bloesem remedies

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

bloesem remedies

Bericht door berdien » 01-02-2010 00:03

Kies de mooiste foto uit.
Dit is de remedie die je helpt met het nieuwe, dat wat je graag wilt ontwikkelen je aanvulling.
Daarna kies je de minst mooie foto uit.
Dit zijn de lessen, die je nog moet leren en waar je je aan stoort in je omgeving.
(Ben je b.v. van binnen ongeduldig dan stoor je je aan ongeduldige mensen in je omgeving).
Beide remedies kunnen bij elkaar gebruikt worden in een flesje. Na een aantal weken van gebruik, zal de keuze veranderen en kun je aan een volgende laag gaan werken. (Afpellen van de ui.)


http://www.bloesem-remedies.com/bloesem_keuze.php
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 01-02-2010 12:21

Wat is dit leuk!!

mooiste bloesem:
YELLOW STAR TULIP
Calochortus monophyllus.

De Yellow Star Tulip laat je luisteren naar je gevoel, je innerlijke, vrouwelijke energie. Ze versterkt de Godin van vrouwelijke kracht in jezelf en laat je je weg vinden door het luisteren naar je innerlijke stem. Wanneer je gevoelig bent en niet weet wat je met je gevoel moet doen. Wanneer je je gevoel niet gebruikt en het probeert te verbergen. Ze helpt je om bewust te worden van je gevoel en zorgt dat je je gevoel gaat gebruiken. Wat je hart aangeeft gemakkelijk kunnen aanpakken. Beginnen aan gevoelens, die al langer in het innerlijk waargenomen worden, maar die je nog steeds diep binnenin laat zitten. De Yellow Star Tulip brengt alle losse emoties en gevoelens bij elkaar en maakt er een geheel van, waardoor duidelijkheid in jezelf ontstaat. Het is een goede remedie voor de therapeut waarbij ze verfijnt en inzicht geeft in de ander, zodat je ook open kunt staan voor de diepere problemen van de ander.

minst mooie bloesem:
ENGELWORTEL
Angelica archangelica.

De Engelwortel geeft bescherming vanuit spirituele werelden en ze versterkt de hulp van hogere, ondersteunende en liefdadige krachten. De Engelwortel geeft "engelbescherming", speciaal wanneer je de drempel naar "de andere kant" overschrijdt, zowel bij de geboorte als bij het overlijden. Ze geeft meer spirituele ontwikkeling van het bewustzijn en ze versterkt het vermogen om liefdadige spirituele krachten in je leven en werk te ervaren. De Engelwortel bevordert het zoeken naar en gebruiken van spirituele inzichten. Bij confrontaties in onbekende gebieden geeft de Engelwortel een "Goddelijk" vertrouwen, met een goede aarde-binding en bovendien helpt ze je met het verleggen van je grenzen. De Engelwortel brengt je weer terug in je midden.
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

Danistha
Lid
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 24-03-2008 12:46

Bericht door Danistha » 01-02-2010 18:25

Mooiste:

VOGELMELK
Ornithogalum umbellatum.

De Vogelmelk brengt je in verbinding met wie je werkelijk bent. Ze opent je voor de kracht van het hoger zelf en versterkt je universele kracht. Hierdoor kun je de verstorende invloeden uit de omgeving makkelijk loslaten, vooral wanneer je niet meer kunt herstellen en je vast blijft zitten in pijn of ziekte. De Vogelmelk activeert je kracht om te herstellen, ook wanneer je uitgeput bent en opgebrand. Ze helpt je met het loslaten van oude emoties, zoals verdriet, dat is overgenomen van anderen en zuivert je van datgene wat bij je is gekomen, maar wat niet van jou is. De Vogelmelk laat je luisteren naar jezelf en zorgt ervoor, dat ondanks alles, je in verbinding blijft met je bron van liefde en je unieke kwaliteiten. Doordat deze verbinding met het hogere sterker wordt, kun je bij moeilijkheden sneller herstellen en blijf je beter in je eigen kracht. Ze brengt je bovendien in verbinding met een dieper niveau van liefde voor jezelf.

Minst mooie:

PAARSE DOVENETEL
Lamium purpúreum.

De Paarse Dovenetel geeft een sterke aardebinding en maakt je blij ondanks dat er veel moet gebeuren. Ze geeft orde en duidelijkheid in chaotische bezigheden en stimuleert het opruimen op een georganiseerde manier, zowel praktisch als emotioneel. Goede hulp bij verhuizen en bij alle lastige klussen. Wanneer je teveel tegen een (groot) project aankijkt en je hier over gaat piekeren, laat de Paarse dovenetel je, met blijheid in je hart, de problemen waar je tegen aankijkt aanpakken. Wanneer je vast zit in chaos, ziekte of patronen en geen vitaliteit meer bezit en geen plezier meer kunt voelen. Ze helpt ook bij blokkeringen van de energetische doorstroming in de gewrichten. Hiervoor kun je de Paarse Dovenetel uitwendig gebruiken.
What goes around,comes around...

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 01-02-2010 18:32

VOGELMELK
Ornithogalum umbellatum.

Mooiste foto:

De Vogelmelk brengt je in verbinding met wie je werkelijk bent. Ze opent je voor de kracht van het hoger zelf en versterkt je universele kracht. Hierdoor kun je de verstorende invloeden uit de omgeving makkelijk loslaten, vooral wanneer je niet meer kunt herstellen en je vast blijft zitten in pijn of ziekte. De Vogelmelk activeert je kracht om te herstellen, ook wanneer je uitgeput bent en opgebrand. Ze helpt je met het loslaten van oude emoties, zoals verdriet, dat is overgenomen van anderen en zuivert je van datgene wat bij je is gekomen, maar wat niet van jou is. De Vogelmelk laat je luisteren naar jezelf en zorgt ervoor, dat ondanks alles, je in verbinding blijft met je bron van liefde en je unieke kwaliteiten. Doordat deze verbinding met het hogere sterker wordt, kun je bij moeilijkheden sneller herstellen en blijf je beter in je eigen kracht. Ze brengt je bovendien in verbinding met een dieper niveau van liefde voor jezelf.

Minst mooie foto:



CEL-ENERGIE


De Cel-energie is een energetische remedie voor het krachtiger maken en het in evenwicht brengen van de cellen. Deze remedie brengt de cellen weer in verbinding met de oorspronkelijke structuur. Deze oorspronkelijke structuur bestaat uit een bron, de nul energie. Dit is het oorspronkelijke startpunt, de bron waar alles uit voortkomt. De mens creëert vanuit deze bron en schept er het universum mee. De mens geeft echter aan deze energie zijn eigen resonantie mee, zowel spiritueel, mentaal, emotioneel als op fysiek gebied. Wanneer je voorbij deze persoonlijke resonantie gaat, kom je bij de bron, een oneindige cel, die zich weerspiegelt in de cel van alles wat leeft. Door alle persoonlijke invloeden van de mens raken de cellen hun oorspronke-lijke structuur kwijt en vanuit deze verstoring van de structuur ontstaat ook de verstoring in het bewustzijn van de mens. De Cel-energie remedie brengt iemand terug naar de oorspronkelijke trilling van de nul cel en brengt de innerlijke cel van de mens/dier weer in overeen stemming met de oorspronkelijke taak op aarde. De Cel-energie is de bypass voor de geest. Je hoeft niet meer al het oude op te ruimen, maar je kunt direct gaan handelen vanuit je oorspronkelijke bron. Het opruimen van oude emoties is belangrijk, maar tevens oneindig. Iedere keer wanneer je weer een bewustzijnsprobleem in evenwicht hebt gebracht krijg je een nieuw verschil en vanuit dit nieuwe verschil krijg je weer een volgend thema om op te ruimen. Enkele ervaringen: gaan doen wat bij je past, scant als het ware de cellen en helpt met het oplossen van blokkeringen, brengt je in je kracht en laat je op eigen benen staan. Voorbij alles, terug naar je bron en van daaruit jezelf weer opladen en je weg gaan vinden.

Leuk dit Berdien
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 01-02-2010 18:56

o doe ik ook ff mee

mooiste:
LIVING STAR LIGHT.


De Living Star Light is geen combinatie en geen bloesem remedie, maar het is een kosmische remedie. Deze remedie verbindt je met het natuurwezen van de aarde, met de sterren, met je innerlijke natuur en laat je hiernaar luisteren. Het is een vijfpuntige ster, met drie horizontale punten, een punt naar boven en een punt naar beneden. De remedie geeft ontspanning en helpt met het loslaten van alles wat niet bij je hoort. Deze remedie verdiept de aardse en de kosmische verbinding, nadat je de eenheid van je wezen op aarde hebt gevonden. Ze geeft je het vertrouwen in het universum en herstelt oude verbindingen, die te maken hebben met je oorspronkelijke taak op aarde.

minst mooie:
DE AARDE-CREATIE


Wanneer je de kwaliteiten van deze vier bij elkaar optelt kom je bij de nieuwe remedie Aarde-creatie. Deze remedie is gemaakt van een krachtplaats in Noord Zweden. In het midden van een weiland is een steen heuvel, waar uit de vlammen van de energie van de aarde omhoog komen. In deze vlammen is de groene Aartsengel zichtbaar en deze Aartsengel verbind je met de sterren en het universum en brengt de sterrenkinderen naar de aarde. Deze Aartsengel brengt alles wat nog achtergebleven is in de ziel en de geest en wat niet heeft kunnen incarneren, naar de aarde. De Aartsengel geeft de rust en het vertrouwen om er te zijn, zonder strijd, om in je kracht te staan zonder pijn en om je diepe wortels te geven om je incarnatie op aarde te voltooien. Ze brengt je in verbinding met je natuurlijke ritmes en verbindt deze met de sterren en de aarde. Ze bezit de kwaliteit van integratie van de sterren en het universum, de genezing van het hart van de aarde, het hart van het universum en het hart van de mens. Ze brengt de mens naar een nieuw niveau van begrip, waarbij het de verandering geeft om de deuren van je hart te openen voor de sterren, de aarde en het universum. Een cyclus van genezing van het menselijke ras dat begint in een werkelijke uitdrukking van liefde, de opening van het hart en het zoeken naar werkelijke genezing in jezelf. Belangrijk in dit proces is, dat je het niet bij de ander of in de groep zoekt, maar je eigen weg probeert te vinden, ondanks alle tegen werking. Van veel zoekers zijn als het ware eeuwenlang koppen afgehakt, je steekt je hoofd boven het maaiveld uit en je wordt terug gezet op je plaats en tegengewerkt. Door het gebruik van de Aarde-creatie verbind je je met deze portal, deze krachtplaats en ga je vanuit je eigen bescheiden weg (er is geen ander) je verbinden met het geheel. Deze weg gaat nu gesteund worden door je hogere helende kracht en het zet je op de weg om de genezing van alle niveaus in jezelf te vinden. De Aarde-creatie helpt je met het loslaten van wat niet belangrijk is voor de vervulling van de unieke rol van de mens in het universum en laat je afdalen naar de aarde naar een niveau van totaliteit, om van daaruit weer terug te keren naar een niveau van de engelen, te genezen na een lange zoektocht naar de originele bron. Enkele ervaringen: Ik voel mijn eerste chakra meer in aanwezigheid komen en voelt alsof het voeding krijgt, het ?loopt vol?. Niets ontbreekt mij. Er ontstaat een diepe verbinding met de aarde, door die verbinding met de aarde kan het kruin chakra verder opengaan en voel ik contact met ?de bron?, licht liefde, vreugde alles gaat stromen. Ik voel de heiligheid, schoonheid en zuiverheid in mijn hart. Het stimuleert het eerste chakra dus het stimuleert daadkracht, ik word er erg actief en gedreven van om dingen neer te zetten. Scheppend, hemel op aarde creëren (Gods rijk). Het plan komt van de grond, wordt werkelijkheid. Precies wat ik nodig had op dit moment. (Mevr. C.V.) Ik heb het gevoel alsof ik veel meer compleet begin te worden. Alsof er ontbrekende stukken van mezelf teruggeplaatst worden. Minder behoefte ook aan het delen van dingen die in mij spelen c.q. het zoeken van bevestiging bij anderen. (Mevr. M.K.)
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 01-02-2010 19:42

Hey wat leuk.
Heb je die foto al goed bekeken van de "aarde-creatie?
Zie daar een wezen staan, lijkt op 'n engel ofzoiets.
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 01-02-2010 19:47

ja ik zag ineens ook allemaal gezichten op de foto maar toen hij klein was vond ik hem het minst mooi :wink: hihi
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 01-02-2010 19:53

prachtige beschrijving, prachtige plek.
zeker als ie groot is :D
ik zie 'm in 't midden staan, hoofd en hele gestalte.
eromheen ook vele gezichten.
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 01-02-2010 20:09

hihi en nu vind je het de mooiste foto?
ja ik zie het ook hoor maar eerst niet aaaaah haha en nog als ik er zo over heen kijk vind ik het niet de mooiste foto
en inderdaad n mooie beschrijving!!!
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

Lover
Lid
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 13-11-2009 18:40

Bericht door Lover » 02-02-2010 08:05

KLAPROOS
Papaver rhoeas.

De Klaproos versterkt de kracht van de innerlijke vrouw. Het is een verwarmende en versterkende remedie, speciaal wanneer je je kwetsbaar voelt en je niet de kracht hebt om deze kwetsbaarheid om te zetten. Ze versterkt zowel de verbinding met je vrouwelijke kracht als die met de aarde. Goed om te gebruiken wanneer de verbinding met de aarde verstoord is. De Klaproos is ook belangrijk bij alle verstoringen tijdens de overgang en na misbruik. In beide situaties kun je de Klaproos het beste gebruiken in combinatie met de Teunisbloem. De Klaproos versterkt de eigen innerlijke waarde van liefde en laat je opkomen voor jezelf. Ook goed voor mannen wanneer ze te weinig vertrouwen hebben in hun gevoel. Wanneer je na drukke tijden niet goed kunt slapen geeft de Klaproos je rust en bescherming tijdens de nacht.

Plaats reactie

Terug naar “(Bach)Bloesemremedies”