Lucide dromen wat zijn dat?

Hoe kan je lucide dromen interpreteren? Hoe zelf te sturen in je slaap? Bespreek tips en technieken.
wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Lucide dromen wat zijn dat?

Bericht door wiba » 01-06-2010 04:30

Deze dromen worden ook wel ´heldere´ dromen genoemd. Dit zijn dromen die je hebt als je daadwerkelijk slaapt, maar waarin je je toch bewust bent van het feit, dat je slaapt en dat je droomt. Lucide dromen voelen als heel echt aan, omdat je je zo bewust bent in de droom. In tegenstelling tot andere dromen lijken hierin gedachten en gevoelens levensecht.
Hierdoor kun je ook je droom en het verloop van het droomverhaal beïnvloeden en bepalen.

Je kunt de heldere droom gemakkelijk herkennen aan de volgende eigenschappen:
* je bent je bewust dat je droomt;
* je bent je ervan bewust dat je fysieke lichaam in bed ligt;
* je bent je ook bewust van wat er zich afspeelt in je droom;
* al je zintuigen werken, je kunt bijvoorbeeld ruiken of proeven;
* als je je aandacht ergens op richt, dan verschijnt het ook daadwerkelijk;
* je bent in staat om je droom te beinvloeden;
* je kunt het gemakkelijker onthouden dan andere dromen.

Heb jij een dergelijke droom en wil je het delen, zet het dan onder deze topic.
Bron: Dromen-duiden.nl
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 01-06-2010 19:08

mooie beschrijving Wilma.
Lucidedromen zie ik als astraal reizen,in mijn droom dromen,zodat ik in iedere situatie kan ingrijpen waar ik zelf wil. De droomanalyse is een belangrijke vorm van voorspelkunst.Aangezien ze niet alleen toegang tot ons persoonlijke onbewuste biedt,ook tot universele symbolen systeem en tot hogere bewustzijns vormen,die ons in staat stellen om onze eigen ervaringen te interpreteren in de context van een wereld die niet aan stoffelijke grenzen gebonden is.Dromen transcenderen de tijd en daardoor kunnen we in onze dromen vaak mogelijk vruchtbare paden in de toekomst zien.Je kan zelfs technieken leren om astrale niveau 's te behalen en andere demensies te bezoeken.Deze rijken bereik je in een lichte trance in je droom langs verschillende route's,door gaten in de Aarde en langs tunnels.Rijdend op geesten paarden of drijvende kano's op rievieren ik geef hier een zijstraatje.Zo kan je plaatsen in demsensie bereiken waar we genezing of wiijsheid kunnen ontvangen door te communiceren met pratende dieren of meesters of meesteressen die over vruchtbaarheid en overvloed heersen.Werkend binnen het kader van de astrale niveau's,dat zal jou helpen om dilemma's op te lossen en inzicht geven in het allesomvattende spiritueleweb,dat ons niet alleen met het verleden en de toekomst verbindt,ook met de onzichtbare bovennatuurlijke wereld.Hier verblijven onze voorouders.Dit alles te bereiken in het medicijnewiel in de Heilige 5,Heilige 10,Heilige 20.Jou hogerezelf.

Afbeelding
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 01-06-2010 22:13

Een mooie uitleg van jullie Karin en wilma. Dank je wel. Ik had mijn eerste lucide droom toen ik ongeveer 20 was. Ik werd al jaren achtervolgd in mijn droom totdat ik besefte dat ik droomde. Toen draaide ik me om en confronteerde de achtervolger en ging achter hem aan. Daarna er nooit meer over gedroomd. Heb heel vaak lucide dromen waarin ik alles echt meemaak en er een eigen draai aan kan geven. Voor mij is het nu heel gewoon geworden.
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 02-06-2010 10:10

Mooi en duidelijk jullie uitleg Wilma en Karin.

Heb zelf al vele lucide dromen gehad en nog steeds. Ook lang geleden al, maar wist toen nog niet dat het deze naam had. Was er toen ook niet mee bezig.
Heb het wel destijds een tijd lastig gevonden daardoor wat de betekenis van dit soort dromen was.
Ook wat het verschil is met visioenen die ik jaren geleden dus al eens heb gehad toen ik terug kon kijken, maar ook deze toe nog zag als mooie dromen waar me van alles verteld werd, ook opdrachten kreeg, al was het wel met een behoorlijk kippevel gevoel een tijd daarna.
Dacht altijd dat alleen heeel ver gevorderden visioenen kregen. Tot iemand mij dit uitlegde en 'k begreep wat het inhield. 'k Heb ook de afgelopen week weer een visioen 'gekregen' die helemaal aansluit op de voorspellende droom van een paar maanden geleden. Een gedeelte ging oa ook exact over dezelfde persoon nu.
Kan het daarom ook niet hier neer zetten, maar het heeft me behoorlijk geraakt, wel ook heel positief moet ik zeggen, ben er blij mee.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 02-06-2010 15:03

Mooie uitleg Wilma.
Vannacht ook een lucide droom gehad, tussentijds even wakker, in de droom dacht ik bij mezelf: "nu wordt ik even wakker."
En toen ging ik weer verder in dezelfde droom en liep daar rond alsof ik wakker was, heel grappig.

Ben pas terug van de vakantie, en als ik nog een tip mag geven: Roelien de Lange, de Vuurgodin.
Na 2 jaar eindelijk dit prachtige boek uitgelezen.
Heel veel informatie, ook over dromen, en de energie daarvan gebruiken in ons dagbewustzijn.
Karin legt hierboven ook veel uit over wat ik in dit boek herken. Je hebt 'm vast ook in huis Karin :lol: :wink:
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 02-06-2010 18:07

Graag gedaan Louisa,Hannie. :lol:
Nee visje ik ken dat boek niet,wel Roelien zei is ook sjamaan een collega van mijn. :lol:Hoe was je vakantie?
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 03-06-2010 12:31

Ik had hier een mooie dolfijnen-meditatie gelezen van jou, Karin.
Deze had Roelien ook in haar boek staan, zij werkt veel met dolfijnen als krachtdier.
Daarom dacht ik, misschien is dit Karin bekend?

Heb een fijne vakantie gehad op Rhodos, heel afwisselend met oude kapelletjes/kerkjes, natuur en opgravingen (Kamiros) en
beetje strand en zon onder de parasol (felle zonnevlammen :lol: )
Bedankt voor je vragen Karin. :D
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 03-06-2010 20:52

Dat klopt dat zei veel met dolfijnen werkt,heb ook veel van haar hierin geleerdt.Heb je het zelf al geprobeert?
Fijn om te lezen dat je vakantie fijn is geweest.En nog orb's op foto's :lol:
Graag gedaan Visje.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 06-06-2010 12:57

Erg leuk Karin, dol-fijn :P
Zelf nog niet de oefening geprobeerd, maar wel dol op deze dieren, ook walvissen.
Heb geloof ik wel 'n paar orbs op de foto's staan, nog niet zo heel goed bekeken alle foto's.
Wellicht plaats ik ze nog. :wink:
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

Energie-girl
Lid
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 15-06-2011 22:49

Bericht door Energie-girl » 21-06-2011 21:49

Ik droom best vaak dat een jonge me wild verleiden, maar dan denk ik bewust: Ik heb een vriend! en dan lopen ze vaak weg :lol:
maar soms...dan ga ik vreemd (bewust ook nog, dus dat zeg ik maar niet tegen me vriend :oops: hahah)
'Vreemde zijn vrienden die je nog moet leren kennen'.

Plaats reactie

Terug naar “Lucide Dromen”