Wat kan schrikken lekker zijn.

Hoe kan je lucide dromen interpreteren? Hoe zelf te sturen in je slaap? Bespreek tips en technieken.
allisa26
Lid
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 05-09-2009 12:33

Bericht door allisa26 » 21-07-2010 23:17

9 link ik niet met nieuw begin of oud of wat dan ook

zelf bekijk ik dat los van los van tja zoveel

9 = universele kracht
maar wat het betekent in jou droom dat weet ik niet
en of 9 mijn uitleg klopt volgens boeken of wetenschap weet ik ook niet

ik weet enkel wat ik voor mezelf denk te weten en te voelen bij getal 9
sterk, krachtvol, puur, zuiver, en het is = universele energie
ik heb daar wel een beeld bij ook maar kan dat moeilijk verwoorden.
ja dan zie ik heelal eigenlijk voor mij maar de grootste kracht dat der bestaat.

toen ik klein was droeg ik voor mezelf die wetenschap in me
9 was(is) ook mijn lievelingsgetal zeg maar
tja een gevoel dat heel moeilijk te omschrijven is mss dat wel want deze uitleg is nu zeer kort omvat.
maar ik weet niet of dat met jou droom te maken heeft.

ik kan heel goed mijn eigen dromen meestal annalyseren maar een ander zijn dromen is nu weer een andere zaak :)
het leven is mooi, het leven is fijn iets om dankbaar voor te zijn. genieten van de kleine dingen vormt het geluk van grote waardes.

allisa26
Lid
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 05-09-2009 12:33

Bericht door allisa26 » 21-07-2010 23:26

nog even iets bij vermelden met dat 9 getal

9=universele kracht; puur helder zuiver enz krachtvol
dus healend!!!
das mijn geloof en gevoelsband met nummer 9

mss past die uitleg van 9 bij je droom mss ook niet
mss staat de 9 wel voor een heel totaal andere betekenis
dat weet ik niet.
maar ja mss was deze info toch wel nuttig
het leven is mooi, het leven is fijn iets om dankbaar voor te zijn. genieten van de kleine dingen vormt het geluk van grote waardes.

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 22-07-2010 08:17

Spirituele lessen doen wij in de hogere sferen als t gaat om t ontkrachten van onze talenten zeg maar én t verder ontwikkelen ervan...er kunnen engelen, begeleiders & dierbaren, vrienden en of bekenden bij aanwezig zijn. Het geeft t collectieve gevoel helemaal weer deze 'droom' van jouw Wilma.

Tijdens onze slaap treden wij meestal uit, maar niet zover van ons fysieke lichaam vandaag, maar soms is t nodig naar een ander trillingsnivo te gaan voor andere lessen onder de knie te krijgen zeg maar. (Dus net als Hannie denk ik óók aan een uittreding met deze reden)

Vraag; spreekt numerologie jou aan Wilma?

Zonnige greetz Garry :wink:
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 22-07-2010 10:32

Mooi zoals Garry het hier al zegt Wilma. Heb dit vanacht kunnen overdenken en meteen maar opgeschreven.
De woorden: jij bent een 9, houd in als boodschap dat je zover bent nu, dat jij je naar binnen mag richten,de antwoorden op vragen die je hebt kan je dus in jezelf vinden. Natuurlijk hebben we allemaal wel op zijn tijd hulp nodig en dat blijft ook zo,daarom zijn we hier in dit leven waar ieder op eigen manier de lessen moet leren.

De 9 is het getal ook van inkeer in je zelf, wijsheid die in jezelf zit, richt daar dus jou 'lamp' maar op. Het wil dan ook zeggen dat je veel meer al weet en voelt dan jij van jezelf bewus bent. Die wijsheid heb je inmiddels opgedaan door jouw open staan en de ervaringen tot nu toe die in een razendsnel tempo bij jou tot een grote verandering in inzichten heeft geleid. Heb je zelf ook al lang gevoeld zoals je zegt.
Kan nietemin nog onzeker aanvoelen hoor, vandaar dat een bekende symbolisch dit aan jou moest vertellen en aanraken waardoor je heftig geraakt werd om die grote stap nu maar eens te nemen als duwtje in de rug. In werkelijkheid kwam deze boodschap dus van een gids, engel,meester bijv. in de onzichtbare wereld.

De oude Wilma kan je nu helemaal los laten, (zijn dus de aloude ideen en regels waar we lange tijd mee leven en vasthouden) want de nieuwe Wilma is hier nu klaar voor, je bent dus instaat om het ook helemaal in de praktijk te brengen,in jouw leven dus. Bent ook niet afhankelijk dus van anderen die misschien onbewust in jouw gevoel al veel verder lijken te zijn,'het' allemaal al weten, dat is niet zo. Ze kunnen je wel helpen met vragen bijv., maar innerlijk zou het ook nog wel eens zo kunnen zijn, dat jij dieper en meer weet innerlijk dan degenen om je heen.
Maar omdat je nog niet zolang met deze spirituele materie bezig bent,voel jij die zekerheid nog niet zo van binnen.

Geeft niet,zoals eerder gezegt, je gaat als een speer! Neem ook je tijd daar voor meid, en trap af en toe even flink op de rem om alles te laten bezinken.
Of je dit alles kan plaatsen weet ik niet, maar waren dan ook mijn gedachten hier over he,hoop dat je er iets aan hebt.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 22-07-2010 11:01

Poeh dames wat zeggen jullie dat allemaal mooi.
Ik moet het even laten inwerken hoor, kom er later op terug .

Dank dank :D
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 22-07-2010 11:03

wiba schreef:Poeh dames wat zeggen jullie dat allemaal mooi.
Ik moet het even laten inwerken hoor, kom er later op terug .

Dank dank :D
Zou je je niet eens voorstellen dan? :D
Prachtig toch....toch dus een nieuwe fase...
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 22-07-2010 12:22

Cailen schreef:
wiba schreef:Poeh dames wat zeggen jullie dat allemaal mooi.
Ik moet het even laten inwerken hoor, kom er later op terug .

Dank dank :D
Zou je je niet eens voorstellen dan? :D
Prachtig toch....toch dus een nieuwe fase...
Ja :D hihi een nieuwe Wilma...'n nwe voorstel ronde :lol: ik vin em wel grappiiig van Cailen 8) zonniiige greetz Garry :wink: (Ps zouden we bij tijd en wijlen allemaal wel es kunnen doen eigenlijk :P )
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 24-07-2010 22:33

Heb het allemaal even op me in laten werken.
Er staat nog al wat waar ik me niet echt bewust van was.
Tijdens onze slaap treden wij meestal uit, maar niet zover van ons fysieke lichaam vandaag, maar soms is t nodig naar een ander trillingsnivo te gaan voor andere lessen onder de knie te krijgen zeg maar. (Dus net als Hannie denk ik óók aan een uittreding met deze reden)
Waardoor denken jullie dat het een uittreding is geweest? Kan de verbanden niet goed leggen hierin. Kan jij dat uitleggen Garry, Hannie is een weekje weg nu begreep ik. Of iemand anders die het aan kan vullen?
Vraag; spreekt numerologie jou aan Wilma?
Ja Garry heel erg maar snap er niks van, is me veel te ingewikkeld, kan niet goed met cijfers over het algemeen, heb meer met taal.
De woorden: jij bent een 9, houd in als boodschap dat je zover bent nu, dat jij je naar binnen mag richten,de antwoorden op vragen die je hebt kan je dus in jezelf vinden. Natuurlijk hebben we allemaal wel op zijn tijd hulp nodig en dat blijft ook zo,daarom zijn we hier in dit leven waar ieder op eigen manier de lessen moet leren.
Betekend dat dat ik het nu beter zelf kan? Een stap verder ben in mijn ontwikkeling, dat ik meer zou kunnen zonder hulp?
Maar omdat je nog niet zolang met deze spirituele materie bezig bent,voel jij die zekerheid nog niet zo van binnen.
Klopt ik ben heel onzeker hierin, maar durf wel veel meer toe te laten in mijn gevoel en te vertrouwen op mijn intuitie, dat me niet vaak in de steek laat.
Neem ook je tijd daar voor meid, en trap af en toe even flink op de rem om alles te laten bezinken.
Klopt helemaal ik raak er snel van uitgeput omdat ik er niet goed mee omga denk ik. Leer wel steeds meer te luisteren naar de signalen, die wel erg duidelijk zijn, maar waar ik dan niet aan toegeef en ja dan wordt ik wel door schade en schande wijs :wink:

Wel veel vragen nog, maar is ook een hele belevenis deze droom en zeker waar het vandaan komt allemaal.
Ben er soms nog beduusd van wat er allemaal met me in een korte tijd is gebeurd en wat ik nog meer ga beleven...........ik zie het wel.
Vind het wel prettig , maar ook weer niet hihi lekker onzeker typje he?
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

allisa26
Lid
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 05-09-2009 12:33

Bericht door allisa26 » 24-07-2010 22:38

tja op die vragen kan ik je niet antwoorden,

enigste wat mijn mening is wiba is dat je meer in je mars hebt idd dan je zelf denkt dat geloof ik althans. vraag me niet hoe dat komt.
maar dat denk ik toch wel.

en ja ik hoop dat die droom ooit voor jou nog duidelijker mag zijn.
en ja komt wel goed lijkt me en dat je nog antwoord mag krijgen op al je vragen.
het leven is mooi, het leven is fijn iets om dankbaar voor te zijn. genieten van de kleine dingen vormt het geluk van grote waardes.

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Re: Wat kan schrikken lekker zijn.

Bericht door Garry » 25-07-2010 09:32

Lieve Wilma, als ik t onderstaande lees vanuit jouw tekst dan kan ik dit zo plaatsen als zijnde uittreding daar ik dit herken uit hulpbronnen (boeken) die ik eerder heb gelezen. En door mn eigen ervaringen hierin maakt t je iets empatischer zeg maar, dat je je makkelijker weet t verplaatsen in de ander. Maar doordat mn intuitie ook iets beter is ontwikkeld (mettertijd) zie ik t beetje voor me als ik je tekst lees. (niet zoals jij t zag, maar zoals ik t interpreteer zeg maar) Ps. ik kijk dan nie naar de getallen die je benoemd hoor, maar naar de tekst.
wiba schreef:
Iets houd me bezig en kan het niet goed plaatsen allemaal. Heb wel wat verbanden kunnen leggen, maar kom niet tot de kern ervan.

Ik droomde gisteren, ik wist dat ik aan het dromen was, vond het aangenaam wat er gebeurde, wilde het onthouden en dacht nog ik moet het eigenlijk nu opschrijven want anders ben ik het straks kwijt. Maar heb het niet gedaan omdat ik het fijne gevoel niet kwijt wilde. Wist zeker dat ik het wel zou onthouden.
Er waren wat sprituele mensen bij me. Weet niet meer wie, maar ik kende ze wel. Het ging over cijfers, combi's die bij mij pasten, maar geen geboortedatum ofzo maar ik was een 9 dat was zeker. (mijn geboortedatum is een 7)
Ik draaide me om en dacht zal es verder hier kijken.
Ik was in een groot gebouw met grote zalen en het was oud, grote pilaren in de zaal en hoge plafonds. Het leek een soort klooster.
Ik herkende nu mensen, mijn familie was er, mijn beste vriendinnen en een paar forum mensen.
Één van hen zat met een veertje op mijn schouders te tikken, ik keek haar aan en ze lachte vriendelijk. Ik voelde me erg ontspannen, maar plotseling kwam er een soort van stroom schok door me heen, ik schokte ervan, voelde alsof er stroom van mijn kruin langzaam naar beneden via schouders en buik naar de benen en via mijn voeten de grond in trok.
Schrok me wild. Keek haar aan en ze glimlachte nogsteeds als of er niks gebeurd was.
Ik werd wakker en was helemaal van slag. Wat had ze met me gedaan??????

Ging weer naar bed en pakte de droom weer op. Was weer bij al die mensen en zocht naar het forum lid met het veertje.
Vond haar en vroeg het haar wat ze gedaan had en waarom.
Ze zei dat ik me niet druk moest maken erover. Ik nam er geen genoegen mee.
Maar ineens ging ze voor me staan en pakte zonder iets te zeggen mijn kruinvel vast en stroopte zo mijn hele huid naar beneden.
Weer schrok ik ontzettend, wilde me verzetten maar dat ging niet, zat vast in mijn vel dat opgestroopt was. Ik moest er uit stappen wat ik deed en ik voelde me heel koud ineens.
Ze zei dat ik het nodig had en iedereen keek me aan, maar niemand zei iets of deed iets.

Ik voelde me eigenlijk daarna weer rustig worden. Wilde graag meer weten maar heb geen antwoorden gekregen van niemand. Maar had er wel een warm gevoel bij.

:roll: Wilma
Je stapt zeg maar in een lift een andere wereld in. (niet letterlijk maar figuurlijk, zo is t hoe ik t zie).dit was meer als een gewone droom zo voelt dat voor mij, maar t is de vraag wat jij voelt hierbij...over een tijdje zul je dit anders gaan zien en kun je steeds beter gaan observeren en relativeren.
Want alle herinneringen die je hebt opgedaan (oa tijdens deze droom/uittreding) zitten op je harde schijf om getriggerd te worden.

Mijn advies ga op onderzoek uit zoals je nu bij ons ook al doet, ik deed dit in de bieb en ging intuitief op boeken af, liet mij leiden door mn gevoel. Of ga bewust zoeken in bieb archief naar boeken over 'uittredingen' bijvoorbeeld.

Dit zal verhelderend werken en verbreed je horizon als je die boeken zult gaan lezen. Zonder te beseffen dat je dit al eigenlijk wist, maar dat komt van zelf dat je t wel (weer) weet. Voel dat is je zekerheid Wilma. Concentreer je blijf bij jezelf en haast jezelf niet... leg jezelf hier geen druk op, want dat werkt averechts. Liefs Suczes Garry :wink:
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

Plaats reactie

Terug naar “Lucide Dromen”