Migraine

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Migraine

Bericht door wiba » 14-11-2009 21:43

Hoi allemaal en misschien in het bijzonder Lover.

Zou iemand me kunnen vertellen wat een goede remedy of mix tegen migraine zou kunnen zijn?
Ik heb namelijk veel mensen in mijn praktijk die met deze klachten komen.

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

frederike
Lid
Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 06-08-2009 15:17

Bericht door frederike » 14-11-2009 23:54

ik weet geen remedy wilma, maar ik wilde alleen even zeggen dat er zoveel mensen om mij heen ook migraine hebben, het viel me echt op de laatste tijd...
misschien door de steeds hoger wordende energie?

Sita
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1740
Lid geworden op: 13-02-2008 17:33

Bericht door Sita » 15-11-2009 00:51

Ik had afgelopen donderdag in de uitzending de remedie gebruikt tegen de hoofdpijn, die ik 's ochtends in de auto had. Maar ja, dat was geen Bach. Jij had de buuf.
Ik wacht ook Lover wel even af.


Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 15-11-2009 02:48

amethist is goed tegen migraine .De steen tegen het hoofd houden.Heb clieënt gehad waarvan de steen kapot gebarsten is en de migraine over.En je duim masseren of je grote teen. Als een rupsje langs de duim/teen vanaf de aanzet tot aan de top masseren .Dat staat in de reflexologie voor je hoofd.
Moederkruid en de goudpapaver is eveneens goed voor migraine aanvallen.
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 15-11-2009 09:07

Dat zijn hele mooie tips hier bij elkaar.
Die mudra (die linkerhand lukt niet bij iedereen) heb ik ze wel eens gegeven Sita (buuf was toen net weer weg) en de reflexologietip Marianne, kende ik ook al, die doe ik ook altijd extra bij hen.
De amathist wist ik nog niet, misschien heb je dat wel eens bij topic edelstenen benoemd. Ik heb hier nog wel een vraag over, maar die zal ik bij de andere topic stellen.

Ja nu ben ik benieuwd wat die bloesems voor me kunnen betekenen. Ja als het ene niet helpt of niet voldoende of ze hebben er niks mee, kan ik ze misschien helpen met de bloesems.
Denk dat Edith en Lover er wel iets meer over kunnen vertellen, tenminste dat hoop ik.

En ja Frederike ik merk ook dat er steeds meer mensen niet alleen met hoofdpijn klachten rondlopen maar echte migraine hebben en er heel erg van ontregeld raken. Apart hé?

:P Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 15-11-2009 17:00

Omdat 't nog niet duidelijk is wat de aanleiding is van een migraine aanval, is 't denk ik zinvol te kijken naar wanneer een
aanval zich manifesteerd. Zijn er spanningen aan vooraf gegaan? Hoe reageer je op die spanningen?

Dr. Bach ging er vanuit dat 80% van ziekte psychosomatisch van oorsprong is en dat ziekte een conflict is tussen onze ziel
en onze persoonlijkheid.


De bachbloesems werken energetisch (energie/trillingsoverdracht).
De energie van de plant is in 't water vervat, en weerspiegelt karakter/emotie van de mens.
De druppels maken contact met het positieve in ons, en haalt dat naar boven.

Soms kunnen bachbloesems fysieke klachten wegnemen, maar in principe niet!
Het is dus niet te beloven dat als je bach neemt, de migraine verdwijnt...

Het "emotionele plaatje" is erg belangrijk naast de ziekte, een positieve gemoedsgesteldheid is de sleutel tot genezing, waar Bach
bij kan helpen.


In een meditatie zou je kunnen kijken naar hoe jij op de dingen reageert, op dit moment in je leven.

Stel jezelf daarbij de volgende vragen:

* Ziek zijn, hoe voel je je, hoe reageer je?

* Een situatie is uit balans, hoe voel je je? hoe reageer je?

* Welke irritaties en bewonderingen van andere mensen om je heen heb je?
En welke raakvlakken heeft 't met jezelf?


Schrijf de antwoorden op voor jezelf.
Daarna kun je kijken welke remedie daarbij past.


Het is dus per persoon verschillend, en de ene persoon met migraine is de andere niet.
Vooral dát, hoe jij reageert op situaties, is belangrijk, en daarbij zoek je een remedie uit. (dus niet kijken naar hoe de situatie is, maar hoe jij reageert!)

Hopelijk is dit een begrijpelijk stuk geworden hierboven :wink:
groetjes en fijne zondag!
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 15-11-2009 18:13

Zet het hier maar neer,al past het niet echt bij Bach-bloesem remedies?

Bij Migraine spelen de twee zenuwboodschapperstoffen (neurotransmitters) serotonine en noradrenaline een belangrijke rol.
Als triggers (uitlokkers)van een migraineaanval worden stress,
overwerktheid,uitputting en schommelingen in de hormoonspiegel vermoed.
Kan ook erfelijk bepaald zijn.Evenzo kunnen sensorische prikkels,zoals
lichtflitsen,geluiden en geuren,een aanval opwekken,evenals bepaalde
levensmiddelen.Kan ook een combinatie van een paar net genoemde oorzaken zijn.Kaas en Noten bevatten bv.veel thyramine,een stof die serotine en noradrenaline laat vrij komen.Ook de uitscheiding van histamine,een hormoon dat bij allergische reacties vrij komt,draagt aan het complexe gebeuren bij het ontstaan van migraine bij.
Omdat migraine vaak verkeerd gediagnosticeerd wodt,is het belangrijk dat er goed onderzocht is wat bij hen specifiek de oorzaak is.
Daarom is het heel goed te weten dat ook oa de juiste voeding en goed en genoeg drinken een belangrijke rol speelt hier bij.Velen weten soms niet dat ze ergens allergisch voor zijn bijv.omdat het niet meteen merkbaar is zoals puistjes,jeuk,enz. enz.
En de psygische en fysieke gesteldheid werken altijd samen op elkaar in.Vooral in de natuurgeneeswijzen,zijn ze daar al lang achter,betrekken dat dus ook beiden in hun diagnose van de aandoening(en)en bekijken dus zo ieder heel uitgebreid.En wat Edith ook al zei,de ene mens is de ander niet en kan voor iedereen zijn/haar gepaste adviezen gegeven worden.

En zeker wat jij doet Wilma,kan er een hele goede aanvulling op zijn.
Ik blijf nog rondneuzen voor wat jij er misschien bij kan gebruiken hoor,maar anderen zullen er nog zeker meer over weten wat je nog aan kruiden,olién ed gebruiken kunt hier bij.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 15-11-2009 21:11

Ja Edith is zeker een duidelijke uitleg.
Ik heb 2 cliënten die regelmatig migraine hebben en ja ze hebben allebei verschillende oorzaken denk ik. Ze kunnen het zelf moeilijk herleiden waar het vandaan komt. De ene is denk ik hormonaal de ander zeker niet, maar ze kan er geen verband in vinden wanneer het ontstaat en hoe lang het blijft aanhouden.
Deze laatste heeft ook baad bij de mudra gehad, maar de laatste tijd niet meer.
Vandaar mijn vraag, zelf heb ik bijna nooit hoofdpijn en nog nooit migraine gehad dus lastig om iemand te helpen vandaar mijn vraag of de bach bloesem iets zou kunnen doen.

Dank Hannie ook voor je uit leg ook hier heb ik veel aan. Alle info is welkom om te kunnen inleven in de situatie van de cliënt.

Dank dank, Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Jewels
Lid
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 03-09-2009 22:03

Bericht door Jewels » 15-11-2009 21:28

Hey Wiba,

Kijk een of je resultaat hebt met de zuivering-remedie. zie:
www.bloesem-remdies.com
kolom: Bloesem-Remedies
dan bovenaan: bloesem remedies nederland
dan Specials Bloesem Remedies Nieuwe Tijd
helamaal onderaan: Zuivering

Misschien kan je er iets mee..

Jewels

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 15-11-2009 22:00

Ik heb het gelezen Jewels.
Zal es kijken of de dames er iets mee willen. Zal het aan ze voorleggen of ze vinden dat het bij ze zou kunnen passen

Dank voor het meedenken, fijn dit hoor.

Groetjes Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Plaats reactie

Terug naar “(Bach)Bloesemremedies”