Dwangneurose

Plaats reactie
slaapkop
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 14-08-2010 17:14

Dwangneurose

Bericht door slaapkop » 30-08-2010 14:37

Het afgelopen jaar heb ik verschillende bach remedies geprobeerd. Ik heb sinds een jaar of 5 ? last van een dwangneurose(s) en oogmigraine.
Ik krijg mijn remedies bij iemand die pas net begonnen is met bach en mijn dwangneurose niet helemaal begrijpt. De angst om migraineaanvallen te krijgen is door de bach zo goed als verdwenen ( helaas de aanvallen zelf niet ) Maar nu nog de dwangneurose. In mijn hoofd is bijna nooit rust altijd gedachtes en angsten altijd maar druk maken voor mij vaak het gevoel dat ik gevangen zit in mijn hoofd, emoties die vastzitten en even lekker huilen lukt niet. Ik heb nu vakantie dus weinig om het hand, mijn baan staat op de toch en ik merk dat ik een flinke terugval krijg. Ik probeer nu het met de rescue onder controle te krijgen maar lukt slecht maar tijdelijk.
Voor mij is mijn dwangneurose een soort controle middel (net als anorexia) grip willen hebben op iets omdat mijn leven een aantal jaren geleden 'uit mijn handen glipten' Ik ben benieuwd wat voor remedie jullie mij zouden aanraden.

Groetjes petra

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 30-08-2010 15:01

Het enige wat ik je aan raad Petra, is een hele goede ervaren therapeut raadplegen die jou hier in kan begeleiden. Dit is echt niet even met Bach bloesem oid te verhelpen naar mijn idee. Denk dat je er ook meer aan zult hebben om met regelmaat een goeg gesprek met een deskundig iemand hier over te hebben, zodat je langere tijd ook ondersteunt wordt hier in.
wens je sterkte toe hier bij.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

allisa26
Lid
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 05-09-2009 12:33

Bericht door allisa26 » 30-08-2010 20:38

ik sluit me bij hannie aan, dat heb je mooi gezegt hannie klopt ook helemaal lijkt me een hele goeie raad.
en ja creativiteit uit eigen kracht doet ook veel

wens je veel sterkte en beterschap toe slaapkop,
het leven is mooi, het leven is fijn iets om dankbaar voor te zijn. genieten van de kleine dingen vormt het geluk van grote waardes.

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 30-08-2010 20:46

Ik sluit me ook bij Hannie aan.Dit vergt echt een regelmatige begeleiding. Dit is niet iets wat je zomaar op kunt lossen.
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

slaapkop
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 14-08-2010 17:14

Bericht door slaapkop » 30-08-2010 20:49

Ik weet ook dat dit niet eventjes met bach te verhelpen is maar ik weet wel dat ik op eigen kracht een heel end kan komen, ik weet dat ik een twee jaar geleden zo'n half uur a drie kwartier bezig was om naar bed te gaan :oops: en nu lukt dit me binnen 5 minuten al (dit trouwens zonder bach). Een therapeut is voor mij echt de laatste optie als het me niet zelf gaan lukken. Die drempel ligt voor mij nog veelte hoog.

allisa26
Lid
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 05-09-2009 12:33

Bericht door allisa26 » 30-08-2010 20:51

wens je erbij veel succes slaapkop en ja eigen kracht kan idd veel doen positiviteit opbouwen terug in kleine stapjes he naar een evenwicht ballans vertrouwen en wat dan ook :)

mss heb je ook onverwerkte emotie's he? dan kan een gesprek regelmatige basis wel oke zijn he....

en je er ook bij helpen...om een bevorderende kwalitatieve genezingsproces te kunnen verrichten.....

sterkte in elk geval
en ja hoop kracht moed niet opgeven :)
het leven is mooi, het leven is fijn iets om dankbaar voor te zijn. genieten van de kleine dingen vormt het geluk van grote waardes.

Plaats reactie

Terug naar “(Bach)Bloesemremedies”