verbondenheid met gene zijde

Ervaring met het krijgen van berichten van GENE ZIJDE?
Plaats reactie
nick deneweth
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 27-09-2010 15:00

verbondenheid met gene zijde

Bericht door nick deneweth » 27-09-2010 16:10

Beste mensen,
verleden week is mijn lieve moeder gestorven, heel rustig en sereen, na een goed jaar zwaar ziek te zijn geweest, op de leeftijd van 78 jaar. Aangezien zij reeds meer dan 14 jaar bij mij en mijn gezin thuis woonde, voelt het afscheid toch zo raar en onwennig. Aangezien ik sterk geloof in een leven hierna, vraag ik me toch af waar zij nu zou zijn? Is zij gelukkig ? Kan zij ons nog volgen, nog zien ? Een teken geven ? Heeft zij ook pijn als ze ons verdriet ziet ? Kan iemand mij daar eens een antwoord op geven ? Iemand vertelde me ook dat een overledene zijn eigen begrafenis kan meemaken, de aanwezigen, de sfeer... Kan dit ? Ik zou het enorm op prijs stellen moest iemand me daar eens een antwoord op geven. Nogmaals, ik ben overtuigd van een hiernamaals, maar hoe kan ik nog een band met mijn lieve moeder blijven hebben ?

Groeten,

Nick

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 27-09-2010 22:37

Lieve Nick.
Ik heet je welkom op ons Forum....zou jij zo vriendelijk willen zijn om je voor te stellen,ook even de voorwaarden lezen graag.Dan wordt je veel duidelijk.Veel Lees en schrijf plezier toegewenst.
Warme groet ,
Karin
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 27-09-2010 23:12

Dag Nick,
Eerst gecondoleerd met het overlijden van jouw moeder en veel sterkte komende tijden gewenst in en met deze gevoelige periode voor jullie gezin.
Ik wil jou graag wel het een en ander over het overgaan naar de andere zijde vertellen hoor. Kom morgen met meer goed?
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 28-09-2010 16:12

Nou Nick excuus, het duurde wel iets langer dan ik dacht, maar hoop dat je hier iets mee kunt.

Als iemand sterft wordt hij opgehaald en begeleid naar de andere kant. Je zou het een 'afhaalcommando' kunnen noemen van gene zijde, niemand hoeft dit dus alleen te doen gelukkig. Vandaar dat je heel vaak de ontspannen en jongere uitstraling bijna kunt zien als iemand net overleden is. Ook kunnen ze opgehaald/opgewacht worden door hun geliefden die eerder over zijn gegaan.
Ik heb dit zelf eens mogen ervaren bij iemand die stierf en zelfs vertelde hoeveel het er waren,echt bijzonder en mooi is dat.

Jouw moeder is in elk geval vrij van pijn ziekte zorgen etc, is nu ook in de overgangsfase waarbij ze ook geholpen wordt om te wennen aan de nieuwe maar mooie omgeving daar.Blij dat ze anderen daar weer ziet,was er ook klaar voor om te gaan, dit leid ik af uit jouw verhaal dat ze zo mooi heengegaan is zie je. Maar ze kan toch ook nog wel verdrietig zijn om jullie die ze verlaten moest. Ze is nog maar kort daar he, voel dat niet te zwaar aan Nick, want de sfeer daar is zó anders dan hier dat het mede daardoor ook lichter voor haar zal voelen denk ik, dan voor jullie hier.

Soms gebeurt het wel dat je nu al heel vlug een typisch bij haar horend teken van haar mag krijgen als troost, (kan zelfs het geluid zijn van de wijze waarop ze in haar theekopje roerde)om zo te laten zien dat jullie band met elkaar niet verbroken is. Daarna kan het veel langer duren voor dat nog eens zal gebeuren omdat ieder op zijn wijze verder moet leren gaan.Zo zal ze graag volgen ook hoe het verder in het leven gaat met jullie.

Als zij jullie verdriet ziet zal ze dat zeker erg vinden maar het ook héél goed begrijpen,omdat zij daar ook beseft dat jullie tijd nodig hebben om het gemis een plaats te geven.
Geloof jij in hulp van engelen Nick? En daar maar ook hier voor jullie bedoel ik dus.

Zo zal ze ook haar begrafenis hebben kunnen mee maken en misschien heb jij of anderen een bepaalde sterke aanwezigheid kunnen voelen waarbij je meteen plotseling heel sterk aan haar moest denken, een gevoel die echt alleenbij haar hoorde?

Ik hoop echt dat je eerdaags even een teken mag krijgen van haar hoor! Zal jullie zo'n goed en ondersteunend gevoel geven om door het ergste verdriet heen te gaan.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 29-09-2010 09:20

Lieve Nick,
Vele gevoelige vragen heb ik zo goed mogelijk beantwoord in de pb tjes vanwege het prive karakter. Jij weet ook dat ik dit hier nu neer zet.

Wat ben ik blij dat ik jou heb kunnen helpen,zéker nu jouw moeder hier nog is! Heel moedig van jou om juist in deze zo gevoelige dagen dit te vragen allemaal en waar je meteen al veel aan kunt hebben zoals je zei.
En wat ga jij op een mooie respectvolle en lieve manier hier mee om!
Hoop dat je vooral ook morgen er veel aan zult hebben,
wat enerzijds heel verdrietig zal zijn, maar toch ook een mooi afscheids moment/dag kan zijn. Wens jullie echt (klinkt misschien beetje raar zo) een hele mooie afscheidsdienst en dag toe met zijn allen, waar je later met een goed gevoel altijd weer aan terug kan denken. Ook voor jouw moeder vooral he is heel belangrijk.
een bemoedigings knuffel, 'k denk aan jullie morgen,zal hier thuis een kaarsje branden dan,
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 01-10-2010 15:31

Ik sluit me bij Hannie haar mooie antwoorden aan.
Je krijgt vast en zeker tekens van haar (al gehad?), misschien zie/hoor/ruik/voel/weet je ze eerder omdat je
weet dat ze er nog is, je er ook open voor staat op deze tekens op te merken bedoel ik :wink:
Heb je al eens van Hans Stolp gehoord? Je zou eens kunnen kijken op 't internet (via google ofzo)
naar zijn website. Heb zelf toen een cd van hem aangeschaft: "de 7 stappen naar de lichtwereld."
Heeft mij veel steun en een lichtpunt gegeven in dergelijke vragen die jij hier ook stelt :idea:
Wellicht is het iets voor jou..
Wens je veel kracht toe om dit verlies te dragen. Wens je ook vele mooie contacten met je geliefde moeder
toe, al is het op een andere manier nu, in de geest via het hart.
warme groet,
Edith
Afbeelding
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

Kees
Moderator
Moderator
Berichten: 795
Lid geworden op: 18-02-2008 16:14

Bericht door Kees » 01-10-2010 18:18

Gecondoleerd Nick,
Ze zal altijd bij je zijn, je zult zelf wel ontdekken wanneer
Don't shoot the messenger

jaspers
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 06-06-2012 14:36

Bericht door jaspers » 06-06-2012 14:41

karin schreef:Lieve Nick.
Ik heet je welkom op ons Forum....zou jij zo vriendelijk willen zijn om je voor te stellen,ook even de voorwaarden lezen graag.Dan wordt je veel duidelijk.Veel Lees en schrijf plezier toegewenst.
Warme groet ,
Karin
jep!

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 06-06-2012 22:07

Hoi Jaspers

Ik snap je reactie niet zo goed op dit bericht.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Plaats reactie

Terug naar “Berichten van GENE ZIJDE”