Hypnotherapie

Jezelf of iemand anders onder hypnose brengen. Hoe werkt dat? Wat is het doel? Is het gevaarlijk? En meerdere vragen die je hierover bezig houden
berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 20-06-2011 22:23

nou dan moet je het maar niet doen he

maar het kan duz wel
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 20-06-2011 22:25

Als je ze persoonlijk kent misschien maar zo van het internet plukken lijkt me niet zo makkelijk.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 20-06-2011 23:36

Je wordt in een ander soort bewustzijn gebracht en dan ga je zelf vertellen wat je ziet of waar je bent .De therapeut vraagt dan bepaalde dingen.Soms is het heel heftig dan moet je goed begeleidt worden.
Je hoort alles wat er om je heen gebeurt en toch ben je in een ander soort van bewustzijn.Maar de therapeut kan je nooit dingen laten doen die jij niet wilt.Je bent overal zelf bij. Ik wil één voorval vertellen .Ik heb op mijn schoolweg als kind een ernstig ongeluk zien gebeuren met een auto die onder een trein kwam.Dit was nogal een trauma voor me.Onder hypnose bracht de therapeut me terug naar dat ongeluk Ik zag het als het ware overnieuw gebeuren.Zo kon ik het verwerken en is het geen trauma meer voor me.ik kon het eindelijk een plaatsje geven.
Zo heb ik ook m,n eigen geboorte gezien in een sessie.Het is nogal privé dus wil er verder niet dieper op in gaan.
Maar toen ik het aan mensen ging navragen klopte dit wat ik had gezien en had meegemaakt.
Het kan dus een groot voordeel opleveren om dingen weer te beleven of weten waar je in een vorig leven hebt gewoond of hebt gedaan.Soms heb je een karma uit te werken uit een vorig leven en wordt het je in dit leven duidelijk wat je te doen hebt en hoe je het kunt oplossen.Soms is het zo dat je met dezelfde mensen waar je in een vorig leven mee samen geleefd hebt nu weer op aarde bent om het af te maken wat je toen niet hebt afgemaakt.
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 21-06-2011 11:50

Oke dat is me duidelijk Marianne, dus die andere bewustzijn wordt veroorzaakt door de manier van vragen stellen door de therapeut? Of doet zij/hij iets waardoor je die trance te pakken krijgt?

In dat filmpje dat Yvo geplaatst heeft moet die persoon naar zijn hand kijken en dan hup is hij onder hypnose.
Zo ging dat bij jou dus niet of op een andere manier door ergens naar te kijken.

Dank het begint me een beetje te dagen.
Ik lees dat het voor allerlei problemen kan helpen, dat mogelijk een oorzaak heeft waar je niet aan toe wilt geven of wat je ver weg gestopt hebt en niet wilt voelen om een of andere reden.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 21-06-2011 13:32

Je praat met de therapeut wat je opgelost wilt hebben , waar je tegen aan loopt of waar je aan wilt werken bij de intake
Bij mij telde de therapeut van drie naar 1 terug en daarbij praatte hij heel erg langzaam.
Ik was heel gemakkelijk in een hoger bewustzijn.het wordt dus niet veroorzaakt door het vragen stellen maar je stelt je ervoor open .Dus alles loslaten.Gewoon kijken wat er komt
Je bewustzijn is iets wat bij je hoort(niet iets wat buiten je is) maar waar we vergeten zijn om daar naartoe te gaan en er naar te luisteren.Een(goede) hypnotherapeut kan je begeleiden naar die staat van zijn.
En daarna begint hij met de sessie.Dit was 30 jaar geleden
Nu kan ik zelf naar die staat van zijn zonder hulp van anderen.
Met die staat van zijn kan ik contact maken met engelen .overledenen en de goddelijke wereld.
Er is nog zoveel wat we mogen en kunnen ontdekken.
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 21-06-2011 14:29

En daar komt de LEEGTE dan weer om een hoekje kijken....
Met goede oefening kun je inderdaad op een gegeven moment zelf deze staat van bewustzijn bereiken. Je komt bij je ware ik, je ziel en je ziel kan ver reizen........
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 21-06-2011 21:02

Thanx ja die staat van bewustzijn ken ik wel en kan ik ook zelf wel bereiken.
Oke dus dat doe je dan eigenlijk ook zelf bij de hypnotherapeut, ik dacht dat die er een techniek voor had om je daarin te ondersteunen om je het sneller of makkelijker te maken.
Mmm interessant vind ik het wat die therapeut dan extra kan bieden.
De vragen die die stelt om je een weg te wijzen misschien?
vb als kijk eens wat je ziet is wat je ook zelf kan doen.
Maar vragen om naar een situatie te kijken is dan sturend in dat wat je ziet?
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 21-06-2011 22:16

Waarom ga je niet eens op zoek dan????
Zelf ervaren is toch de beste manier om erachter te komen.
Iedereen heeft er zo zijn eigen beleving in....
Ieder zijn belevingswereld is anders, net als ieders bewustzijn....
Ik denk dat de controle loslaten hier wel van belang is.
Door controle vast te houden kun je vast lopen en dan kom je niet verder in hetgeen je veranderd wilt hebben.
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 21-06-2011 22:57

het lijkt mij echt eng!! xx
frozen eyes can't cry

Sita
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1740
Lid geworden op: 13-02-2008 17:33

Bericht door Sita » 22-06-2011 01:01

BOE !! xx


Plaats reactie

Terug naar “Hypnose”