gepaste begeleiding met de juiste kennis....

Heb jij een kind(eren) die spiritueel is(zijn), wat is dat? Een kind die 'dingen' ziet. Hoe ga je daarmee om? Of weet je niet wat te doen?
Plaats reactie
allisa26
Lid
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 05-09-2009 12:33

gepaste begeleiding met de juiste kennis....

Bericht door allisa26 » 18-03-2010 14:01

ik hoop dat de wetenschap op zo een vlakken echt eens goed vooruitgaat in een heldere vorm van kennis zodat kinderen die paranormaal extreem openstaan kunnen herkent worden want niet elk kind komt de over uit ...
en dat een zekere vorm van begeleiding ivm hoe de mee om te gaan van toepassing kan gebracht worden....

elk kind is anders...en niet elk kind kan de mee overweg lijkt me

tja juiste kennis is toch wel wat van belang om een kind op een juiste manier zijn of haar ontwikkeling niet al te veel te belemmeren do het feit dat het zo extreem is...dat het kan ontwikkellen op een gezonde manier...

men zegt dikwijls men kan de mee omgaan...anders komt dat niet op je pad.......wel da zeg ik ja en nee op....
het is toch iets om over na te denken lijkt me het zit veel complexer in elkaar dan gewoon de gedachte ''elk mens kan de mee omgaan of anders komt dat niet op je pad....''

welja das even een mening die ik hier even wilde delen ....
men zegt veel de wetenschap hoeft de niets over te weten is niet nodig...
wel ik vind net van wel...men heeft kennis juiste kennis nodig...om mensen met gaves een beter plaats in de maatschappij te kunnen bieden
meer begrip, erkenning,begeleiding, enzoverder

ik wens alle kids die extreem open staan en niet weten of beseffe n wat de gaande is heel veel sterkte toe!
het leven is mooi, het leven is fijn iets om dankbaar voor te zijn. genieten van de kleine dingen vormt het geluk van grote waardes.

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 20-03-2010 01:02

allisa26 mijn dank voor jou openheid.Die kennis is er parapsychologi/wetenschap het is een zeer breed spectrum,ik heb als kind hier een zeer positieve begeleiding in verkregen.Ga zelf niet knutselen,zoek en je zal de juiste persoon vinden die (Kinderen hierin begeleiden) is voor ieder persoonlijk.Net zoals jij al zegt.Ik vind ...Nu in deze tijd dat er vele openstaan voor het spirituelen dat dit geen drempel meer hoeft te zijn.In mijn jongeren jaren was dit alles heel anders,vanwaar dan jou boosheid hierin?
Wereldbreed........
Warme groet Liefste JIJ!
Karin
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

allisa26
Lid
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 05-09-2009 12:33

:)

Bericht door allisa26 » 20-03-2010 01:53

thanks vo de reactie...
ja ik denk dat ik de zo verdwaald en verloren in voel..
ook eenzaam in voel dat het denk ik dat alles beetje samen me te veel is
ik weet niet welke weg ik moet nemen of op welke manier om dit allemaal toch een peacevoller plaats te geven kzit ook met massa onzekerheid in me en schaamte en gevoel van gekheid op vlak van medium gedoe op vele plaatsen is het gelukkig godzijdank geen taboe meer...
ma soms is het zo heb ik tgevoel dat het niet altijd acceptabel is of dat je als gek aanzien kan worden

ik denk dat het gewoon is dat ik mijn geheimhouding zo kotsbeu ben als iets en dat niet langer meer zo wil
denk net dat datgene me zo kwaad maakt dat het bij mij zo chaos verliep alles rond dat
en kwil het uitspreken ma het gaat tot op vandaag nog altijd neit....
dat is het denk ik dat me zo kwaad maakt tot mijn spijt aan toe
probeer dat niet de bovenhand te steken...ma het zit de wel een beetje klopt
omdat ik mijn plekje de in alsmaa niet kan in vinden...
nog niet althans....
wel :) ik ben een vechterke probeer het dus ook positief te behouden allemaal ma das niet altijd eenvoudig :) kdoe wel mijn best..
denk dat het gewoon gevoel van noodkreet is van help denk dat het gewoon dat is....genoeg is genoeg denk ik de laatsten tijd soms wel vaak.
ik ben wie ik ben en iemand beschreef het heel mooi
het is als een homo die niet uit zijn kast durft te komen
wel dat kan je vergelijken met mij...
ja ...kwaad is het niet helemaal ma je zit de toch dichtbij het is eerder gevoel van onmacht kan de geen kant mee uit zo zie ik het why heb ik die gaves why zo psychologisch zwaar als ik niet eens in staat ben om het een mooi plekje in mijn leven te bieden? da denk ik nu wel aan soms
zoals ik al zei ben de nog lang niet....ma i don't give up
het leven is mooi, het leven is fijn iets om dankbaar voor te zijn. genieten van de kleine dingen vormt het geluk van grote waardes.

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 20-03-2010 08:55

Ik denk dat je heel sterk bent alissa dat je inziet wat je kan en er iets mee wilt is lastig voor je.
Het feit dat je het wilt benoemen is goed, maar het is waar dat niet iedereen er mee omgaat zoals jij het bedoeld en voelt.
Er wordt soms raar tegen aan gekeken en dat maakt jou weer onzeker en angstig.
Wat misschien helpt is om jou ervaringen te vertellen zoals je die in de andere topic hebt gedaan n.a.v. de droom over die man.
Dan kan een ander er langzaam aan wennen. Maar woorden als paranormaal zijn is voor velen een te zwaar woord, houd te veel voor ze in en begrijpen het daarom niet.
Meid volg je gevoel hierin en laat het meer gebeuren dan een oplossing zoeken, dan zal het makkelijker voor je zelf zijn.

Je vind je weg wel en dit forum geeft je ook inzicht wellicht om je pad te vinden.
Doei Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 20-03-2010 11:04

Lisa,
Eenzaamheid...Heel herkenbaar.
Dat ze je voor de gek willen houden...heel herkenbaar.
Daardoor onzeker,en angstig...ook heel herkenbaar.
Dat je geheimhouding kostbeu bent....heel normaal.
Liefje het is al een grote stap dat je dit op het forum met ons deelt,je weet waar je brokstukken liggen.

Ik kan je één tip meegeven,doe als een kleinkind.Onbezonnen en nergens dieper over nadenken.Wees onschuldig in alles wat je ervaart of ontwikkelt.Maak er geen moordkuil van.Laat het een speeltuin voor jou worden.Speel en dans....

Vragen,verhalen,ervaringen,dingen die je niet kan plaatsen...schrijf er zijn veel mensen hier op het forum die je pad willen belichten.En niets is gek.....Het is Para....NORMAAL
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

allisa26
Lid
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 05-09-2009 12:33

wiba en karin

Bericht door allisa26 » 21-03-2010 13:08

wiba en karin jullie zeggen heel wijze dingen kvoel me ook heel goed begrepen en dat doet altijd deugd. :D
jullie geven heel wijze tips! en die ga ik bij me inipompen denk ik zo...
ja tis al een step in de goeie richting zo ist al aantal weken veel is aan genezen van chaos en een forum doet me heel veel deugd...

ben blij dat ik welkom ben, zo voel ik het ook thanks daarvoor
veel liefs allisa26 :D
het leven is mooi, het leven is fijn iets om dankbaar voor te zijn. genieten van de kleine dingen vormt het geluk van grote waardes.

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 21-03-2010 20:56

Fijn dat je er iets aan hebt allisa en dat je je welkom voelt op het forum.
Dat willen we met elkaar ook graag bereiken.

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 22-03-2010 13:27

Graag gedaan Lisa. :lol:
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Plaats reactie

Terug naar “Kinderen en Spiritualiteit”