Hypnotherapie

Jezelf of iemand anders onder hypnose brengen. Hoe werkt dat? Wat is het doel? Is het gevaarlijk? En meerdere vragen die je hierover bezig houden
wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Hypnotherapie

Bericht door wiba » 14-06-2011 22:22

Is er hier iemand die ervaring heeft met hypnotherapie en wil je er iets over vertellen wat jou ervaring er mee is?
Natuurlijk hoef ik geen details te horen wat je reden was waarom je daar naar toe ging, maar ben geinteresseerd in hoe zo'n therapie gaat.
Ik lees dat je in een soort trance wordt gebracht, maar dat het wel aan jezelf ligt of het lukt om je in zo'n toestand te krijgen. En dat je dan toch wel bewust bent van waar je mee bezig bent.
Maar hoe kan je dan toch in een diepere laag van jezelf kijken?

Hoop van jullie te mogen leren hierin.
Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 18-06-2011 11:35

Ik heb er naar aanleiding van het you tube flimpje dat Yvo geplaatst heeft wat info gezocht. Ik vind het een interessant onderwerp, maar kan me er niet zo veel bij voorstellen, daarom zou ik graag van ervaringsdeskundigen hun ervaring horen.

Is het niet zo dat er veel overhoop gehaald wordt dat niet voor niks op dat diepere niveau zit omdat je het niet aankunt op dit moment?

Ben benieuwd, liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 19-06-2011 19:36

ik heb er geen ervaring mee, weet ook niet egt iets over.
ben dus ook benieuwd.
xx
frozen eyes can't cry

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 20-06-2011 18:42

ja heb er ervaring mee en ja het werkt als je het zelf toe laat
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 20-06-2011 20:50

Ik heb er ook ervaring mee .Net als Berdien zegt als je het toelaat.
Vind wel als kant tekening erbij dat je wel naar een goede (integere ) moet gaan die goed nazorg kan bieden ,want weet van iemand die is naar een hypnotherapeut geweest en daar is heel wat opgerakeld en kreeg daarna geen nazorg.Moest zelfs in zeer emotionele toestand een heel eind rijden .Vind dit niet verantwoord.

Dus ja het werkt.Heb verschillende levens bezocht waarin ik geleefd heb op deze wijze.
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 20-06-2011 21:59

Dank je dames voor het delen.
Ja ik lees er wel over welke effecten het heeft gehad bij mensen die over hun ervaringen hebben geschreven.
Maar ik ben zo geinteresseerd hoe het werkt, wat doen ze dan met je en hoe krijgen ze je zo in die trance.
Ik lees dat je in een soort trance wordt gebracht, maar dat het wel aan jezelf ligt of het lukt om je in zo'n toestand te krijgen. En dat je dan toch wel bewust bent van waar je mee bezig bent.
Maar hoe kan je dan toch in een diepere laag van jezelf kijken?
Ja dat geloof ik graag Marianne dat je wel goede nazorg moet hebben.
En ja Berdien ik denk ook wel dat het een hele klus kan zijn om je in een trance te brengen. Dat iemand dat zelf ook wel tegen kan houden.
Ik lees dat er dingen naar boven kunnen komen die je je niet bewust bent, maar dan kan die persoon ook zomaar iets verzinnen toch, ze kunnen wel zeggen dat jij dat gezegd hebt, maar wie zegt dat dat zo is?
Ik ben wel benieuwd of je dat dan zo moet geloven of dat er iets opgenomen wordt ofzo.
Dus hoe gaan ze te werk en hoe kom je er achter dat dat het echt is dat je dan zegt? Ben je dan zo bij bewust zijn dat je wel hoort en beseft dat je uit de onderbewuste iets verteld?
Ik weet niet goed hoe ik het allemaal duidelijk moet maken wat mij hierin onduidelijk is. Snappen jullie het nog????
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 20-06-2011 22:15

het is niet zo zeer moeilijk om je in een trance te laten brengen want ik was er maar zo in maar om daar in te blijven dat kan moeilijk zijn
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 20-06-2011 22:17

berdien schreef:het is niet zo zeer moeilijk om je in een trance te laten brengen want ik was er maar zo in maar om daar in te blijven dat kan moeilijk zijn
Hoe deed ze dat dan?
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 20-06-2011 22:19

ga het gewoon maar ns zelf onder vinden da's het beste
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 20-06-2011 22:20

Tja weet je wat dat kost? Voor een experiment wel aan de prijs hoor en ik denk dat je ook niet zo maar naar zo'n therapeut kunt stappen en zeggen ik wil graag ervaren hoe het werkt hahaha
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Plaats reactie

Terug naar “Hypnose”