Remedie...Remedie-reeksen

Plaats reactie
Gast

Bericht door Gast » 30-09-2008 23:38

Ik gebruik kruiden al heel wat jaren en dan in
de vorm van Remedies. Iedereen is wel bekend met de Bachbloesemremedies, maar er zijn nog veel meer soorten remedies.
Elk continent op Moeder Aarde heeft een eigen remedie-reeks van de kruiden/planten die aldaar groeien.

Je kan op vele manieren omgaan met Kruiden,
mijn manier is (naast veelvuldig gebruik in de keuken :wink: )
werken met de energetische waarden van kruiden.
Het is juist de diversiteit van Kruiden en wat je er allemaal mee kan doen
die het zo boeiend maakt.

Een voorbeeld van een remedie waar ik graag mee werk
en waar ik goede ervaringen mee heb:

ENGELWORTEL - Angelica - Angelica archangelica.
Bescherming vanuit spirituele werelden en de hulp van hogere liefdadige krachten, "engelbescherming" vooral wanneer men de drempel naar "de andere kant" overschrijdt; geeft meer spirituele ontwikkeling van het bewustzijn en versterkt het vermogen om liefdadige spirituele krachten in je leven en werk te kunnen ervaren; bevordert het zoeken naar en gebruiken van spirituele inzichten. Bij confrontatie met onbekende gebieden geeft het een "Goddelijk" vertrouwen met een goede aarde-binding. Brengt je weer terug in het midden.

Wanneer jullie meer willen weten dan hoor ik dat graag.
In Liefde & Licht,
bron: nlbloesem

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 30-09-2008 23:59

Lieve Sha Na ra

Heel interressant die uiteenzetting over de engelwortel.
Mijn vraag aan jou is hoe gebruik je zo'n kruid dan energetisch is dat als thee of hoe moet ik dat dan zien.
Ik weet wel dat in Zwitserland waar ik geboren ben nog veel met kruiden en planten gedaan wordt.Omdat medicijnen daar ook heel duur zijn, worden deze oude huismiddeltjes gebruikt, om genezing of verlichting te brengen.
liefs Marianne
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

Gast

Bericht door Gast » 01-10-2008 09:21

Lieve Marianne,

Remedies zijn op basis van planten in vloeibare vorm,
dmv onderzoeksprotocollen test je een persoon op
energetische verstoringen, de blokkade(s) die boven komen
trillen mee met remedieflesjes. Het inzetten voor healing van
de remedie(s) die uit de test komen betekend dat de energie weer mag gaan stromen voor die persoon.
Er zijn verschillende manieren om de remedie(s) in te zetten,
de simpelste manier is druppels innemen,
maar je kan ook de remedie op de zere/zwakke plek leggen en zo verlichting brengen of een mini-buisje bij je dragen voor een bepaalde tijd. (beetje het idee van een edelsteen bij je dragen)
En zo zijn er nog meer mooie mogelijkheden.

Op deze manieren werk ik dus energetisch met kruiden en planten.

Heb ik je vraag een beetje kunnen beantwoorden?
In Liefde & Licht,

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 01-10-2008 10:24

Ja lieve Sha Na Ra je hebt mijn vraag beantwoord.Dank je wel daarvoor
Ik ken deze remedie in vloeibare vorm ,maar ging er even van uit dat het eventueel nog opeen andere manier mogelijk was.B.v. het echte gebruik van de plantendelen zelf waar ik het over had , wat ze in Zwitserland doen ,daar gebruiken ze de planten voor b.v thee ,maar ook om smeerseltjes temaken om op je huid te smeren voor klachten of pijn of gewoon om in te nemen . Dus ze plukken de planten of kruiden zelf en maken het dan tot een in te nemen medicijn.
Er is zoveel wat de natuur ons geeft als we het maar willen zien

Ik gebruik zelf graag de engelen essenses niet alleen voor mezelf maar ook voor anderen ( in flesjes te koop )daar wrijf ik dan patienten hun voeten mee in na een voetbehandeling ,net wat ik voel wat ze nodig hebben en of ze het nodig hebben. Ook kun je de remedie innemen.Elke remedie staat voor een energetisch stuk wat je dan bij jezelf kunt helen. Er zijn ook daarin heel wat verschillende essenses .
liefs Marianne
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

Gast

Bericht door Gast » 01-10-2008 16:25

Ja zeker, er valt veel te beleven in Remedie-land :)

Lieve Marianne,

Wat jij beschrijft over smeerseltjes maken etc.,
dit kan ook heel goed met remedies, heeft dezelfde werking.
Je kunt enkele druppels toevoegen aan een basiszalf of olie of aan je badwater bijv.

Wat ik vaak doe is intuitief een plantenremedie kiezen voor de dag en daarvan enkele druppels aan mijn kan kristalwater toevoegen.

Natuurlijk kun je dit ook doen met verse of gedroogde kruiden of plantdelen, ik geef de voorkeur aan vers en dat is hier vaak moeilijk te krijgen, hierbij speelt tijd ook een rol, remedies worden gemaakt van verse plantdelen en dat sluit aan bij mijn voorkeur en bespaart veel bewerkingstijd.

Een mooie grote kruidentuin zou ik wel top vinden, maar ja, ik heb maar een klein balkonnetje :lol:

In Liefde & Licht,

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 01-10-2008 20:18

Lieve Sha na ra,

Bedankt voor je antwoord .helaas moet ik het ook doen met een klein balkonnetje ,wat wel vol staat met planten en kruiden haha
liefs Marianne
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 01-10-2008 21:06

hoi hallo
ik vind salie thee wel lekker bij keelpijn en soms brand ik het ook vindt het wel lekker ruiken en wapper dan wat rond in huis vind het gewoon lekker ruiken en doe dat soms ook als de kooklucht zo blijf hangen whaaaa :oops:
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

Gast

Bericht door Gast » 02-10-2008 22:24

Lieve Marianne,
Fijn een groen balkon,
wat doe jij met kruiden, werk je daar mee, maak je ook wel eens smeerseltjes, thee of iets van die aard?

Heb je nog tips uit Zwitserland, lijkt me leuk die hier te lezen.
Ieder Land/Cultuur heeft zo zijn eigen manieren.

In Liefde & Licht,

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 18-10-2009 10:54

Sha-Na-Ra schreef:Lieve Marianne,
Fijn een groen balkon,
wat doe jij met kruiden, werk je daar mee, maak je ook wel eens smeerseltjes, thee of iets van die aard?

Heb je nog tips uit Zwitserland, lijkt me leuk die hier te lezen.
Ieder Land/Cultuur heeft zo zijn eigen manieren.

In Liefde & Licht,
Marianne heb je nog tips die makkelijk te maken zijn en waar kruiden in verwerkt zijn die ook niet zo moeilijk te koop zijn?
Ik ga straks in de opleiding voor refexzonetherapeut hier wel meer over leren, maar jij en nog anderen hier op ons forum hebben er al ervaring mee.
Enne ik ben een leergierig mens zoals je weet .....

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Plaats reactie

Terug naar “(Bach)Bloesemremedies”