Hypnotherapie

Jezelf of iemand anders onder hypnose brengen. Hoe werkt dat? Wat is het doel? Is het gevaarlijk? En meerdere vragen die je hierover bezig houden
wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 22-06-2011 21:33

Cailen schreef:Waarom ga je niet eens op zoek dan????
Zelf ervaren is toch de beste manier om erachter te komen.
Iedereen heeft er zo zijn eigen beleving in....
Ieder zijn belevingswereld is anders, net als ieders bewustzijn....
Ik denk dat de controle loslaten hier wel van belang is.
Door controle vast te houden kun je vast lopen en dan kom je niet verder in hetgeen je veranderd wilt hebben.
Ik ken niemand die het kan en dan zou ik een consult en sessie moeten aangaan met iemand die ik niet ken, maar wel goed aanvoelt want ik wil niet zo maar even een ervaring opdoen, maar zou dan ook iets willen bereiken, het is voor mij niet zo maar even iets uitproberen.
Daarbij komt dat het nogal heel erg prijzig is en dat wil ik niet betalen, dus daarom ga ik niet op zoek.
Ben het helemaal met je eens hoor zelf ervaren is het beste, maar ja
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 22-06-2011 22:05

Tja....dat is een keus om zelf te maken. Je moet zelf bekijken wat het je waard is.
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 22-06-2011 22:12

klopt cailen.
x
frozen eyes can't cry

Hans.
Lid
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 06-02-2013 17:12

Bericht door Hans. » 08-02-2013 08:45

Hoi Allemaal.

Ik ben zelf hypno en regressie reincarnatie therapeut al heel lang.

Je hebt eerst een inteak gesprek deels om aan weet te komen waar de schoen wringt ander zijds een sootr kennis making.

Als je begint kan je een geleide meditatie doen voor een algehele ontspanning, soms gaat het vlug en dan kan je beginnen, je kan zeggen laat alle gedachten maar door je hoofd gaan, sommige gedachten herlalen zich weer en als je dat hebt kan je die aan mijn vertellen, ik zeg dan bijvoorbeeld maak die gedachte maar sterker, voel wat die gedachte bij je doen en zo verder, tot dat het moment komt van begrijpen waarom die gedachte dat proleem er is en de achter grond er van zodat dat probleem los gelaten kan worden.

Soms ga je direct naar het onderwerp toe wat afgesproken is en ga je daar aan werken.

Ik heb met hypno en regressie therapie altijd goede reuzeltaten gehad, ook tijdens mijn opleiding als je zelf proef konijn bent.

Willen jullie er meer over weten, of vragen hebt hoor of lees ik die graag en zal een eerlijk antwoord sturen als ik die beantwoorden kan natuurlijk.

Groeten Hans.
Mijn leven heeft mij gemaakt wat ik nu ben

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 08-02-2013 08:57

Welkom Hans,
Mooi je beschrijving over je werk.
We mogen allemaal op zoek gaan wie we zelf zijn en hebben niemand ervoor nodig want alles zit al in ons Zelf .We moeten het alleen nog weer her ontdekken.
Van hart tot hart Marianne
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

Hans.
Lid
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 06-02-2013 17:12

Bericht door Hans. » 08-02-2013 11:57

Hoi Marianne.

Bedankt voor je antwoord, maar hoeveel weten dat de waarheid in je zelf zit en heb en hoeveel kunnen daar bij komen?

Groeten Hans.
Mijn leven heeft mij gemaakt wat ik nu ben

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 08-02-2013 22:43

Dat klopt Hans .dat zullen er niet veel zijn die helemaal zichzelf zijn en hun hart volgen.
Ik probeer dit al jaren uit te dragen,maar je kunt mensen niet puschen .Iedereen heeft zijn eigen pad te gaan en doet dit op zijn of haar tijd.
Wij zijn voorlopers en mogen het pad effenen zodat anderen er gemakkelijker overheen kunnen gaan.Of zie jij dit anders.?
Van hart tot hart Marianne
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

Hans.
Lid
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 06-02-2013 17:12

Bericht door Hans. » 09-02-2013 08:11

Hoi Marianne.

Ik zie dat anders, het pad voor jou en voor mij en het eind doel dat is bekend, maar wat je daar voor doen moet nog niet en elke keer dat je struikeld over iets is een lering, zoals het hele leven een leerschool is.
En of je nu in de eerste klas zit of de hoogste en wat je geleerd hebt mag en kan je als je dat wil andere mensen op weg helpen en het vlammetje in hun helderder doen branden, zodat ook hun weg beter te begaan is.

Groeten maar weer en veel licht toegewenst

Hans.
Mijn leven heeft mij gemaakt wat ik nu ben

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 09-02-2013 11:01

Dat komt dan op hetzelfde neer als wat ik bedoel.Al schreef ik het anders. Wat je ervoor doen moet ligt eraan hoe je er tegenaan kijkt en hoe je in je leven staat.Of je slachtoffer blijft of dat je je leven weer in je eigen hand neemt en er wat van maakt.Aan ieder zijn of haar eigen keuze. De keuze ligt altijd bij jezelf
We zijn allemaal één en daar mogen we aan werken dat we dit inzien.De één is niet hoger ,beter of knapper dan de andere.Maar we zijn allemaal gelijkwaardig.
Jij ben een ander ik en ik ben een ander jij.
We zijn allemaal met elkaar verbonden.
Elke tegenslag biedt je ook weer een kans om er wat van te maken.Het leven is inderdaad een leerschool. Van elke uitdaging of tegenslag leer je weer al zie je dat veelal later pas in wat het je gebracht heeft..

Van hart tot hart Marianne
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

Plaats reactie

Terug naar “Hypnose”