk kind en gaat een hoge mate van verantwoordelijkheid tonen naar ouders, gezin en omgeving toe. Dit zult u merken aan de vele weloverwogen initiatiefvoorstellen die het steeds op een heel verstandige manier ter overleg zal aanbieden. Vanaf heel jonge leeftijd.

....MEER


lique
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 09-01-2010 03:39

Nieuwetijdskinderen

Bericht door lique » 26-01-2010 12:26

Hoi lieve Sita,
Leuk om te vermelden op dit artikel, dat mijn jongste dochter er nog altijd van overtuigd is dat ze heel bewust ons als ouders heeft uitgekozen.
In haar overtuiging had ze volop keuze, maar wilde ze bij mij komen.
Ze voelt heel veel, is niet bang, leeft met een bepaalde overtuiging, die mij overigens niet altijd even helder is.
Op foto's staan er soms ook lichtbollen die, naar ik mij heb laten vertellen, écht bij haar horen.
Het belangrijkste is, dat ze een heel gelukkig kind is!!
Ik heb me er nooit zo in verdiept, maar de titel "nieuwetijdsdkind" is al vaker bij haar gebruikt.

Liefs van mij

Sita
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1740
Lid geworden op: 13-02-2008 17:33

Bericht door Sita » 26-01-2010 16:22

Herken jij je dochter ook in vele van de punten die er genoemd staan? Of in alle?
Ik had b.v. geen huilbaby, eerder slaapbaby's :)
Maar ook nieuwetijds, waarvan ook de jongste stellig weet dat ze hier hoort.
Wat het mooie is...we leren er zelf zo enorm veel van. Vaak ook, om maar gewoonweg vertrouwen te hebben.

Liefs, Sita


lique
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 09-01-2010 03:39

Bericht door lique » 03-02-2010 23:22

Nee ik herken zeker niet alles, ook de mijne was een slaapbaby, en ze slaapt altijd nog heel goed.
Ze heeft vooral veel oog voor mooie momenten, weet wat geluk voor haar betekent, en is vooral een kind dat geniet, en graag anderen mee laat genieten.

Ze heeft wel heel lang een vriendinnetje gehad, die ik uiteraard nooit zag, maar waar ik rekening mee moest houden van haar.
Ik heb dat maar zo gelaten, uiteindelijk heeft ze er zelf afscheid van genomen, en het was "gewoon" goed.

Liefs

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 20-06-2010 21:20

Ik heb twee dochters,de jongste is hoog begaafdt die weet in moeilijk situatie's van haar oudste zus makkelijk te handelen,zelfs mijn oren staan er soms van de klapperen.Heel bijzonder hoe deze twee van elkaar leren.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 02-07-2010 06:34

karin schreef:Ik heb twee dochters,de jongste is hoog begaafdt die weet in moeilijk situatie's van haar oudste zus makkelijk te handelen,zelfs mijn oren staan er soms van de klapperen.Heel bijzonder hoe deze twee van elkaar leren.
Hoi Karin boeiend dit onderwerp hé...kun je klein voorbeeld noemen bij t geen jij bedoeld met; '....die weet in moeilijke situaties van haar oudste zus makkelijk te handelen..' alvast bedankt dan zie ik t beter voor me kan me er nu nie echt een voorstelling bij maken van hetgeen jij zou kunnen bedoelen :wink: liefs garry
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

Plaats reactie

Terug naar “Kinderen en Spiritualiteit”